Komunikaty PR

Płatności bezgotówkowe zmieniają festiwale muzyczne

2023-07-26  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

 

Tradycyjne metody płatności na festiwalach muzycznych są coraz częściej zastępowane nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie na największych tego typu wydarzeniach jak np. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival można płacić za pomocą m.in. kart płatniczych, telefonu lub kart przedpłaconych. Jakie panują teraz trendy i co się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat? Wyjaśnia ekspertka Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

Już od kilku sezonów uczestnicy niemal wszystkich większych imprez masowych w Polsce mają możliwość płacenia bezgotówkowo. Rosnąca popularność takiej formy płatności zmniejsza kolejki, a dodatkowo ułatwia obsługę w punktach handlowych i usługowych na terenie wydarzenia. Wystarczy bowiem, że uczestnicy przyłożą kartę płatniczą, telefon bądź zegarek do terminala płatniczego, a z ich konta automatycznie zostanie pobrana odpowiednia kwota.

Rośnie popularność kart przedpłaconych

Z roku na rok maleje zainteresowanie żetonami, które służą do zakupu produktów. Do niedawna były powszechnym rozwiązaniem wykorzystywanym do płatności na terenie wydarzenia. Niekiedy jednak skomplikowana i czasochłonna procedura zwrotu należności z powodu ich niewykorzystania, czy też brak możliwości uzyskania reszty, zniechęca wiele osób do korzystania z takiej opcji. To powoduje, że zwolenników żetonów jest coraz mniej. Obecnie uczestnicy koncertów częściej wybierają karty przedpłacone właśnie z uwagi na wygodę i przejrzystość ich rozliczenia.

Przy ogromnej liczbie festiwalowiczów, dużą zaletą transakcji bezgotówkowych na wydarzeniu muzycznym jest to, że po jego zakończeniu organizator zyskuje bezpośredni wgląd do ich liczby oraz informacji, z jakiego terminala były one wykonywane. W przypadku płatności gotówką dużo łatwiej o pomyłkę przy wydawaniu reszty, co wiąże się z dodatkowym kosztem po stronie sprzedawcy.

Przyzwyczajenia płatnicze zmieniają się, a wraz z nimi trendy panujące na festiwalach. Takie imprezy są świetnym miejscem do wprowadzania nowości technologicznych. Na wielu z nich można kupować produkty przy użyciu kart przedpłaconych. Są one obecnie popularne, ponieważ dzięki nim można płacić na terenie całego wydarzenia, tak jak za pomocą tradycyjnych kart płatniczych. Każda karta wyposażona jest w pasek magnetyczny. Aby skorzystać z tej opcji, kartę należy uprzednio doładować w specjalnie przeznaczonych do tego punktach, a następnie wystarczy przeciągnąć kartę przez czytnik w terminalu.  Wierzymy, że takie rozwiązania umożliwiają festiwalowiczom skupienie się na tym co ważne, czyli na dobrej zabawie z bliskimi przy ulubionej muzyce – mówi Joanna Aleksińska z Fiserv Polska S.A.

PolCard from Fiserv parterem technologicznym na popularnych festiwalach w Polsce

Terminale płatnicze dostarczane przez PolCard from Fiserv zapewniają możliwość płatności bezgotówkowych na najbardziej znanych imprezach muzycznych w Polsce m.in. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival. Rozwiązania marki są dostępne także na innych wydarzeniach poświęconych np. muzyce elektronicznej, jak Sunrise Festival czy Fest Festival. Każdorazowo liczba przekazanych urządzeń waha się pomiędzy 450 a 800 sztuk, w zależności od wielkości koncertu.

Stworzenie siatki połączeń na ogromnym, rozproszonym obszarze bywa dużym wyzwaniem. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników zewnętrznych np. nierówność terenu, czy obiekty, które mogą stanowić przeszkodę dla przepływu danych.  PolCard from Fiserv obsługuje największe festiwale w Polsce od 2019 r., a nasi eksperci zdobyli duże doświadczenie w kwestii zapewnienia odpowiednich warunków oraz identyfikowania czynników, które trzeba uwzględnić już na etapie początkowym. Nasza praca wiąże się więc z wielotygodniowymi przygotowaniami, tak aby w dniu imprezy jej uczestnicy mogli płacić szybko i wygodnie – podsumowuje Joanna Aleksińska.

 

 

Więcej informacji:

Radosław Pupiec

Menedżer Projektów, Clear Communication Group

radoslaw.pupiec@clearcom.pl

517 595 218

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.