Polacy kochają standardowe smaki. Co króluje na rynku FMCG?
KLANG! Media
Prosta 68
00-838 Warszawa
m.marciniak|klangmedia.pl| |m.marciniak|klangmedia.pl
(+48) 510 029 844
https://klangmedia.pl
Lato zbliża się do nas coraz większymi krokami. Co za tym idzie będziemy spożywać coraz więcej naszych ulubionych mrożonych łakoci! Według badania Kantar na zlecenie LOTTE Wedel, Polacy zjadają w ciągu roku 5,5 kilograma lodów. Miłośniczkami tych słodkości są głównie kobiety, to one wskazują lodowe słodkości jako ulubioną słodycz na równi z domowym ciastem. Takie preferencje wskazuje co czwarta respondentka. Na dwa tysiące badanych tylko sześciu deklaruje, że nie jada lodów. Jakie smaki królują w polskich zamrażarkach? Jesteśmy tradycjonalistami, czy preferujemy raczej egzotyczne smaki? Na to pytanie staramy się odpowiedzieć z producentem lodów marki BOLERO.
W domowym zaciszu czy w kawiarni?
Jedzenie lodów w kawiarni kojarzy nam się z celebracją chwili. Jednak nie robimy tego zbyt często. Badanie wskazuje, że najbardziej lubimy jeść lody we własnym domu. Aż 69 proc. Polaków wybiera właśnie to miejsce na spożywanie tych przysmaków. Poza domem lubimy raczyć się tego typu słodkościami w trakcie spaceru. Twierdzi tak 41 proc. osób. Poza tym uwielbiamy, kiedy mrożony deser jest połączony z czekoladowymi dodatkami, wykazuje tak aż 9/10 badanych. Częstotliwość oddawania się tym gastronomicznym przyjemnościom to co najmniej raz na tydzień.
Jeśli lody to jakie?
Okazuje się, że sorbety przegrywają tu walkę z lodami mlecznymi. Świadczy to o tym, że jesteśmy tradycjonalistami. Ponadto takie lody sycą na dłużej, zawierają wapń oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Niemniej są jednak bardziej kaloryczne niż sorbety powstałe na bazie owoców. Dla nas najlepsza jest jednak nie tylko klasyczna konsystencja, ale też smak. Polscy badani wskazali jako ulubione smaki wanilię, śmietankę oraz czekoladę. Taki lodowy gust ma odpowiednio 48 proc., jeśli chodzi o wanilię i śmietankę oraz 44 proc. w przypadku czekolady.
- Nasi klienci uwielbiają nasze produkty za to, że odnoszą się one do ich dzieciństwa. Dlatego przywiązujemy bardzo dużą wagę do tradycji i niezmiennego składu. Mamy świadomość, że Polacy najbardziej gustują w standardowych smakach takich jak wanilia czy czekolada, dlatego zamiast eksperymentów stawiamy na klasykę - komentuje Remigiusz Narkowicz, prezes marki lodów BOLERO.
W samotności czy w grupie?
Samotne jedzenie lodów z pewnością większości z nas kojarzą się z przykrymi scenami z filmu o Bridget Jones. Może dlatego przyznaje się do tego jedynie 18 proc. z nas. Wolimy zamiast tego osładzać sobie chwile spędzane w gronie rodzinnym. Jest to dla nas doskonałe uzupełnienie tego typu spotkań, do czego przyznaje się aż 57 proc. respondentów. Romantyczne chwile we dwoje są dopełniane smakiem mrożonych przyjemności u prawie połowy (47 proc.) Polaków.
Wypad na lody?
Umawianie się ze znajomymi ,,na lody’’ raczej nie jest pretekstem do umówienia spotkania. Może być to spowodowane faktem, że żyjemy w kraju, gdzie przez większą część roku jest zimno. Może to być również powód, przez który nie mamy jasno określonej predyspozycji co do tego, kiedy najczęściej jemy lody. Stwierdzamy więc mgliście, że sięgamy po nie raczej spontanicznie-wtedy, kiedy mamy na to ochotę. Wg Raportu Kantar Public 63 proc. z nas uznaje mrożone słodycze za symbol lata, który jest nieodzownym elementem wakacji. Co trzecia osoba uważa, że podczas jedzenia lodów ma skojarzenia z własnym dzieciństwem, natomiast 25 proc. osób z beztroską.
Mimo że producenci starają się prześcigać w coraz bardziej pomysłowych smakach, my najczęściej wybieramy te sprawdzone od lat. Nasze predyspozycje są jasne, kochamy mleczne lody o niezmienionych recepturach. To dla nas już tradycja. Tym bardziej że pewne smaki mają dla nas ważne, sentymentalne odniesienie do przeszłości. Warto wsiąść w taki wehikuł czasu i zasmakować w smakach sprzed lat.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.