Pokaz dem Chernobyl Liquidators i Bakery Simulator na Festiwalu Steam Next
Wersje demonstracyjne gier Chernobyl Liquidators i Bakery Simulator, od warszawskiego producenta Live Motion Games S.A., zadebiutują podczas Festiwalu Steam Next, który odbywa się w dniach 16-22 czerwca. Pierwszy z tytułów to rozgrywka z gatunku survival-symulator, którego akcja toczy się w czasie katastrofy w Czarnobylu. Druga produkcja oferuje realistyczno-specjalistyczne podejście do pracy w branży piekarniczej. 17 czerwca Live Motion Games dołączy do grona spółek notowanych na NewConnect.
W ramach Festiwalu Steam Next (poprzednio znany jako Festiwal Gier Steam) fani gamingu będą mogli odkryć i zagrać w setki dem gier, oglądać na żywo transmisje producentów oraz czatować z zespołami na temat ich gier w fazie produkcyjnej, które wkrótce pojawią się na Steam. To także doskonała okazja dla producentów gier, aby poznać opinie graczy na temat nadchodzących premier. Wśród uczestników tegorocznej edycji Festiwalu Steam Next jest Live Motion Games. Warszawskie Studio zaprezentuje demo Chernobyl Liquidators i Bakery Simulator.
- Chcieliśmy stworzyć tytuł, który odda klimat piekła na Ziemi, jakim był w tamtym czasie wybuch reaktora jądrowego w Czarnobylu. Gra ma jak najdokładniej odwzorować wydarzenia tamtego czasu. Główną ideą jest wcielenie się w postacie, które były najbliżej poszkodowanych, aby móc przedstawić graczowi trudność sytuacji i wyborów, z jakimi musiały się zmagać osoby pracujące na pierwszym froncie katastrofy. Chcemy odwrócić tendencję dotychczasowych produkcji, w których wykorzystano to miejsce jako pole walki z mutantami i innymi stworami – mówi Michał Kaczmarek, prezes zarządu Live Motion Games. – Ostatnio zakończyliśmy playtesty gry, które zostały bardzo ciepło przyjęte przez graczy. Liczymy na nie mniejsze zainteresowanie projektem już po premierze finalnej wersji gry – dodaje.
Pełna wersja gry ma ukazać się na przełomie 2021 i 2022 roku. Wydawcą tytułu jest notowana na głównym parkiecie GPW spółka PlayWay.
Bakery Simulator, to symulator piekarza skupiający się na rozgrywce jednoosobowej. Głównymi elementami Bakery Simulator jest praca w piekarni oraz terminowe dostarczanie pieczywa do klientów. Gracz otrzymuje dużą swobodę w zarządzaniu i rozwijaniu swojej piekarni. Twórcy zapowiedzieli, że gra będzie miała swoją premierę jeszcze w tym roku. – Naszym celem jest dostarczenie w „Bakery Simulator” wysokiego poziomu realizmu. Taki będzie cały proces produkcji pieczywa – chleba i innych wyrobów. Przykładowo, maszyny piekarnicze i przepisy opieramy na rzeczywistych odpowiednikach. W pracy nad grą pomagał nam konsultant z 10-letnim doświadczeniem w branży piekarniczej. Jednocześnie jednak niektóre elementy będą uproszczone, aby rozgrywka była odpowiednio atrakcyjna dla graczy i dawała możliwie jak najwięcej satysfakcji – mówi Michał Kaczmarek.
Chernobyl Liquidators i Bakery Simulator to nie jedyne projekty studia Live Motion Games. Wishilisty wszystkich gier warszawskiej firmy wynoszą 445 852 zapisów. Aktualnie Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji spółki na warszawskiej giełdzie. Debiut na NewConnect zaplanowany jest na 17 czerwca.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.