Patrick Koeck nowym CEO Creamfinance Group
Nowy CEO w Creamfinance Group
W połowie stycznia Patrick Koeck objął stanowisko CEO w Grupie Cramfinance. Jego kluczowym zadaniem będzie dalszy rozwój portfela produktów near-prime oraz osiągnięcie rocznego przychodu na poziomie 100 mln Euro w perspektywie kolejnych 2 lat.
Patrick Koeck, nowo wybrany CEO Creamfinance przedstawił założenia strategiczne Grupy do których należą rozwój biznesu w tempie 20% rocznie, co w efekcie ma doprowadzić do osiągnięcia ponad 100 mln EURO rocznego przychodu w ciągu kolejnych 2 lat, pomimo trudnego otoczenia regulacyjnego.
- Prowadzenie działalności w Unii Europejskiej oraz Ameryce Łacińskiej wymaga od nas wiele wysiłku
i pewnego rodzaju elastyczności operacyjnej w obliczu stale zmieniających się uwarunkowań prawnych. Kluczowym czynnikiem sukcesu na obecnym etapie rozwoju firmy, jest w mojej opinii koncentracja na aspektach procesowych umożliwiających szybkie dopasowywanie do zmieniającej się rzeczywistości oraz wprowadzenie pełnej oferty produktowej na wszystkich rynkach – podkreślił P. Koeck.
Grupa Creamfinance przeszła już fazę bardzo szybkiego wzrostu, pozyskując ponad 100 mln Euro finansowania, przy 3,6 mln zarejestrowanych użytkowników oraz 700 mln Euro udzielonych pożyczek w 7 krajach. Obecnie Grupa wkracza w fazę dojrzałości rynkowej, w której najważniejszym elementem jest zarządzanie ryzykiem, osiągnięcie doskonałości operacyjnej oraz efektywności. Doświadczenie i kompetencje nowego CEO umożliwią firmie stały
i konsekwentny rozwój. Patrick Koeck związany jest z Creamfinance od 6 lat. Przed objęciem funkcji CEO pełnił rolę Chief Operating Officer i odpowiadał za obszar operacji oraz IT.
-To zaszczyt dla mnie zyskać zaufanie założycieli Creamfinance i stanąć na czele Grupy oraz jako CEO wspierać jej dalszy rozwój. Są dla mnie mentorami w biznesie, toteż ich wsparcie traktuję, jako nieocenioną wartość dla Grupy. Cieszę się na współpracę z zespołem, jeszcze lepsze wykorzystanie drzemiącego w nim potencjału i kontynuowanie strategii dalszego wzrostu firmy. Jestem pewien, że doprowadzi to do osiągnięcia stabilnych i długoterminowych zysków. – dodał Koeck.
Matiss Ansviesulis i Davis Barons, współzałożyciele Creamfinance, przyznali, że przez ostatnie 8 lat firma stanowiła lwią część ich życia, wraz z towarzyszącymi im wzlotami i upadkami. W tym okresie nie tylko zbudowali od podstaw organizację o znaczących rozmiarach, ale mieli również szczęście pracować z wieloma utalentowanymi ludźmi z całego świata.
- Obserwując profesjonalizm i zaangażowanie pracowników zdaliśmy sobie sprawę, że zespół który udało nam się zbudować, jest w stanie samodzielnie tworzyć siłę Grupy Creamfinance. Uważamy, że nasza firma ma mocną i ugruntowaną pozycję. - podsumował Ansviesulis.
Współzałożyciele pozostaną w radzie nadzorczej Creamfinance i będą kontynuowali prace nad poszukiwaniem nowych możliwości biznesowych.
Dodatkowe informacje:
· W 2019 r. firma uzyskała przychód w wysokości około 80 mln Euro, utrzymując rentowność.
· Creamfinance ściśle współpracuje z Capitec, strategicznym inwestorem i największym bankiem detalicznym w Afryce Południowej. Współpraca dotyczy m.in. poprawy obecnego modelu oceny ryzyka kredytowego dla produktów długoterminowych.
· Po wprowadzeniu w 2018 r. na Łotwie produktu Creamcredit – pożyczki udzielanej na 5 lat do 10 tys. Euro (opartej na zindywidualizowanej ocenie ryzyka kredytowego), Grupa rozszerza tę ofertę na wszystkie rynki w UE, na której jest obecna.
· Spółka uruchomiona w 2016 r. w Meksyku osiągnęła rentowność i stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych internetowych pożyczkodawców na rynku. Sukces osiągnęła dzięki innowacyjnej ofercie pożyczek oraz technologii wspierającej aplikacje mobilne. Meksyk jest kluczowym rynkiem rozwoju dla Creamfinance w przyszłości.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.