Polacy chętniej zamawiają online. Wyniki najnowszego raportu PizzaPortal.pl
Do 2025 roku rynek zamówień jedzenia online wzrośnie ponad czterokrotnie. Pod koniec br. jego wartość wyniesie blisko 1,8 mld zł – wynika z najnowszego raportu PizzaPortal.pl „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce 2019”. Jedzenie z dowozem najczęściej zamawiają osoby pomiędzy 15 a 34 rokiem życia. Zamawiający, którzy odwiedzają agregatory typu PizzaPortal.pl, w 2019 roku częściej dokonywali zamówień za pomocą urządzeń mobilnych.
Dynamiczne wzrosty
Branża HoReCa w Polsce dynamicznie rozwija się. Z najnowszego raportu PizzaPortal.pl „Klikasz i jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce 2019” wynika, że średni wzrost tego sektora wynosi od 3 do nawet 5 procent rocznie. Sam rynek restauracyjny również notuje wzrosty. Systematycznie zwiększa się też rynek zamówień jedzenia online, bo aż 40 procent rok do roku.
Millenialsi jedzą online
Największą grupę zamawiających jedzenie z dostawą stanowią osoby pomiędzy 15 a 34 rokiem życia – 64 proc. Natomiast najliczniejsza grupa zamawiających jedzenie online np. za pomocą agregatorów, takich jak PizzaPortal.pl, to klienci w wieku 25-34 lata – 39 proc. Systematycznie rośnie też odsetek osób powyżej 40 roku życia, które zamawiają posiłki. Ich zamówienia są większe o kilkadziesiąt procent od średniego koszyka.
Nadal wygrywa telefon
Ponad 80 proc. internautów zamawia jedzenie z dowozem, ale nadal ponad połowa z nich dzwoni bezpośrednio do restauracji. Zamawiający, którzy odwiedzają agregatory typu PizzaPortal.pl, w 2019 roku częściej dokonywali zamówień za pomocą urządzeń mobilnych – 64 proc. Z komputera natomiast korzystało 36 proc. Zdecydowanie częściej zamawiają użytkownicy telefonów z Androidem – ich liczba jest ponad dwukrotnie wyższa niż osób korzystających ze smartfonów z systemem iOS.
Polacy przywykli do niedziel niehandlowych
Konsumenci przywykli już do nowych regulacji związanych z handlem w niedziele. Liczba zamówień w niedziele – bez względu na to czy sklepy były otwarte czy nie – zaczęła się wyrównywać.
– Gdy w 2018 roku rząd wprowadził ograniczenia związane z handlem w niedziele, serwis PizzaPortal.pl notował nawet 40-procentowe wzrosty zamówień. Widzieliśmy wyraźną różnicę między niedzielami handlowymi i niehandlowymi. Rekordowa liczba zamówień padała również w święta takie jak Andrzejki czy Walentynki. Dziś sytuacja wygląda inaczej. Procentowy średni wzrost liczby zamówień w niedziele niehandlowe w stosunku do niedziel handlowych wynosi 21 procent. Z naszych obserwacji wynika, że konsumenci przywykli już do zamkniętych sklepów w niedziele i są bardziej przygotowani, zaopatrując się w jedzenie w tygodniu – wyjaśnia Piotr Kruszyński, CEO PizzaPortal.pl.
Królowa Capricciosa
Średni koszyk zamówienia w 2019 roku wyniósł 43,90 zł. To wzrost o prawie 3 zł w porównaniu do 2018 roku. Najbardziej popularnym daniem w dostawie nadal jest pizza i stanowi ponad 50 procent wszystkich zamówień. Na drugim miejscu znajduje się kuchnia amerykańska i burgery, a na kolejnych kuchnia azjatycka, arabska i dania domowe.
– Najchętniej zamawiają mieszkańcy Łodzi, Trójmiasta i Wrocławia. To zmiana w porównaniu do 2018 roku, gdzie na pierwszym miejscu znajdował się Kraków, a Łódź była wówczas na dziesiątej pozycji. Wśród ulubionych smaków Polaków nadal króluje Capricciosa i wybiera ją niemal co dziesiąty zamawiający pizzę. Na pozostałych miejscach są takie klasyki, jak Margherita, Pepperoni czy Hawajska – mówi Tomasz Lipiński, dyrektor marketingu PizzaPortal.pl.
Ceny pizzy znacznie wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Średnio za pizzę zapłacimy o 2,5 zł więcej niż w 2018 roku, czyli o 8 proc. Największy wzrost ceny o 23 proc. odnotowano w Lublinie.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.