Pekao Leasing przekazało samochody dla Wojsk Obrony Terytorialnej
Na początku czerwca Pekao Leasing postanowiło przekazać dwa następne samochody, tym razem dla 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego z Zegrza na rzecz Wojsk Obrony Terytorialnej. Skoda Rapid i Opel Vivaro to kolejne auta, które spółka przeznacza dla instytucji zaangażowanych w walkę z koronawirusem.
Do walki z rozprzestrzenianiem się koronawirusa stanęła nie tylko służba zdrowia oraz władze. Również policja i wojsko zaangażowało się w dostarczanie środków ochronnych do szpitali czy osób starszych, które są najbardziej podatne na zarażenie, a nie mogą same zapewnić sobie odpowiedniej ochrony. 26 Wojskowy Oddział Gospodarczy z Zegrza przy udziale Wojsk Obrony Terytorialnej od kilkunastu tygodni dostarcza maseczki ochronne i inne artykuły w ramach operacji „Odporna wiosna”, która jest częścią akcji zwalczania i zapobiegania COVID-19.
Pekao Leasing wsparło Wojska Obrony Terytorialnej i podarowało im dwa samochody, by pomóc w podejmowanych przez nich działaniach związanych z przeciwdziałaniem COVID-19. Auta będą wykorzystywane do transportu zespołów wymazowych, żywności i leków, przewozu kombatantów oraz osób wymagających opieki, a także do zabezpieczania logistycznego domów pomocy społecznej czy przewozu i dystrybucji materiałów z Agencji Rezerw Materiałowych. To kolejne samochody, które spółka zdecydowała się przekazać w ramach współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych. W kwietniu darowiznę w postaci Forda Focusa otrzymał Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-Państwowy Zakład Higieny.
– Tym razem, za pośrednictwem 26 WOG z Zegrza, wspieramy Wojska Obrony Terytorialnej i przekazaliśmy im dwa samochody marki Skoda Rapid i Opel Vivaro. Pojazdy będą wykorzystywane do codziennych działań związanych z operacją „Odporna Wiosna”. Jesteśmy pełni podziwu dla służby zdrowia, ale również dla żołnierzy, którzy codziennie dostarczają najbardziej potrzebującym paczki z artykułami ochronnymi czy żywnością i mamy nadzieję, że samochody będą im dobrze służyły – mówi Bartosz Węsierski, Członek Zarządu Pekao Leasing.
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Obawiasz się bessy na giełdzie? Sprawdź, co łączy największe krachy w historii

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna
Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.
Bankowość
Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Media i PR
Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.