Komunikaty PR

Pilotaż RFID pierwszym krokiem do usprawnienia procesów logistyczno-magazynowych

2020-04-16  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania RFID ( 0.2 MB )

Z takiego rozwiązania skorzystano w sieci drogeryjnej Rossmann, gdzie po przeanalizowaniu wniosków z testów systemu, znacznie usprawniono zarządzanie gospodarką środków transportowych w najnowszym magazynie centralnym w Łodzi.

Technologia RFID polega na radiowym rozpoznawaniu przedmiotów wyposażonych w znaczniki (tagi), które przesyłają informacje o swoim statusie do czytnika, umożliwiając bezdotykową identyfikację. Jest odpowiedzią na problemy, takie jak wysokie koszty inwentaryzacji, procesu pickingu i realizacji zamówień, a także trudności z lokalizowaniem towarów. Pozwala też minimalizować przypadki kradzieży, nieuprawnionego dostępu do towarów czy braku informacji o towarach na poszczególnych etapach łańcucha dostaw.

Pierwszy krok - pilotaż

Jakub Kownacki, dyrektor techniczny ISS RFID, potwierdza, że wdrożone systemy RFID, w krótkim czasie, przynoszą efekty w postaci oszczędności, optymalizacji czy poprawy bezpieczeństwa w firmach. Potwierdzają to klienci, którzy deklarują redukcję kosztów inwentaryzacji o ponad 90% i nawet do 40% zmniejszone koszty magazynowania.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że decyzja o kompleksowym wdrożeniu systemu RFID ma wymiar strategiczny i długofalowy, dlatego rekomendujemy naszym klientom programy pilotażowe. Wtedy bez ryzyka finansowego klienta sprawnie diagnozujemy problem z jakim się zmaga i przeprowadzamy szczegółową analizę działania systemu w konkretnych warunkach. – mówi Jakub Kownacki.

Program pilotażowy, który proponuje ISS RFID, obejmuje badanie z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu do analizy środowiska radiowego, montaż mobilnych bramek i urządzeń RFID, a także przygotowanie dedykowanego oprogramowania. Klient podejmuje decyzję o wdrożeniu dopiero po szczegółowej analizie wniosków z pilotażu technologii RFID w rzeczywistym środowisku w oparciu o kompleksowe informacje, potwierdzające opłacalność pełnej implementacji.

Udany pilotaż RFID w Rossmannie

Z pilotażu ISS RFID skorzystała sieć drogeryjna Rossmann. Analiza i wnioski z miesięcznego programu pilotażowego, przeprowadzonego przez ISS RFID, pozwoliły następnie, w ciągu 12 miesięcy, przeprowadzić projekt, który usprawnił zarządzanie gospodarką środków transportowych i zautomatyzował jeden z procesów w najnowszym magazynie centralnym w Łodzi. RFID to element składowy systemu, wspierającego automatyzację nowego magazynu, który ograniczył czasochłonność i zminimalizował błędy podczas załadunku.

Złożony projekt - spójny system

Celem wprowadzania systemu RFID w magazynie wysyłkowym firmy Rossmann była optymalizacja procesu obsługi załadunku towarów, przy jego maksymalnej automatyzacji, wraz z kontrolą wysyłanych towarów. Sieć realizuje około 1000 wysyłek tygodniowo w trybie całodobowym. Prawdziwą rewolucją była więc automatyczna identyfikacja kilkudziesięciu tysięcy boksów z towarami przeznaczonymi do wysyłki, poprzez wyposażenie ich w trwale przymocowane tagi RFID. W każdym doku zainstalowano czytnik oraz 4 anteny. Z kolei na zewnątrz zamontowano zintegrowane czytniki nad dokami i 15 kontrolujących ruch pojazdów na terenie zakładu, które monitorują wagi oraz wjazdy i wyjazdy.

Wdrożony system RFID wykrywa ruch kontenerów na dokach załadunkowych, rozróżniając kierunek ruchu w czasie rzeczywistym, nawet w momencie jednoczesnego ich przejazdu w przeciwne strony. Pozwala także kontrolować proces załadunku pojazdów, potwierdzać jego poprawność, tj. wysyłkę właściwego towaru do właściwego sklepu. Dzięki nowemu systemowi usprawniono pracę kierowców i pracowników magazynu. Zespół ISS RFID zintegrował 4 systemy: system zarządzający firmą Rossmann, sterujący automatyką, kontrolą dostępu oraz RFID. Sprostał wyzwaniu, by przy tak dużej liczbie doków, ustawić instalację tak, aby przy pełnej pracy magazynu urządzenia nie zakłócały się, a zewnętrzne czytniki nie wpływały negatywnie na działanie instalacji wewnątrz. Zaprojektował także system, który prawidłowo przeprowadza weryfikację i filtrację danych, dzięki czemu odpowiednie boksy trafiają na dobre doki, a następnie do pojazdów.

Zalety technologii RFID

Zalety technologii to duży zasięg odczytu tagów RFID, nawet kilkanaście metrów, które nie muszą być umieszczone w linii wzroku ze skanerem. To też szybkość odczytu, umożliwiająca odczyt 100 tagów w ciągu sekundy. Tagi RFID są przystosowane do wielokrotnego użytku, zapewniają też wysoki poziom bezpieczeństwa danych, dzięki możliwość ich hasłowania.

W logistyce i transporcie technologia RFID usprawnia zarządzanie zasobami magazynowymi, pozwala monitorować i kontrolować łańcuch dostaw, również w czasie rzeczywistym. Systemy RFID to także zwiększanie bezpieczeństwa pracowników, ponieważ możliwe jest bieżące lokalizowanie osób i pojazdów na terenie magazynu czy hali. Z kolei w handlu detalicznym usprawnia procesy inwentaryzacyjne, magazynowe, a także rozwiązania samoobsługowe typu „self checkout”.

Więcej informacji o wdrożeniach RFID oraz firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz w mediach społecznościowych LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/ oraz YouTube https://link.do/Im8tO

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę! Biuro prasowe
2024-12-20 | 15:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
IT i technologie Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
2024-12-20 | 13:00

Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych

30 proc. Polaków doświadczyło kradzieży lub próby wyłudzenia danych osobowych. W tej grupie do blisko połowy przypadków wykradzenia wrażliwych informacji przez
IT i technologie 40 lat wydajności: prezentacja technologii Patriot na targach CES 2025
2024-12-20 | 12:00

40 lat wydajności: prezentacja technologii Patriot na targach CES 2025

Patriot Memory świętuje 40 lat działalności, pozostając liderem technologii pamięci komputerowej dzięki nieustannej innowacyjności i niezachwianemu zaangażowaniu w dostarczanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Prawo

Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.