Komunikaty PR

PLGBC wraz z grupą ekspertów opracowało projekt modelowej uchwały dla samorządów

2020-11-27  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC

ul. Konarskiego 18c/2-11A
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Do pobrania plgbc ( 0.04 MB )

W ramach prac Komisji Legislacyjnej, PLGBC podjęło próbę wypracowania wzoru uchwały, która będzie ułatwiać zrównoważone inwestycje w miastach i gminach.

Prace oparte były na formule grupy roboczej skupiającej ekspertów wielu branż, posiadających zarówno szeroką wiedzę, jak i wieloletnie doświadczenie. Profesjonalne podejście zaowocowało szeregiem konkretnych wytycznych, które mają ułatwiać inwestorom wpisywanie inwestycji w ramy zrównoważonego budownictwa.

Opracowanie projektu modelowej uchwały jest przełomem w systemie legislacji samorządowej, ponieważ dzięki niej każdy może bez problemów zaadaptować gotowe rozwiązania w swoim samorządzie.

Uchwała zostanie opracowana z zachowaniem najwyższych standardów konstrukcji aktów prawnych, we współpracy z mec. Radosławem T. Skowronem oraz dr. hab. Grzegorzem Kucem, Prof. UJ.

W pracach nad uchwałą brali udział eksperci:

  • Piotr Alwasiak, Knauf Armstrong Ceiling Solutions
  • Anna Bać, Politechnika Wrocławska
  • Agnieszka Garbacz, Cemex
  • Piotr Hołubowicz, Seedia
  • Kamila Konopczyńska, Sweco Consulting
  • Ewa Kowalska-Ocneanu, WSP Polska
  • Marcin Krowicki, Ecouse
  • Henryk Kwapisz, Stowarzyszenie na Rzecz Lepszej Akustyki w Budynkach „Komfort Ciszy”
  • Waldemar Niedziela, Somfy
  • Małgorzata Ruba, Hadart
  • Radosław Skowron, Legal Skills
  • Agnieszka Strzemińska, Knauf Insulation
  • Aleksandra Szurlej-Kielańska, Tactus
  • Jarosław Witek, Arup
  • Maria Witkowska, Armacell

 

- Modelowy projekt uchwały jest wynikiem intensywnych prac w ostatnich miesiącach. Udało nam się skupić grupę wybitnych ekspertów, która wypracowała mocno merytoryczny i konkretny dokument.  Tego właśnie potrzeba współczesnym samorządom – odwagi w dążeniu do zrównoważonego rozwoju i wysokiej jakości aktów prawnych. W to ostatnie z pewnością możemy je wyposażyć – podsumowuje Magdalena Wojtas z PLGBC, liderka prac grupy.

https://plgbc.org.pl
 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.