Komunikaty PR

Pandemia wirusa przyspieszy proces digitalizacji w marketingu i reklamie

2020-05-15  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania 05 ( 2.92 MB )

Eksperci z IMEN WARSAW wskazują, iż koronawirus spowodował wstrzymanie procesów produkcji w branży eventowej,  BTL, OOH i filmowej a zamrożone budżety marketerów finalnie przerzucono na media cyfrowe. Domy mediowe i niektóre agencje digitalowe dość szybko odczuły wzrost przychodów i zwiększenie aktywności swoich klientów w mediach, które w dobie pandemii stały się jedynym kanałem komunikacji z konsumentem.


Proces cyfryzacji w reklamie obserwujemy już wielu lat i nie jest to żadne novum. Podział budżetów w ostatnich latach, choć w znacznej większości obejmował już media cyfrowe, nie pomijał jednak tradycyjnych kanałów dotarcia. Pandemia wstrząsnęła jednak obecnym porządkiem na świecie
i wymusiła na marketerach kluczowe zmiany i transfer budżetów do mediów, które jako jedyne gwarantują w dzisiejszej dobie komunikacje z grupą docelową. Zwiastuje to nowe trendy i wzrost
w kanałach cyfrowych. Już dziś możemy zaobserwować na rynku nowe propozycje od wiodących spółek technologicznych. Z każdego chaosu rodzi się coś nowego. Najbliższe miesiące, to szansa dla tych spółek i podmiotów, które jako pierwsze wyjdą na przeciw nowym potrzebom rynku
i najszybciej będą w stanie zaadaptować się do zmian, które są nieuniknione-
mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMEN WARSAW.


Przedstawiciele Spółki zwracają uwagę, że od lat branża reklamowa czeka na nadchodzący „rok mobile’u”. Wprawdzie notowane są sukcesywne wzrosty jego udziały w rynku, jego dynamika nie równa się jednak dynamice i fali mediów społecznościowych, którą obserwowano na początku ubiegłej dekady. Zdaniem ekspertów rok 2020 może być jednak znaczący dla agencji oferujących realizację kampanii mobile. Wskazują, że obecnie ruch w Internecie w ponad 70% pochodzi z „urządzeń mobilnych”, z czego w znaczącym stopniu ze smartfonów. Współczynnik ten stale rośnie, a wzrost zakupów w m-commerce, to już ponad 20%. Trend ten będzie kontynuowany również w kolejnych latach. W dobie wstrzymanych produkcji BTL i OOH oraz zamkniętych galeriach handlowych i ograniczeniach nałożonych na przedsiębiorców, mobile stał się jednym z kluczowych kanałów dotarcia.

 

Obecne możliwości geolokalizacji konsumenta w czasie rzeczywistym, opcje precyzyjnego targetowania behawioralnego, możliwość określenia zainteresowań i tendencji zakupowych konsumentów oraz analiza danych zapewnia dotarcie komunikatu do ściśle określonej grupy docelowej zarówno w domach, jak i w każdym, dowolnie wybranym miejscu. Wszędzie tam, gdzie znajduje się konsument z grupy docelowej dla konkretnego marketera – mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMEN WARSAW.

 

Marketerzy z IMEN WARSAW wskazują, że klasyczne kampanie display w online od kilku lat notują jedynie spadki klikalności w kreacje. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest blisko 50% ad bloków u polskich użytkowników Internetu oraz znana już od lat tzw. ślepota bannerowa. W rezultacie agencje raportują klientom klikalność na poziomie zaledwie 0,04%, gdzie dla porównania wyniki realizacji kampanii mobile sięgają lub przekraczają nawet 10%. To gigantyczna różnica i przewaga na rynku.


Pandemia, to nie tylko czas na wzrost w mediach cyfrowych. To przede wszystkim czas dla marketerów, aby wyselekcjonować te kanały komunikacji, które w największym stopniu wpłyną na budowę świadomości marki, skierują ruch do sklepów internetowych i wesprą działania sprzedażowe. Rozwój w obszarze mobile marketingu, to obecnie główny kierunek, w którym upatrujemy swoje szanse wspierając domy mediowe i marketerów w działaniach, które bez wątpienia zapewniają skuteczność, mają obecnie największy potencjał rozwoju i gwarantują dotarcie do konsumenta bez znaczenia na bariery wykreowane w czasach pandemii- mówi Marek Kaczmar, Prezes Zarządu IMMEN WARSAW.

 



_______________

IMEN WARSAW – agencja marketingowa specjalizująca się w komunikacji w mediach cyfrowych. Jednym z głównych obszarów działalności agencji jest realizacja geolokalizowanych w czasie rzeczywistym kampanii na smartfony z wykorzystaniem danych analitycznych grup docelowych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2024-09-25 | 10:00

McCANN Poland ponownie w gronie najbardziej kreatywnych agencji

  McCANN Poland drugi rok z rzędu utrzymuje się wśród najbardziej kreatywnych agencji według prestiżowego Cannes Lions Creativity Report. McCANN Poland kolejny raz znalazł się w gronie najlepszych europejskich agencji
Media i PR ​Nobilia prezentuje Świąteczny Katalog 2024
2024-09-24 | 17:00

​Nobilia prezentuje Świąteczny Katalog 2024

Nobilia prezentuje Świąteczny Katalog 2024: ponad 250 unikalnych zestawów na Boże Narodzenie Nobilia, polska marka oferująca upominki na każdą świąteczną okazję, z
Media i PR 15 lat DlaSpania na polskim rynku: Innowacyjne podejście do snu
2024-09-20 | 14:00

15 lat DlaSpania na polskim rynku: Innowacyjne podejście do snu

DlaSpania, sieć salonów oferujących produkty dla zdrowego i komfortowego snu, obchodzi wyjątkowy jubileusz – 15 lat obecności na polskim rynku. Z tej okazji marka przygotowała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.