Patrick Koeck nowym CEO Creamfinance Group
Nowy CEO w Creamfinance Group
W połowie stycznia Patrick Koeck objął stanowisko CEO w Grupie Cramfinance. Jego kluczowym zadaniem będzie dalszy rozwój portfela produktów near-prime oraz osiągnięcie rocznego przychodu na poziomie 100 mln Euro w perspektywie kolejnych 2 lat.
Patrick Koeck, nowo wybrany CEO Creamfinance przedstawił założenia strategiczne Grupy do których należą rozwój biznesu w tempie 20% rocznie, co w efekcie ma doprowadzić do osiągnięcia ponad 100 mln EURO rocznego przychodu w ciągu kolejnych 2 lat, pomimo trudnego otoczenia regulacyjnego.
- Prowadzenie działalności w Unii Europejskiej oraz Ameryce Łacińskiej wymaga od nas wiele wysiłku
i pewnego rodzaju elastyczności operacyjnej w obliczu stale zmieniających się uwarunkowań prawnych. Kluczowym czynnikiem sukcesu na obecnym etapie rozwoju firmy, jest w mojej opinii koncentracja na aspektach procesowych umożliwiających szybkie dopasowywanie do zmieniającej się rzeczywistości oraz wprowadzenie pełnej oferty produktowej na wszystkich rynkach – podkreślił P. Koeck.
Grupa Creamfinance przeszła już fazę bardzo szybkiego wzrostu, pozyskując ponad 100 mln Euro finansowania, przy 3,6 mln zarejestrowanych użytkowników oraz 700 mln Euro udzielonych pożyczek w 7 krajach. Obecnie Grupa wkracza w fazę dojrzałości rynkowej, w której najważniejszym elementem jest zarządzanie ryzykiem, osiągnięcie doskonałości operacyjnej oraz efektywności. Doświadczenie i kompetencje nowego CEO umożliwią firmie stały
i konsekwentny rozwój. Patrick Koeck związany jest z Creamfinance od 6 lat. Przed objęciem funkcji CEO pełnił rolę Chief Operating Officer i odpowiadał za obszar operacji oraz IT.
-To zaszczyt dla mnie zyskać zaufanie założycieli Creamfinance i stanąć na czele Grupy oraz jako CEO wspierać jej dalszy rozwój. Są dla mnie mentorami w biznesie, toteż ich wsparcie traktuję, jako nieocenioną wartość dla Grupy. Cieszę się na współpracę z zespołem, jeszcze lepsze wykorzystanie drzemiącego w nim potencjału i kontynuowanie strategii dalszego wzrostu firmy. Jestem pewien, że doprowadzi to do osiągnięcia stabilnych i długoterminowych zysków. – dodał Koeck.
Matiss Ansviesulis i Davis Barons, współzałożyciele Creamfinance, przyznali, że przez ostatnie 8 lat firma stanowiła lwią część ich życia, wraz z towarzyszącymi im wzlotami i upadkami. W tym okresie nie tylko zbudowali od podstaw organizację o znaczących rozmiarach, ale mieli również szczęście pracować z wieloma utalentowanymi ludźmi z całego świata.
- Obserwując profesjonalizm i zaangażowanie pracowników zdaliśmy sobie sprawę, że zespół który udało nam się zbudować, jest w stanie samodzielnie tworzyć siłę Grupy Creamfinance. Uważamy, że nasza firma ma mocną i ugruntowaną pozycję. - podsumował Ansviesulis.
Współzałożyciele pozostaną w radzie nadzorczej Creamfinance i będą kontynuowali prace nad poszukiwaniem nowych możliwości biznesowych.
Dodatkowe informacje:
· W 2019 r. firma uzyskała przychód w wysokości około 80 mln Euro, utrzymując rentowność.
· Creamfinance ściśle współpracuje z Capitec, strategicznym inwestorem i największym bankiem detalicznym w Afryce Południowej. Współpraca dotyczy m.in. poprawy obecnego modelu oceny ryzyka kredytowego dla produktów długoterminowych.
· Po wprowadzeniu w 2018 r. na Łotwie produktu Creamcredit – pożyczki udzielanej na 5 lat do 10 tys. Euro (opartej na zindywidualizowanej ocenie ryzyka kredytowego), Grupa rozszerza tę ofertę na wszystkie rynki w UE, na której jest obecna.
· Spółka uruchomiona w 2016 r. w Meksyku osiągnęła rentowność i stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych internetowych pożyczkodawców na rynku. Sukces osiągnęła dzięki innowacyjnej ofercie pożyczek oraz technologii wspierającej aplikacje mobilne. Meksyk jest kluczowym rynkiem rozwoju dla Creamfinance w przyszłości.

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.