Komunikaty PR

Podsumowanie 2020 roku z perspektywy warszawskiego dewelopera, firmy Profbud

2021-02-22  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Stella ( 0.63 MB )

Wzrost liczby rozpoczętych inwestycji, więcej osiedli w sprzedaży, duża ilość  podpisanych umów końcowych i przeniesienia własności, rozkwit nowych przodujących dzielnic, zwiększenie wydanych lokali mieszkalnych – niezależnie od wyzwań związanych z pandemią Covid-19, rok 2020 był dla warszawskiego dewelopera, firmy Profbud intensywnym i owocnym czasem. Jakie wyniki osiągnęło przedsiębiorstwo? Jak plasuje się popyt na rynku nieruchomości oraz czy na horyzoncie widać zmiany polityki cenowej w branży deweloperskiej? Sprawdźmy.

Więcej inwestycji rozpoczętych, więcej mieszkań w sprzedaży

Warszawski deweloper, firma Profbud od początku 2020 roku prowadził sprzedaż mieszkań łącznie w 9 inwestycjach, odnotowując w tym zakresie 29% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Równie optymistycznie prezentują się wskaźniki dotyczące nowych, rozpoczętych projektów – 200% wzrost w stosunku do 2019 r., to dla inwestora bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę ogólny rozrachunek i obecną sytuację w Polsce oraz na świecie. Największą sprzedaż firma Profbud zakontraktowała na projekcie Yugo na warszawskim Gocławiu – odnotowując kolejny 9% wzrost podpisanych umów rezerwacyjnych rok do roku. Na uwagę zasługuję również fakt startu budowy trzech inwestycji zlokalizowanych w kilku dzielnicach Warszawy: na Bemowie – Osiedle Stella etap IV, Ursusie – Osiedle Ligia etap II, a także na Ursynowie, nowym punkcie dla dewelopera, gdzie na początku 2022 roku do użytku zostanie oddanych blisko 300 mieszkań w inwestycji Zakątek Cybisa.

Nowo przodujące dzielnice

W 2019 roku firma Profbud pierwszy raz zarejestrowała przewagę sprzedaży lokali łódzkich nad warszawskimi. Znaczący wpływ na taką sytuację miało z pewnością wprowadzenie większej liczby mieszkań na ten rynek i start budowy inwestycji Osiedle Primo. Rok 2020 przyniósł przedsiębiorstwu zmianę i powrót do tradycyjnego modelu sprzedażowego, w którym głównym rynkiem dla dewelopera jest Warszawa. W minionym roku szczególną popularnością wśród Klientów cieszyły się dwie lokalizacje – wspomniany wcześniej Gocław, a także Ursus, w którym firma odnotowała wzrost na poziomie 11%, jeśli chodzi o zainteresowanie mieszkaniami oraz podpisanie umów rezerwacyjnych.

2020 pod znakiem finalizacji projektów

Miniony rok, poddając analizie dane statystyczne z 2019 i 2020 roku, był dla dewelopera niezwykle pracowity z punktu widzenia zrealizowanych przekazań lokali. W przeciągu roku Klienci z 7 inwestycji w Warszawie i Łodzi odebrali klucze do niemal 800 mieszkań, co stanowi wzrost o aż 8478% w stosunku do roku 2019. Z finalizacją i oddaniem lokali wiąże się także kwestia umów końcowych i przeniesienia własności, których deweloper zanotował o 500% więcej w stosunku do roku poprzedniego.

Analiza rynku mieszkaniowego

Najnowsze dane opracowane przez analityków Głównego Urzędu Statystycznego wskazują, że w okresie od stycznia do listopada 2020 roku polscy deweloperzy oddali do użytkowania swoim Klientom prawie 200 tysięcy mieszkań. Jest to o 6,0% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. W tym samym czasie zmniejszyła się jednak liczba rozpoczętych inwestycji – o 6,6% oraz liczba uzyskanych pozwoleń na budowę – o 2,8%[1]. Jeśli chodzi o ceny lokali mieszkalnych w III kwartale 2020 roku analitycy GUS odnotowali hossę na poziomie 2,2% w stosunku do Q2 tego samego roku. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. ceny wzrosły o 10,9% (w tym na rynku pierwotnym o 7,2% oraz na rynku wtórnym o 13,7%). Największą podwyżkę lokali mieszkalnych zarejestrowano w województwie mazowieckim – o 3,8%[2].

Wnioski firmy Profbud na temat rynku mieszkaniowego w 2020 r., okazują się tożsame z analizą przeprowadzoną przez Główny Urząd Statystyczny. Nic nie wskazuje na to, aby 2021 rok przyniósł zmianę polityki cenowej na rynku nieruchomości oraz moment pęknięcia tzw. „bańki mieszkaniowej”. Co więcej, restrykcyjne przepisy budowlane dotyczące efektywności energetycznej nowych budynków czy zmiany w przepisach podatkowych mogą wpłynąć na kolejny wzrost cen mieszkań w najbliższym czasie. Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe kwestie odkładanie decyzji zakupowej i oczekiwanie na moment załamania się rynku nieruchomości w Polsce może być ryzykowny, a z perspektywy czasu mało opłacalny[3].

 


[1] GUS, Budownictwo mieszkaniowe w I-XI 2020 r.

[2] GUS, Wskaźniki cen lokali mieszkalnych w III kwartale 2020 roku.

[3] GUS, Wskaźniki cen lokali mieszkalnych w III kwartale 2020 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.