Komunikaty PR

Plany wakacyjne Polaków 2021. Wyniki badania “Holiday Barometer”

2021-06-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Niebutkowska-Jończyk
Europ Assistance Polska

Wołoska 5
02-675 Warszawa
justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl| |justyna.niebutkowska|europ-assistance.pl
+ 48 (22) 205 50 04
www.europ-assistance.pl/

Po okresie licznych obostrzeń i ograniczeń w podróżowaniu tegoroczne wakacje są jednymi z najbardziej wyczekiwanych. 66% Polaków ma w tym roku plany urlopowe, to o 5 punktów procentowych więcej niż rok temu i zamierza na nie wydać średnio 3 950 zł. Większość osób wybierze wypoczynek w kraju (44%). Jedna trzecia rodaków planujących urlop za granicą wybiera Hiszpanię, Włochy, Grecję i Chorwację.

Polacy chcą się zaszczepić, aby móc bezpiecznie podróżować

Pandemia koronawirusa ciągle niepokoi i wpływa na życie oraz decyzje ludzi na całym świecie. Badanie pokazuje, że Polacy najbardziej martwią się zdrowiem członków swojej rodziny –75%, własnym zdrowiem – 65% i własną sytuacją ekonomiczną – 61%.  Pomimo różnych obaw związanych z podróżowaniem w trakcie globalnej pandemii 6 na 10 Polaków przyznaje, że jest bardzo podekscytowana swoim najbliższym wyjazdem. Zapytani o to, co byliby w stanie zrobić, aby mogli znowu bezpiecznie podróżować, 71% osób deklaruje, że jest gotowych się zaszczepić, a 54% przestrzegać ścisłego dystansu społecznego z osobami bliskimi przez 2 tygodnie. Polacy mniej chętnie udostępniliby rządowi dane na temat zdrowia – 35%, poddali się izolacji przez kilka dni przed podróżą i po jej zakończeniu – 28%, czy udzieliliby zgody na bycie śledzonym za pomocą aplikacji z geolokalizacją – 21%.

Polacy, zapytani o to, czy zamierzają się szczepić na COVID-19 deklarują, że tak – 74%, z czego 34% jest już zaszczepiona, 24% osób zaczepi się tak szybko, jak to możliwe, a 17% Polaków chce jeszcze chwile zaczekać, zanim się zaszczepi. Negatywnie do szczepienia nastawionych jest 23% respondentów. Wyniki badania pokazują większe zainteresowanie szczepieniami w Wielkiej Brytanie – 94% osób chce się zaszczepić, Hiszpanii – 92%, Włoszech – 90%, Belgii – 88%, czy  Portugalii – 88%.

Najwięcej Polaków uważa, że „normalne” podróżowanie, bez konieczności noszenia maseczek i robienia testów będzie możliwe w 2022 roku – 37% osób. Z kolei 27% respondentów widzi taką możliwość najwcześniej  w 2023 roku, a 12% (najwięcej spośród wszystkich badanych krajów) twierdzi, że już nigdy podróżowanie nie wróci do normalności.

Jak spędzimy tegoroczny urlop?

66% Polaków ma w tym roku plany urlopowe, to o 5 punktów procentowych więcej niż rok temu i więcej niż średnia dla Europy (57%). W tym roku 44% Polaków spędzi wakacje w kraju, natomiast 30% chce spędzić urlop za granicą. Najpopularniejsze, wskazywane przez respondentów destynacje to Hiszpania, Włochy, Grecja i Chorwacja.

Podczas tegorocznych wakacji najwięcej osób spędzi urlop nad morzem – 59%, w góry pojedzie 36% badanych, a 19% osób wybierze krótki wyjazd, typu “city break”. Latem, Polacy najchętniej wybierają wypoczynek tygodniowy – 35%, przynajmniej dwa tygodnie wakacji planuje – 32% osób. Większość Polaków wyjedzie na wakacje z rodziną i przyjaciółmi – 85%. Podczas tegorocznego urlopu Polacy chcą, odpoczywać  - 41% i spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi – 34%.

Zdecydowana większość osób pojedzie na wypoczynek samochodem – 68%, samolot wybierze – 19%, a do pociągu wsiądzie – 17% urlopowiczów. 

W kwestii zakwaterowania, Polacy planują zarezerwować wakacje w hotelu – 43%, na kwaterze prywatnej – 25% lub zatrzymać się u znajomych – 24%.

Badani zadeklarowali, że w tym roku planują przeznaczyć na wyjazd wakacyjny średnio 3 950 zł. Jedna piąta Polaków przyznaje także, że ich budżet będzie mniejszy niż w zeszłym roku, a 34% respondentów planuje  zwiększyć wydatki na wypoczynek.

 

Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 05.05.2021-20.05.2021 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Czechach, Chinach i Tajlandii. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 14 001 osób, w tym 1000 Polaków.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Turystyka Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin Biuro prasowe
2024-04-29 | 22:00

Czarny Potok Resort SPA & Conference z tytułem Najlepszego Hotelu SPA dla Rodzin

Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdroju został wyróżniony w organizowanym od 14 lat prestiżowym konkursie Perfect SPA Awards. Należący do grupy J.W. Construction
Turystyka Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!
2024-04-29 | 10:10

Majówka w stylu eko. Sprawdź, jak wypoczywać aktywnie i w zgodzie z naturą!

Obecnie na naszej planecie żyje siedem miliardów ludzi. Według prognoz Organizacji Narodów Zjednoczonych, do roku 2050 liczba ludności na świecie może wzrosnąć do 9,7
Turystyka Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas
2024-04-23 | 10:00

Polacy na majówkę zaciskają pasa – w domu zostanie 60% z nas

Tegoroczna majówka będzie wyjątkowo długa – biorąc 3 dni urlopu możemy przedłużyć weekend aż do 7 dni. Jednak nie wszyscy Polacy skorzystają z opcji wyjazdu w tym czasie. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.