Komunikaty PR

Panattoni z największą umową najmu w tym roku – ponad 140 000 m kw. w Bydgoszczy

2021-12-20  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zrealizuje kolejną, dużą inwestycję dla branży e-commerce. W Bydgoszczy powstanie obiekt typu BTS o powierzchni 140 000 m kw. dla wiodącej w Europie platformy internetowej – Zalando. To pierwsza bezpośrednia realizacja Panattoni w Europie dla tej firmy i jednocześnie największa umowa najmu zawarta w tym roku. Inwestycja przejdzie certyfikację BREEAM na poziomie „Excellent”, a jej zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2023 r.

Panattoni z tuzami e-commerce. Powierzchnie realizowane na potrzeby dynamicznie rosnącego sektora e-commerce stanowią blisko jedną trzecią wszystkich realizowanych przez Panattoni. Teraz deweloper rozpoczął współpracę z Zalando, wiodącą europejską platformą modową i lifestyle’ową.

- „Popyt na powierzchnie dedykowane sektorowi e-commerce jest olbrzymi, bo szybko rośnie liczba klientów różnych platform zakupowych. W ubiegłym roku w Europie było 480,9 mln użytkowników handlu elektronicznego. Przewiduje się, że do końca tego roku, liczba ta wzrośnie do  507 mln. Nowe obiekty pod e-commerce nie tylko muszą obsłużyć rosnący wolumen zamówień, ale wymagają też wyższej jakości oraz przystosowania do prac większej liczby osób. Ich projektowanie powinno też uwzględnić nowe wydajne systemy magazynowania, pakowania i zwrotów, jak również niezbędną infrastrukturę budowlaną potrzebną do przyjęcia nowych technologii stosowanych przez przemysł” – wyjaśnia Mathieu Giguere, Managing Director działu European Cross Border Team w Panattoni.

Budowa nowego centrum logistycznego Zalando w Bydgoszczy ruszy z początkiem nowego roku, a jej zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2023 r. W ramach inwestycji powstanie ponad 140 000 m kw. nowoczesnej powierzchni logistycznej oraz biurowej – budynek biurowy będzie miał przy tym aż trzy kondygnacje. Powstanie też łącznik pomiędzy halą magazynową i obiektem dla kierowców, a także place manewrowe, drogi i parkingi. Zatrudnienie znajdzie tu docelowo do 3,5 tysiąca osób.

Z Bydgoszczy w świat. Wybór Bydgoszczy na inwestycję nie był przypadkowy. W ten sposób Zalando chce poszerzyć swoją przyszłą sieć logistyczną w Europie, ponieważ nowe centrum ma obsługiwać zarówno klientów z Polski, jak i sąsiednich krajów w ramach klubu zakupowego Zalando Lounge. Położenie w pobliżu innych obiektów przedsiębiorstwa w Polsce ma z kolei zwiększyć synergię w działalności firmy i dać jej nowe możliwości rozwoju.

Atutem stolicy województwa kujawsko-pomorskiego okazał się też potencjał pracowniczy regionu oraz dobra infrastruktura. Ponadto leży na ważnym szlaku z Warszawy do Szczecina (droga S10) oraz w bezpośrednim sąsiedztwie drogi S5, która połączy Bydgoszcz z Olsztynem i autostradą A1 oraz Poznaniem i Wrocławiem z drugiej strony. Ulokowana przy ul. Hutniczej inwestycja Panattoni dla Zalando znajdzie się w niedalekiej odległości od obwodnicy miasta, drogi krajowej nr 80 oraz węzła z drogą ekspresową S10.

Inwestycja przejdzie certyfikację w systemie BREEAM na poziomie „Excellent”. Rozwiązania proekologiczne obejmą m.in. wzmocnioną izolację termiczną budynków, stacje ładowania samochodów elektrycznych, gromadzenie i redystrybucję wody deszczowej, inteligentne systemy zarządzania, zieleń, strefy wypoczynkowe oraz inne udogodnienia poprawiające dobrostan przyszłych użytkowników.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.