Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?
Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na zagraniczne podróże – z badania „Ticket to Travel” przeprowadzonego przez Marriott Bonvoy wynika, że aż 79% respondentów planuje podróżować równie często lub nawet częściej niż w poprzednim roku. Najchętniej wybieranymi kierunkami na wakacje w 2024 roku, zgodnie z danymi eSky.pl, były Włochy, Malta, Hiszpania, Cypr i Grecja.
Ten wzrastający trend na odkrywanie nowych zakątków świata pokazuje, że podróże stały się nieodłącznym elementem stylu życia wielu osób. Sprytne tipy na pakowanie sprawią, że wyjazd będzie jeszcze przyjemniejszy i bardziej satysfakcjonujący.
Smart travel, czyli ekonomiczne podróżowanie
Trend smart travel to nie tylko sposób na realizację chęci podróżowania. Dzięki odpowiedniemu planowaniu możemy zorganizować wyjazd w taki sposób, aby nie wydać dużo, a jednocześnie zobaczyć jak najwięcej nowych miejsc.
W odpowiedzi na potrzebę oszczędności i efektywnego planowania, sieć dyskontów niespożywczych Woolworth przygotował zestaw porad, które w idealny sposób wykorzystają potencjał smart travel:
- Zwróć szczególną uwagę na rozmiar i wagę walizki – Planując zakup nowego bagażu, przeanalizuj jego kluczowe parametry. Linie lotnicze często aktualizują zasady dotyczące dopuszczalnego rozmiaru bagażu czy wagi, dlatego warto być na bieżąco z ich wymaganiami. Dzięki temu unikniesz dodatkowych opłat i problemów podczas odprawy. Przed wyjazdem dobrze jest również samodzielnie sprawdzić wagę bagażu – do tego celu można wykorzystać nawet własną wagę łazienkową, bądź poręczną wagę bagażową.
- Postaw na trwałość walizki - Zadbaj o to, by walizka była odporna na przypadkowe obicia, upadki i inne uszkodzenia mechaniczne. Solidny i wytrzymały model zwiększa bezpieczeństwo przechowywanych w niej rzeczy, minimalizując ryzyko uszkodzenia wartościowych przedmiotów czy płynów. To pozwoli Ci uniknąć stresu i nieprzyjemnych niespodzianek podczas podróży.
- Przestrzeń na pamiątki – Wielu z nas nie wyobraża sobie powrotu do domu bez pamiątek. Już na etapie przygotowań do wyjazdu warto pamiętać o zarezerwowaniu odpowiedniej wagi i przestrzeni w bagażu na te wyjątkowe przedmioty. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nasze lokalne skarby dotrą z nami bezpiecznie do domu, a jednocześnie nie przekroczymy limitu wagi bagażu.
- Garderoba kapsułowa – to przemyślany zestaw ubrań i dodatków, które można łatwo ze sobą łączyć w różne stylizacje. Zamiast pakować całą szafę, postaw na uniwersalne części garderoby, które pasują do siebie pod względem stylu i kolorystyki. Taki wybór nie tylko oszczędza miejsce w walizce i ułatwia codzienne decyzje, ale też pozwala łatwo zastąpić zabrudzoną czy zniszczoną rzecz inną – bez utraty modnego wyglądu.
- Nie zapomnij o niezbędnikach – Smart travel to także mądre podejście do dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo. Podczas podróży pamiętaj o odpowiedniej ochronie – krem z filtrem SPF nie tylko zabezpiecza skórę przed szkodliwym promieniowaniem UV, ale również zmniejsza ryzyko poparzeń, które mogłyby zepsuć wyjazd. Warto też zabrać ze sobą solidną butelkę na wodę z filtrem – umożliwi korzystanie z miejskich źródeł wody i ograniczy potrzebę kupowania plastikowych butelek. Dla własnego komfortu dobrze mieć przy sobie kompaktową apteczkę – przyda się w przypadku drobnych urazów, skaleczeń czy otarć, np. od butów podczas długiego zwiedzania.
Odpowiednie przygotowanie to przepis na udane wakacje!
Polacy coraz częściej szukają ekonomicznych rozwiązań, które pozwolą im na realizowanie planów dotyczących większej liczby wyjazdów. Zamiast rezygnować z podróży, starają się wydawać pieniądze rozsądnie – według Rankomat.pl najistotniejszym kryterium przy rezerwacjach jest stosunek jakości do ceny, a aż 67% badanych przez Rankomat.pl wybiera terminy poza szczytem sezonu, by obniżyć koszty.
„W sezonie wiosenno-letnim nasi pracownicy często są pytani o zgodność walizek z wymogami bagażu podręcznego. Nie jest to dla nas zaskoczeniem, ponieważ przekroczenie tych limitów może wiązać się z dodatkowymi kosztami sięgającymi od kilkudziesięciu do nawet kilkuset euro, zwłaszcza w przypadku lotów międzykontynentalnych. Uważamy, że najważniejsze przed wyjazdem jest odpowiednie przygotowanie, które pozwoli skupić się na odpoczynku, zamiast martwić się o ewentualne problemy przy kontroli bagażowej” – mówi Szymon Dąbrowski, Managing Director Woolworth na Polskę.
Woolworth oferuje szeroki wybór ubrań, walizek i praktycznych akcesoriów, które ułatwiają sprytne przygotowanie się do podróży. W przypadku takich zakupów jak bagaż czy odzież wyjazdowa warto postawić na sprawdzenie produktu na miejscu – odwiedzenie sklepu pozwala ocenić jakość wykonania, funkcjonalność, rozkład kieszeni czy dopasowanie rozmiaru do własnych potrzeb.
To dobry moment, by z początkiem czerwca zastanowić się, czy nasza garderoba i wyposażenie na wyjazd są kompletne. Lepiej nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę – dobrze zaplanowane zakupy to mniej stresu i większa przyjemność z nadchodzących podróży.
O Woolworth
Woolworth to firma handlowa o wieloletniej renomie i najszybciej rozwijająca się niemiecka sieć detaliczna. W Niemczech posiada ponad 660 oddziałów i planuje podwoić ich liczbę. Od maja 2023 r. Woolworth jest również obecny w Polsce i zamierza prowadzić tam 400 sklepów. Sklepy tej sieci charakteryzują się różnorodnym asortymentem towarów codziennego użytku. Rozciąga się on od artykułów dekoracyjnych i artykułów gospodarstwa domowego, poprzez elektronikę, drogerie i artykuły upominkowe, po odzież dla całej rodziny. Aby dowiedzieć się więcej o Woolworth, odwiedź www.woolworth.pl
Kontakt dla mediów:
MSL
Artur Szczygielski
Senior Account Manager
tel. +48 512 309 130
e-mail: artur.szczygielski|publicisgroupe.com| |artur.szczygielski|publicisgroupe.com
Źródło informacji: Woolworth

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mercure Szczyrk Resort prezentuje ofertę na Wielkanoc
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.