Petgram przygotowuje się do kampanii crowdinvestingowej
Warszawski startup Petgram jako pierwszy na świecie, połączył wielofunkcyjny portal społecznościowy dedykowany właścicielom zwierząt z obrożą lokalizującą GPS. Działająca na prężnie rozwijającym się rynku pet-tech firma w IV kw. br. planuje przeprowadzenie oferty publicznej akcji w formie kampanii crowdinvestingowej na platformie inwestycyjnej Domu Maklerskiego INC - CrowdConnect. Umożliwi ona dalszy rozwój aplikacji, wsparcie jej działań marketingowych i ekspansję na nowych rynkach.
- Chcemy w pełni wykorzystać to, że działamy na niszowym rynku z ogromnym potencjałem rozwojowym. Świadomość dotycząca tego, jak ważna jest troska o zdrowie i bezpieczeństwo naszych czworonogów, z roku na rok rośnie. Jako Petgram planujemy dalszy rozwój naszej aplikacji, wzbogacenie jej o nowe funkcjonalności oraz intensywne działania marketingowe, które pomogą nam dotrzeć do kolejnych miłośników zwierząt, również poza granicami Polski. W tym celu w IV kwartale tego roku planujemy pozyskanie kapitału poprzez publiczną emisję akcji, na platformie inwestycyjnej należącej do DM INC - CrowdConnect - mówi Jordan Wojsym-Antoniewicz, prezes zarządu Petgram S.A.
Środki od inwestorów spółka zamierza przeznaczyć również na przejęcie jednej z platform, której głównym celem jest pomoc bezdomnym zwierzętom w szybkim znalezieniu kochających właścicieli. W planach Petgrama jest także opracowanie i wdrożenie anglojęzycznej wersji aplikacji, która jeszcze bardziej wzmocni ekspansję firmy na zagranicznych rynkach. W pomysł zwierzęcego startupu uwierzył już - założony i prowadzony przez kobiety - fundusz Black Swan oraz Aniołowie Biznesu.
Petgram to pierwszy na świecie portal połączony z nowoczesną obrożą wyposażoną w lokalizator GPS, który zgromadził do tej pory prawie 30 tys. osób. Są to użytkownicy z Polski, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Włoch, czy Wielkiej Brytanii. Petgram oferuje liczne funkcje społecznościowe, takie jak m.in. możliwość stworzenia profilu dla swojego pupila, obserwowanie znajomych, udostępnianie postów, ich komentowanie oraz polubienie poprzez symbol łapki. Aplikacja w połączeniu z lokalizatorem GPS Petgram daje również pełny nadzór nad czworonogiem, pozwalając na śledzenie jego lokalizacji przez 24 godziny na dobę.
- Dane pokazują, że tylko w Polsce 52% populacji posiada psa lub kota. Dla właścicieli zwierząt, którymi również jesteśmy, bardzo ważne jest ich bezpieczeństwo. Taka właśnie idea towarzyszyła nam, tworząc Petgram. Niestety ze statystyk wynika, że aż 90% zaginionych czworonogów nigdy nie wraca do domu - mówi Bartosz Kotliński, członek rady nadzorczej Petgram S.A. - Bardzo cieszy nas pozytywny feedback od naszych odbiorców, których zdaniem proponowane przez nas rozwiązanie sprawdza się i jest przydatne - dodaje Bartosz Kotliński.
Spółka Petgram w przyszłości planuje także debiut na rynku NewConnect.
Z raportu opracowanego przez Global Market Insights wynika, że wartość rynku technologii dla zwierząt domowych może sięgnąć w 2028 roku nawet 20 miliardów dolarów. Analitycy przewidują także, że rosnąca adopcja czworonogów w połączeniu z dalszym postępem technologicznym, będzie napędzać rozwój branży pet-tech. W 2021 roku jej wartość wyniosła ponad 5 miliardów dolarów.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.