Płatności bezgotówkowe zmieniają festiwale muzyczne

Tradycyjne metody płatności na festiwalach muzycznych są coraz częściej zastępowane nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami. Obecnie na największych tego typu wydarzeniach jak np. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival można płacić za pomocą m.in. kart płatniczych, telefonu lub kart przedpłaconych. Jakie panują teraz trendy i co się zmieniło na przestrzeni ostatnich lat? Wyjaśnia ekspertka Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.
Już od kilku sezonów uczestnicy niemal wszystkich większych imprez masowych w Polsce mają możliwość płacenia bezgotówkowo. Rosnąca popularność takiej formy płatności zmniejsza kolejki, a dodatkowo ułatwia obsługę w punktach handlowych i usługowych na terenie wydarzenia. Wystarczy bowiem, że uczestnicy przyłożą kartę płatniczą, telefon bądź zegarek do terminala płatniczego, a z ich konta automatycznie zostanie pobrana odpowiednia kwota.
Rośnie popularność kart przedpłaconych
Z roku na rok maleje zainteresowanie żetonami, które służą do zakupu produktów. Do niedawna były powszechnym rozwiązaniem wykorzystywanym do płatności na terenie wydarzenia. Niekiedy jednak skomplikowana i czasochłonna procedura zwrotu należności z powodu ich niewykorzystania, czy też brak możliwości uzyskania reszty, zniechęca wiele osób do korzystania z takiej opcji. To powoduje, że zwolenników żetonów jest coraz mniej. Obecnie uczestnicy koncertów częściej wybierają karty przedpłacone właśnie z uwagi na wygodę i przejrzystość ich rozliczenia.
Przy ogromnej liczbie festiwalowiczów, dużą zaletą transakcji bezgotówkowych na wydarzeniu muzycznym jest to, że po jego zakończeniu organizator zyskuje bezpośredni wgląd do ich liczby oraz informacji, z jakiego terminala były one wykonywane. W przypadku płatności gotówką dużo łatwiej o pomyłkę przy wydawaniu reszty, co wiąże się z dodatkowym kosztem po stronie sprzedawcy.
– Przyzwyczajenia płatnicze zmieniają się, a wraz z nimi trendy panujące na festiwalach. Takie imprezy są świetnym miejscem do wprowadzania nowości technologicznych. Na wielu z nich można kupować produkty przy użyciu kart przedpłaconych. Są one obecnie popularne, ponieważ dzięki nim można płacić na terenie całego wydarzenia, tak jak za pomocą tradycyjnych kart płatniczych. Każda karta wyposażona jest w pasek magnetyczny. Aby skorzystać z tej opcji, kartę należy uprzednio doładować w specjalnie przeznaczonych do tego punktach, a następnie wystarczy przeciągnąć kartę przez czytnik w terminalu. Wierzymy, że takie rozwiązania umożliwiają festiwalowiczom skupienie się na tym co ważne, czyli na dobrej zabawie z bliskimi przy ulubionej muzyce – mówi Joanna Aleksińska z Fiserv Polska S.A.
PolCard from Fiserv parterem technologicznym na popularnych festiwalach w Polsce
Terminale płatnicze dostarczane przez PolCard from Fiserv zapewniają możliwość płatności bezgotówkowych na najbardziej znanych imprezach muzycznych w Polsce m.in. Open’er Festival w Gdyni czy Orange Warsaw Festival. Rozwiązania marki są dostępne także na innych wydarzeniach poświęconych np. muzyce elektronicznej, jak Sunrise Festival czy Fest Festival. Każdorazowo liczba przekazanych urządzeń waha się pomiędzy 450 a 800 sztuk, w zależności od wielkości koncertu.
– Stworzenie siatki połączeń na ogromnym, rozproszonym obszarze bywa dużym wyzwaniem. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników zewnętrznych np. nierówność terenu, czy obiekty, które mogą stanowić przeszkodę dla przepływu danych. PolCard from Fiserv obsługuje największe festiwale w Polsce od 2019 r., a nasi eksperci zdobyli duże doświadczenie w kwestii zapewnienia odpowiednich warunków oraz identyfikowania czynników, które trzeba uwzględnić już na etapie początkowym. Nasza praca wiąże się więc z wielotygodniowymi przygotowaniami, tak aby w dniu imprezy jej uczestnicy mogli płacić szybko i wygodnie – podsumowuje Joanna Aleksińska.
Więcej informacji:
Radosław Pupiec
Menedżer Projektów, Clear Communication Group
radoslaw.pupiec@clearcom.pl
517 595 218

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.