Polacy kochają standardowe smaki. Co króluje na rynku FMCG?
KLANG! Media
Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Lato zbliża się do nas coraz większymi krokami. Co za tym idzie będziemy spożywać coraz więcej naszych ulubionych mrożonych łakoci! Według badania Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, Polacy zjadają w ciągu roku 5,5 kilograma lodów. Miłośniczkami tych słodkości są głównie kobiety, to one wskazują lodowe słodkości jako ulubioną słodycz na równi z domowym ciastem. Takie preferencje wskazuje co czwarta respondentka. Na dwa tysiące badanych tylko sześciu deklaruje, że nie jada lodów. Jakie smaki królują w polskich zamrażarkach? Jesteśmy tradycjonalistami, czy preferujemy raczej egzotyczne smaki? Na to pytanie staramy się odpowiedzieć z producentem lodów marki BOLERO.
W domowym zaciszu czy w kawiarni?
Jedzenie lodów w kawiarni kojarzy nam się z celebracją chwili. Jednak nie robimy tego zbyt często. Badanie wskazuje, że najbardziej lubimy jeść lody we własnym domu. Aż 69 proc. Polaków wybiera właśnie to miejsce na spożywanie tych przysmaków. Poza domem lubimy raczyć się tego typu słodkościami w trakcie spaceru. Twierdzi tak 41 proc. osób. Poza tym uwielbiamy, kiedy mrożony deser jest połączony z czekoladowymi dodatkami, wykazuje tak aż 9/10 badanych. Częstotliwość oddawania się tym gastronomicznym przyjemnościom to co najmniej raz na tydzień.
Jeśli lody to jakie?
Okazuje się, że sorbety przegrywają tu walkę z lodami mlecznymi. Świadczy to o tym, że jesteśmy tradycjonalistami. Ponadto takie lody sycą na dłużej, zawierają wapń oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Niemniej są jednak bardziej kaloryczne niż sorbety powstałe na bazie owoców. Dla nas najlepsza jest jednak nie tylko klasyczna konsystencja, ale też smak. Polscy badani wskazali jako ulubione smaki wanilię, śmietankę oraz czekoladę. Taki lodowy gust ma odpowiednio 48 proc., jeśli chodzi o wanilię i śmietankę oraz 44 proc. w przypadku czekolady.
- Nasi klienci uwielbiają nasze produkty za to, że odnoszą się one do ich dzieciństwa. Dlatego przywiązujemy bardzo dużą wagę do tradycji i niezmiennego składu. Mamy świadomość, że Polacy najbardziej gustują w standardowych smakach takich jak wanilia czy czekolada, dlatego zamiast eksperymentów stawiamy na klasykę - komentuje Remigiusz Narkowicz, prezes marki lodów BOLERO.
W samotności czy w grupie?
Samotne jedzenie lodów z pewnością większości z nas kojarzą się z przykrymi scenami z filmu o Bridget Jones. Może dlatego przyznaje się do tego jedynie 18 proc. z nas. Wolimy zamiast tego osładzać sobie chwile spędzane w gronie rodzinnym. Jest to dla nas doskonałe uzupełnienie tego typu spotkań, do czego przyznaje się aż 57 proc. respondentów. Romantyczne chwile we dwoje są dopełniane smakiem mrożonych przyjemności u prawie połowy (47 proc.) Polaków.
Wypad na lody?
Umawianie się ze znajomymi ,,na lody’’ raczej nie jest pretekstem do umówienia spotkania. Może być to spowodowane faktem, że żyjemy w kraju, gdzie przez większą część roku jest zimno. Może to być również powód, przez który nie mamy jasno określonej predyspozycji co do tego, kiedy najczęściej jemy lody. Stwierdzamy więc mgliście, że sięgamy po nie raczej spontanicznie-wtedy, kiedy mamy na to ochotę. Wg Raportu Kantar Public 63 proc. z nas uznaje mrożone słodycze za symbol lata, który jest nieodzownym elementem wakacji. Co trzecia osoba uważa, że podczas jedzenia lodów ma skojarzenia z własnym dzieciństwem, natomiast 25 proc. osób z beztroską.
Mimo że producenci starają się prześcigać w coraz bardziej pomysłowych smakach, my najczęściej wybieramy te sprawdzone od lat. Nasze predyspozycje są jasne, kochamy mleczne lody o niezmienionych recepturach. To dla nas już tradycja. Tym bardziej że pewne smaki mają dla nas ważne, sentymentalne odniesienie do przeszłości. Warto wsiąść w taki wehikuł czasu i zasmakować w smakach sprzed lat.
![Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1226047414,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Smak zaczyna się od mięsa
![Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_549142706,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
![„Herbapol. We współpracy z naturą.”](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1944498108,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros0,w_274,_small.jpg)
Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku
Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.
Konsument
Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tmobile-sztuczna-foto-1,w_133,_small.jpg)
Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
![](https://www.newseria.pl/files/11111/kmon-karpinska-seniorzy-foto2-1,w_133,_small.jpg)
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.