Płatności bezgotówkowe zmieniają festiwale muzyczne

Tradycyjne metody płatności na festiwalach muzycznych są coraz częściej zastępowane nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie na największych tego typu wydarzeniach jak np. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival można płacić za pomocą m.in. kart płatniczych, telefonu lub kart przedpłaconych. Jakie panują teraz trendy i co się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat? Wyjaśnia ekspertka Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.
Już od kilku sezonów uczestnicy niemal wszystkich większych imprez masowych w Polsce mają możliwość płacenia bezgotówkowo. Rosnąca popularność takiej formy płatności zmniejsza kolejki, a dodatkowo ułatwia obsługę w punktach handlowych i usługowych na terenie wydarzenia. Wystarczy bowiem, że uczestnicy przyłożą kartę płatniczą, telefon bądź zegarek do terminala płatniczego, a z ich konta automatycznie zostanie pobrana odpowiednia kwota.
Rośnie popularność kart przedpłaconych
Z roku na rok maleje zainteresowanie żetonami, które służą do zakupu produktów. Do niedawna były powszechnym rozwiązaniem wykorzystywanym do płatności na terenie wydarzenia. Niekiedy jednak skomplikowana i czasochłonna procedura zwrotu należności z powodu ich niewykorzystania, czy też brak możliwości uzyskania reszty, zniechęca wiele osób do korzystania z takiej opcji. To powoduje, że zwolenników żetonów jest coraz mniej. Obecnie uczestnicy koncertów częściej wybierają karty przedpłacone właśnie z uwagi na wygodę i przejrzystość ich rozliczenia.
Przy ogromnej liczbie festiwalowiczów, dużą zaletą transakcji bezgotówkowych na wydarzeniu muzycznym jest to, że po jego zakończeniu organizator zyskuje bezpośredni wgląd do ich liczby oraz informacji, z jakiego terminala były one wykonywane. W przypadku płatności gotówką dużo łatwiej o pomyłkę przy wydawaniu reszty, co wiąże się z dodatkowym kosztem po stronie sprzedawcy.
– Przyzwyczajenia płatnicze zmieniają się, a wraz z nimi trendy panujące na festiwalach. Takie imprezy są świetnym miejscem do wprowadzania nowości technologicznych. Na wielu z nich można kupować produkty przy użyciu kart przedpłaconych. Są one obecnie popularne, ponieważ dzięki nim można płacić na terenie całego wydarzenia, tak jak za pomocą tradycyjnych kart płatniczych. Każda karta wyposażona jest w pasek magnetyczny. Aby skorzystać z tej opcji, kartę należy uprzednio doładować w specjalnie przeznaczonych do tego punktach, a następnie wystarczy przeciągnąć kartę przez czytnik w terminalu. Wierzymy, że takie rozwiązania umożliwiają festiwalowiczom skupienie się na tym co ważne, czyli na dobrej zabawie z bliskimi przy ulubionej muzyce – mówi Joanna Aleksińska z Fiserv Polska S.A.
PolCard from Fiserv parterem technologicznym na popularnych festiwalach w Polsce
Terminale płatnicze dostarczane przez PolCard from Fiserv zapewniają możliwość płatności bezgotówkowych na najbardziej znanych imprezach muzycznych w Polsce m.in. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival. Rozwiązania marki są dostępne także na innych wydarzeniach poświęconych np. muzyce elektronicznej, jak Sunrise Festival czy Fest Festival. Każdorazowo liczba przekazanych urządzeń waha się pomiędzy 450 a 800 sztuk, w zależności od wielkości koncertu.
– Stworzenie siatki połączeń na ogromnym, rozproszonym obszarze bywa dużym wyzwaniem. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników zewnętrznych np. nierówność terenu, czy obiekty, które mogą stanowić przeszkodę dla przepływu danych. PolCard from Fiserv obsługuje największe festiwale w Polsce od 2019 r., a nasi eksperci zdobyli duże doświadczenie w kwestii zapewnienia odpowiednich warunków oraz identyfikowania czynników, które trzeba uwzględnić już na etapie początkowym. Nasza praca wiąże się więc z wielotygodniowymi przygotowaniami, tak aby w dniu imprezy jej uczestnicy mogli płacić szybko i wygodnie – podsumowuje Joanna Aleksińska.
Więcej informacji:
Radosław Pupiec
Menedżer Projektów, Clear Communication Group
radoslaw.pupiec@clearcom.pl
517 595 218

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.