Komunikaty PR

Plany wakacyjne Polaków 2021. Wyniki badania “Holiday Barometer”

2021-06-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Niebutkowska-Jończyk
Europ Assistance Polska

Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/

Po okresie licznych obostrzeń i ograniczeń w podróżowaniu tegoroczne wakacje są jednymi z najbardziej wyczekiwanych. 66% Polaków ma w tym roku plany urlopowe, to o 5 punktów procentowych więcej niż rok temu i zamierza na nie wydać średnio 3 950 zł. Większość osób wybierze wypoczynek w kraju (44%). Jedna trzecia rodaków planujących urlop za granicą wybiera Hiszpanię, Włochy, Grecję i Chorwację.

Polacy chcą się zaszczepić, aby móc bezpiecznie podróżować

Pandemia koronawirusa ciągle niepokoi i wpływa na życie oraz decyzje ludzi na całym świecie. Badanie pokazuje, że Polacy najbardziej martwią się zdrowiem członków swojej rodziny –75%, własnym zdrowiem – 65% i własną sytuacją ekonomiczną – 61%.  Pomimo różnych obaw związanych z podróżowaniem w trakcie globalnej pandemii 6 na 10 Polaków przyznaje, że jest bardzo podekscytowana swoim najbliższym wyjazdem. Zapytani o to, co byliby w stanie zrobić, aby mogli znowu bezpiecznie podróżować, 71% osób deklaruje, że jest gotowych się zaszczepić, a 54% przestrzegać ścisłego dystansu społecznego z osobami bliskimi przez 2 tygodnie. Polacy mniej chętnie udostępniliby rządowi dane na temat zdrowia – 35%, poddali się izolacji przez kilka dni przed podróżą i po jej zakończeniu – 28%, czy udzieliliby zgody na bycie śledzonym za pomocą aplikacji z geolokalizacją – 21%.

Polacy, zapytani o to, czy zamierzają się szczepić na COVID-19 deklarują, że tak – 74%, z czego 34% jest już zaszczepiona, 24% osób zaczepi się tak szybko, jak to możliwe, a 17% Polaków chce jeszcze chwile zaczekać, zanim się zaszczepi. Negatywnie do szczepienia nastawionych jest 23% respondentów. Wyniki badania pokazują większe zainteresowanie szczepieniami w Wielkiej Brytanie – 94% osób chce się zaszczepić, Hiszpanii – 92%, Włoszech – 90%, Belgii – 88%, czy  Portugalii – 88%.

Najwięcej Polaków uważa, że „normalne” podróżowanie, bez konieczności noszenia maseczek i robienia testów będzie możliwe w 2022 roku – 37% osób. Z kolei 27% respondentów widzi taką możliwość najwcześniej  w 2023 roku, a 12% (najwięcej spośród wszystkich badanych krajów) twierdzi, że już nigdy podróżowanie nie wróci do normalności.

Jak spędzimy tegoroczny urlop?

66% Polaków ma w tym roku plany urlopowe, to o 5 punktów procentowych więcej niż rok temu i więcej niż średnia dla Europy (57%). W tym roku 44% Polaków spędzi wakacje w kraju, natomiast 30% chce spędzić urlop za granicą. Najpopularniejsze, wskazywane przez respondentów destynacje to Hiszpania, Włochy, Grecja i Chorwacja.

Podczas tegorocznych wakacji najwięcej osób spędzi urlop nad morzem – 59%, w góry pojedzie 36% badanych, a 19% osób wybierze krótki wyjazd, typu “city break”. Latem, Polacy najchętniej wybierają wypoczynek tygodniowy – 35%, przynajmniej dwa tygodnie wakacji planuje – 32% osób. Większość Polaków wyjedzie na wakacje z rodziną i przyjaciółmi – 85%. Podczas tegorocznego urlopu Polacy chcą, odpoczywać  - 41% i spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi – 34%.

Zdecydowana większość osób pojedzie na wypoczynek samochodem – 68%, samolot wybierze – 19%, a do pociągu wsiądzie – 17% urlopowiczów. 

W kwestii zakwaterowania, Polacy planują zarezerwować wakacje w hotelu – 43%, na kwaterze prywatnej – 25% lub zatrzymać się u znajomych – 24%.

Badani zadeklarowali, że w tym roku planują przeznaczyć na wyjazd wakacyjny średnio 3 950 zł. Jedna piąta Polaków przyznaje także, że ich budżet będzie mniejszy niż w zeszłym roku, a 34% respondentów planuje  zwiększyć wydatki na wypoczynek.

 

Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 05.05.2021-20.05.2021 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Czechach, Chinach i Tajlandii. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 14 001 osób, w tym 1000 Polaków.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Europ Assistance Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Turystyka Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Turystyka Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.