Komunikaty PR

Patrick Koeck nowym CEO Creamfinance Group

2020-02-05  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.2 MB )

Nowy CEO w Creamfinance Group

W połowie stycznia Patrick Koeck objął stanowisko CEO w Grupie Cramfinance. Jego kluczowym zadaniem będzie dalszy rozwój portfela produktów near-prime oraz osiągnięcie rocznego przychodu na poziomie 100 mln Euro w perspektywie kolejnych 2 lat.  

Patrick Koeck, nowo wybrany CEO Creamfinance przedstawił założenia strategiczne Grupy do których należą rozwój biznesu w tempie 20% rocznie, co w efekcie ma doprowadzić do osiągnięcia ponad 100 mln EURO rocznego przychodu w ciągu kolejnych 2 lat, pomimo trudnego otoczenia regulacyjnego.

- Prowadzenie działalności w Unii Europejskiej oraz Ameryce Łacińskiej wymaga od nas wiele wysiłku
i pewnego rodzaju elastyczności operacyjnej w obliczu stale zmieniających się uwarunkowań prawnych. Kluczowym czynnikiem sukcesu na obecnym etapie rozwoju firmy, jest w mojej opinii koncentracja na aspektach procesowych umożliwiających szybkie dopasowywanie do zmieniającej się rzeczywistości oraz wprowadzenie pełnej oferty produktowej na wszystkich rynkach
 – podkreślił P. Koeck.

Grupa Creamfinance przeszła już fazę bardzo szybkiego wzrostu, pozyskując ponad 100 mln Euro finansowania, przy 3,6 mln zarejestrowanych użytkowników oraz 700 mln Euro udzielonych pożyczek w 7 krajach. Obecnie Grupa wkracza w fazę dojrzałości rynkowej, w której najważniejszym elementem jest zarządzanie ryzykiem, osiągnięcie doskonałości operacyjnej oraz efektywności. Doświadczenie i kompetencje nowego CEO umożliwią firmie stały
i konsekwentny rozwój. Patrick Koeck związany jest z Creamfinance od 6 lat. Przed objęciem funkcji CEO pełnił rolę Chief Operating Officer i odpowiadał za obszar operacji oraz IT.

-To zaszczyt dla mnie zyskać zaufanie założycieli Creamfinance i stanąć na czele Grupy oraz jako CEO wspierać jej dalszy rozwój. Są dla mnie mentorami w biznesie, toteż ich wsparcie traktuję, jako nieocenioną wartość dla Grupy.  Cieszę się na współpracę z zespołem, jeszcze lepsze wykorzystanie drzemiącego w nim potencjału i kontynuowanie strategii dalszego wzrostu firmy. Jestem pewien, że doprowadzi to do osiągnięcia stabilnych i długoterminowych zysków. – dodał Koeck.

Matiss Ansviesulis i Davis Barons, współzałożyciele Creamfinance, przyznali, że przez ostatnie 8 lat firma stanowiła lwią część ich życia, wraz z towarzyszącymi im wzlotami i upadkami. W tym okresie nie tylko zbudowali od podstaw organizację o znaczących rozmiarach, ale mieli również szczęście pracować z wieloma utalentowanymi ludźmi z całego świata.

- Obserwując profesjonalizm i zaangażowanie pracowników zdaliśmy sobie sprawę, że zespół który udało nam się zbudować, jest w stanie samodzielnie tworzyć siłę Grupy Creamfinance. Uważamy, że nasza firma ma mocną i ugruntowaną pozycję. - podsumował Ansviesulis.

Współzałożyciele pozostaną w radzie nadzorczej Creamfinance i będą kontynuowali prace nad poszukiwaniem nowych możliwości biznesowych.

 

Dodatkowe informacje:

· W 2019 r. firma uzyskała przychód w wysokości około 80 mln Euro, utrzymując rentowność. 

· Creamfinance ściśle współpracuje z Capitec, strategicznym inwestorem i największym bankiem detalicznym w Afryce Południowej. Współpraca dotyczy m.in. poprawy obecnego modelu oceny ryzyka kredytowego dla produktów długoterminowych.

· Po wprowadzeniu w 2018 r. na Łotwie produktu Creamcredit – pożyczki udzielanej na 5 lat do 10 tys. Euro (opartej na zindywidualizowanej ocenie ryzyka kredytowego), Grupa rozszerza tę ofertę na wszystkie rynki w UE, na której jest obecna.

· Spółka uruchomiona w 2016 r. w Meksyku osiągnęła rentowność i stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych internetowych pożyczkodawców na rynku. Sukces osiągnęła dzięki innowacyjnej ofercie pożyczek oraz technologii wspierającej aplikacje mobilne. Meksyk jest kluczowym rynkiem rozwoju dla Creamfinance w przyszłości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:20

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

Kiedy myślisz o wejściu w świat kryptowalut, Kanada może nie być pierwszym kierunkiem, który przychodzi Ci do głowy. A szkoda – bo to jeden z najbardziej
Finanse BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie
Finanse Bitget
2025-05-29 | 14:10

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.