Panattoni z największą umową najmu w tym roku – ponad 140 000 m kw. w Bydgoszczy
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zrealizuje kolejną, dużą inwestycję dla branży e-commerce. W Bydgoszczy powstanie obiekt typu BTS o powierzchni 140 000 m kw. dla wiodącej w Europie platformy internetowej – Zalando. To pierwsza bezpośrednia realizacja Panattoni w Europie dla tej firmy i jednocześnie największa umowa najmu zawarta w tym roku. Inwestycja przejdzie certyfikację BREEAM na poziomie „Excellent”, a jej zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2023 r.
Panattoni z tuzami e-commerce. Powierzchnie realizowane na potrzeby dynamicznie rosnącego sektora e-commerce stanowią blisko jedną trzecią wszystkich realizowanych przez Panattoni. Teraz deweloper rozpoczął współpracę z Zalando, wiodącą europejską platformą modową i lifestyle’ową.
- „Popyt na powierzchnie dedykowane sektorowi e-commerce jest olbrzymi, bo szybko rośnie liczba klientów różnych platform zakupowych. W ubiegłym roku w Europie było 480,9 mln użytkowników handlu elektronicznego. Przewiduje się, że do końca tego roku, liczba ta wzrośnie do 507 mln. Nowe obiekty pod e-commerce nie tylko muszą obsłużyć rosnący wolumen zamówień, ale wymagają też wyższej jakości oraz przystosowania do prac większej liczby osób. Ich projektowanie powinno też uwzględnić nowe wydajne systemy magazynowania, pakowania i zwrotów, jak również niezbędną infrastrukturę budowlaną potrzebną do przyjęcia nowych technologii stosowanych przez przemysł” – wyjaśnia Mathieu Giguere, Managing Director działu European Cross Border Team w Panattoni.
Budowa nowego centrum logistycznego Zalando w Bydgoszczy ruszy z początkiem nowego roku, a jej zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2023 r. W ramach inwestycji powstanie ponad 140 000 m kw. nowoczesnej powierzchni logistycznej oraz biurowej – budynek biurowy będzie miał przy tym aż trzy kondygnacje. Powstanie też łącznik pomiędzy halą magazynową i obiektem dla kierowców, a także place manewrowe, drogi i parkingi. Zatrudnienie znajdzie tu docelowo do 3,5 tysiąca osób.
Z Bydgoszczy w świat. Wybór Bydgoszczy na inwestycję nie był przypadkowy. W ten sposób Zalando chce poszerzyć swoją przyszłą sieć logistyczną w Europie, ponieważ nowe centrum ma obsługiwać zarówno klientów z Polski, jak i sąsiednich krajów w ramach klubu zakupowego Zalando Lounge. Położenie w pobliżu innych obiektów przedsiębiorstwa w Polsce ma z kolei zwiększyć synergię w działalności firmy i dać jej nowe możliwości rozwoju.
Atutem stolicy województwa kujawsko-pomorskiego okazał się też potencjał pracowniczy regionu oraz dobra infrastruktura. Ponadto leży na ważnym szlaku z Warszawy do Szczecina (droga S10) oraz w bezpośrednim sąsiedztwie drogi S5, która połączy Bydgoszcz z Olsztynem i autostradą A1 oraz Poznaniem i Wrocławiem z drugiej strony. Ulokowana przy ul. Hutniczej inwestycja Panattoni dla Zalando znajdzie się w niedalekiej odległości od obwodnicy miasta, drogi krajowej nr 80 oraz węzła z drogą ekspresową S10.
Inwestycja przejdzie certyfikację w systemie BREEAM na poziomie „Excellent”. Rozwiązania proekologiczne obejmą m.in. wzmocnioną izolację termiczną budynków, stacje ładowania samochodów elektrycznych, gromadzenie i redystrybucję wody deszczowej, inteligentne systemy zarządzania, zieleń, strefy wypoczynkowe oraz inne udogodnienia poprawiające dobrostan przyszłych użytkowników.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.