Komunikaty PR

Polacy chcą wymieniać samochody. 41% myśli o zmianie samochodu na używany

2022-10-21  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.31 MB )

Co czwarty Polak planuje sprzedaż samochodu w ciągu najbliższych 12 miesięcy – wynika z badania „Więcej niż zmiana” przeprowadzonego na zlecenie Bravoauto przez SW Research. Sprzedaż samochodu wiąże się jednak z wieloma wyzwaniami. Polakom towarzyszą obawy dotyczące cen pojazdów, ale niepokoi ich także przedłużająca się sprzedaż, nieznajomość przepisów i brak wiedzy o stanie technicznym samochodu.

Duże zainteresowanie sprzedażą samochodów wśród Polaków wynika w głównej mierze z chęci zmiany posiadanego pojazdu. 41% planuje wymienić samochód na inny używany, a 28% myśli o zakupie nowego. Decyzja o sprzedaży samochodu nie jest podyktowana bezpośrednio chęcią wykorzystania sytuacji rynkowej i wzrostu cen samochodów używanych, na co wskazało zaledwie 14% badanych.

Sprzedając samochód, Polacy zwracają jednak uwagę na to, aby uzyskać za niego korzystną cenę. Przy czym działania związane z wycenianiem pojazdu stanowią dla nich wyzwanie. Z badania Bravoauto, nowej marki salonów sprzedaży i odkupu samochodów używanych, wynika, że największe obawy Polaków dotyczą wahań cen samochodów na rynku i negocjowania ceny sprzedaży – na te czynniki wskazało 29% ankietowanych.

- Co trzeci Polak przyznaje, że największą trudność w przygotowaniu samochodu do sprzedaży sprawia mu nieznajomość cen. Sytuacja na rynku sprzedaży samochodów jest zmienna i nie każdy ma możliwość dokładnego jej monitorowania i analizowania. Tutaj pomocne stają się podmioty takie jak Bravoauto, które zdejmują z Klienta obowiązek wyceny pojazdu, opierając się na aktualnych raportach, trendach i analizach rynkowych. Daje to gwarancję rzetelnej i korzystnej wyceny, której w procesie sprzedaży pojazdu używanego poszukuje aż 41% badanych – mówi Łukasz Mieloch, dyrektor ds. sprzedaży samochodów używanych, Inchcape Polska.

Nie tylko cena – liczy się czas i proste rozwiązania

Cena jest najistotniejsza w procesie sprzedaży, ale nie bez znaczenia pozostaje także przebieg samej sprzedaży: 29% badanych obawia się braku/spadku zainteresowania autem, a 24% przedłużającej się transakcji. Co czwarty badany ma problem ze znalezieniem czasu na umawianie się z zainteresowanymi kupnem i przygotowaniem wszystkich potrzebnych do sprzedaży dokumentów.

Czas i wygoda to czynniki, na które stawiają Polacy. Nic dziwnego, że wśród rozwiązań ułatwiających sprzedaż samochodu dużym zainteresowaniem cieszą się gwarancja szybkiego czasu sprzedaży, na którą wskazało 27% ankietowanych i uproszczone formalności, o których myśli 25% badanych. Polacy coraz częściej decydują się więc na przekazanie sprzedaży profesjonalistom – komentuje Łukasz Mieloch.

Techniczne trudności

Myśląc o trudnościach towarzyszących przygotowaniu auta do sprzedaży, respondenci wskazują również na kłopot z określeniem stanu technicznego pojazdu (32%). Co piąty badany obawia się takich pytań ze strony kupujących. Z drugiej strony również wśród kupujących nie brakuje obaw o stan techniczny używanego pojazdu. Rozwiązaniem, które pozwala na wyeliminowanie tego czynnika, są rzetelne badania techniczne w autoryzowanych stacjach obsługi, które wystawiają certyfikaty potwierdzające stan techniczny samochodów.

Cenimy wygodę i bezpieczeństwo

Dla Polaków podczas sprzedaży ważne jest także bezpieczeństwo. Aż 26% badanych obawia się m.in. oszustwa finansowego przy zapłacie. Wygoda, bezpieczeństwo i możliwość uniknięcia czasochłonnych czynności związanych z przygotowaniem pojazdu sprawia, że aż 21% Polaków, którzy mają już doświadczenie w sprzedaży samochodu, zdecyduje się na powierzenie sprzedaży samochodu specjaliście – wynika z badania Bravoauto.

Wymiana samochodu

Niemal połowa Polaków planujących w najbliższym roku sprzedać swój samochód, chce wymienić go na inny używany. Rozwiązaniem okazują się miejsca, w których można, sprzedając swój samochód, znaleźć jednocześnie kolejny.

Co czwarty Polak, który ma już doświadczenie w sprzedaży samochodu wskazał, że decydując się na ponowną sprzedaż, będzie zainteresowany szukaniem na rynku rozwiązań umożliwiających wygodną sprzedaż i kupno samochodu w tym samym miejscu i czasie.

Nowy model sprzedaży, odpowiadający na potrzeby konsumentów, w połowie tego roku uruchomiła firma Inchcape – autoryzowany dealer samochodów premium, który od wielu lat działa na polskim rynku. Pod marką Bravoauto oferuje szerokie portfolio samochodów używanych oraz korzystny odkup. W ofercie znajdują się pojazdy z historią do 5-7 lat, każdy z nich posiada certyfikat potwierdzający stan techniczny. Klienci otrzymują również 24-miesięczną gwarancję na pojazdy, a także nowość na rynku, możliwość zwrotu samochodu w ciągu 14 dni.

Zdecydowaliśmy się przeprowadzić badanie, aby upewnić się co do potrzeb Polaków w zakresie rozwiązań ułatwiających proces sprzedaży. Pod tym kątem właśnie rozwijamy koncept Bravoauto – skupujemy i sprzedajemy samochody używane szybko, bezpiecznie, stosując uproszczone procedury. Gwarantujemy też płatność w jeden dzień przy odkupie – podkreśla Łukasz Mieloch.

Zakres rozwiązań dla Klientów rynku wtórnego nie odbiega już od zakresu oferowanego przez salony sprzedaży samochodów nowych. Salony Bravoauto działają już w Poznaniu oraz Warszawie, a z początkiem października otwarty został pierwszy, samodzielny obiekt we Wrocławiu przy al. Karkonoskiej 45.

Inchcape Polska jest częścią Grupy Inchcape, która jest największym niezależnym dystrybutorem w branży motoryzacyjnej na świecie i z sukcesami funkcjonuje w ponad 40 krajach. Projekt Bravoauto będzie uruchamiany na wszystkich rynkach, na których działa Grupa Inchcape.

 

O badaniu:

Badanie „Więcej niż zmiana. Sprzedaż samochodu - oczekiwania i preferencje” przeprowadzone zostało na zlecenie marki Bravoauto przez SW Research. W badaniu zastosowano metodę CAWI. W ramach badania w dniach 30 sierpnia - 1 września 2022 r.  przeprowadzono 1012 ankiet wśród osób posiadających samochód osobowy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja NAVITEL wprowadza funkcję komend głosowych po polsku Biuro prasowe
2025-08-18 | 14:00

NAVITEL wprowadza funkcję komend głosowych po polsku

NAVITEL jako pierwszy producent, umożliwia sterowanie głosowe funkcjami wideorejestratora w języku polskim. A to za sprawą wydanej właśnie aktualizacji dla flagowego modelu NAVITEL
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.