Komunikaty PR

PLGBC realizuje projekt w ramach programu Aktywni Obywatele

2021-02-05  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Jasiewicz
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC

Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
Do pobrania PLGBC ( 0.04 MB )

Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego z początkiem lutego br. uruchomiło projekt Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy. To realizacja misji i odpowiedzialności organizacji pozarządowej jaką jest PLGBC w obszarze zielonego budownictwa, dzięki zaangażowaniu i edukacji obywateli oraz wspólnych działaniach społecznych. Projekt finansowany jest w ramach grantu i programu Aktywni Obywatele.

Zmiany klimatu wymuszają zmianę nawyków i edukację konsumentów. Widząc potrzebę edukacji i zaangażowania różnych grup otoczenia do wspólnych działań, PLGBC przygotowało projekt i otrzymało grant z programu Aktywni Obywatele na realizację inicjatywy pt.: Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy.

Celem projektu PLGBC jest przyczynienie się do ochrony środowiska i dbałości o racjonalne korzystanie z zasobów planety, polepszenia zdrowia i samopoczucia użytkowników mieszkań/domów, zmiany jakości życia oraz zaangażowania i aktywności obywateli dla wdrażania opracowanych rozwiązań codziennego zrównoważonego życia.

- Każdy z nas jest użytkownikiem albo właścicielem domu czy mieszkania. Dlatego też podnoszenie świadomości w kwestii oszczędności zasobów: energii, wody, zachowywania bioróżnorodności, modernizowania swoich domostw w sposób zmniejszający wpływ budynku na środowisko jest jednym z kluczowych elementów tego procesu. Projekt „Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy” jest jedną z odpowiedzi i działań, które muszą zostać podjęte, abyśmy jako społeczność byli wstanie sprostać wyzwaniom przyszłości. - podkreśla Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC.

Wszystkie powyższe działania mają bezpośredni wpływ na ochronę środowiska i dbałość o racjonalne korzystanie z zasobów planety. W obecnej sytuacji zmian klimatycznych, zmiana postaw i edukacja prośrodowiskowa mają niebagatelne znaczenie.

Projekt będzie trwał 12 miesięcy, finansowany będzie z dotacji nr K1m/0776 programu Aktywni Obywatele - Fundusz Krajowy z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.