Pierwsze w branży wirtualne testy lekkich butelek szklanych
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Trzech największych dostawców zrównoważonych rozwiązań dla przemysłu szklarskiego będzie współpracować przy tworzeniu innowacyjnej technologii mającej na celu zwiększenie wytrzymałości oraz zmniejszenie wagi butelek szklanych. W styczniu 2022 r. firmy Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA), Ardagh Group i EXXERGY rozpoczną pierwsze w branży wirtualne testy na - należącym do Diageo – słynnym modelu butelki whisky Johnnie Walker. Celem przedsięwzięcia będzie opracowanie specjalnej powłoki, która pozwoli zmniejszyć wagę butelki bez ingerencji w jej strukturę i kształt.
Testy te będą wstępem do, opartych na naukowych podstawach, zrównoważonych innowacji mających na celu skrócenie czasu oraz obniżenie kosztów testowania produktów szklanych, a także ograniczenie ilości surowców i zapotrzebowania na energię w procesie wytapiania szkła. Wirtualna kopia bliźniacza jest cyfrową reprezentacją produktu lub procesu, która służy do modelowania, wizualizowania i prognozowania innowacji w czasie rzeczywistym przed rozpoczęciem jakichkolwiek testów fizycznych. Celem testów jest opracowanie nowej powłoki zewnętrznej butelek szklanych, której zadaniem będzie ograniczenie liczby mikropęknięć na powierzchni szkła. Pozwoli to na znaczące obniżenie wagi butelki z zachowaniem jej dotychczasowej wytrzymałości. Lżejsza butelka będzie w pełni nadawać się do ponownego przetworzenia, a jeśli testy wirtualne zakończą się pomyślnie, testy fizyczne na gotowych produktach odbędą się latem 2022 r.
Ardagh Group, jeden z największych na świecie dostawców zrównoważonych opakowań, oraz EXXERGY, międzynarodowa firma konsultingowa działająca w branży odnawialnych źródeł energii oraz przemysłu szklarskiego, opracują wspólnie powłoki dla firmy Diageo, czołowego producenta napojów alkoholowych na świecie i właściciela takich marek, jak Johnnie Walker, Smirnoff i Gordon’s Gin. Firma Dassault Systèmes dostarczy rozwiązania technologiczne w postaci aplikacji BIOVIA, które posłużą do stworzenia wirtualnych kopii bliźniaczych powłok w skali nano oraz symulowania ich interakcji z powierzchnią szkła i testowania ich skuteczności.
Komentarz Johna Sadliera, Chief Sustainability Officer w Ardagh Group: – Ardagh Group jest pionierem w zakresie redukcji wagi szkła, a jako wiodący globalny dostawca bezterminowo przetwarzalnych, zrównoważonych opakowań metalowych i szklanych, mamy obowiązek reagować na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, przed którymi wszyscy stoimy. Wspólnie z naszymi klientami i dostawcami postrzegamy digitalizację przez pryzmat jej potencjału w zakresie tworzenia i dostarczania innowacyjnych, a przy tym lżejszych opakowań.
Redukcja wagi szkła jest jednym ze sposobów na zmniejszenie poziomu emisji CO₂ przez sektor szklarski zarówno w kontekście produkcji butelek, jak i transportu produktów. Jeśli przedsięwzięcie zakończy się sukcesem, technologia wirtualnych kopii bliźniaczych zacznie w pełni wspierać ambicje branży w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz dekarbonizacji.
– Musimy niezwłocznie zmienić swoje podejście do produkcji i konsumpcji. Powinniśmy nie tylko rewolucjonizować obecne rozwiązania, ale także podejmować ambitne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem – mówi Florence Verzelen, Industry, Marketing & Sustainability, Dassault Systèmes. – Technologia wirtualnych kopii bliźniaczych firmy Dassault Systèmes pozwala projektować i testować zupełnie nowe, zrównoważone materiały, produkty i procesy w rekordowo krótkim czasie. Innowacje te mogą okazać się nie tylko adekwatne, ale także zrównoważone już na najwcześniejszym etapie.
– Dla Diageo zrównoważony rozwój, w tym zwłaszcza zrównoważone opakowania, to absolutny priorytet. Cieszymy się z udziału w tym pionierskim projekcie, który jest zgodny z zasadami zrównoważonych rozwiązań Diageo wspierającymi innowacyjność i współpracę w zakresie tworzenia i dostarczania przyjaznych środowisku produktów i usług. W ramach naszej strategii „Society 2030” zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zeroemisyjności operacji najpóźniej do roku 2050. Jeśli testy wirtualne zakończą się sukcesem, będzie to znaczący krok w stronę realizacji tych założeń – mówi Lucy Fishwick, Head of Procurement – Grain to Glass Sustainability, Diageo.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.