Polacy masowo wyszukują klimatyzatory, wiatraki i baseny ogrodowe
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Przedłużająca się praca zdalna oraz ograniczone możliwości podróżowania sprawiły, że Polacy znaczną część dnia wciąż spędzają w domach. Nadejście długo wyczekiwanej słonecznej pogody spowodowało, że w trosce o własny komfort, kupujący masowo przeszukują internet w poszukiwaniu „klimatyzatorów”, „wiatraków” i „basenów ogrodowych”. Według analityków DevaGroup w maju tego roku poszczególne hasła były wyszukiwane – 529 470, 94 450 oraz 364 980 razy, a co 20 Polak buszował w sieci z nadzieją na znalezienie idealnego stroju kąpielowego.
Komfortowe warunki do pracy i odpoczynku
Z czasem, gdy upały i parne dni stają się dla Polaków udręką, konsumenci zaczynają szukać rozwiązań, które sprawią, że przebywanie w domu będzie dla nich przyjemnością i ulgą. Zeszłoroczna decyzja o zamknięciu biur i branży turystycznej sprawiła, że domowy komfort stał się dla nas priorytetem. Trend poszukiwania chłodzących sprzętów domowych potwierdzają wyniki wyszukań fraz zawierających hasła „klimatyzatory” i „wiatraki”. W maju tego roku wspomniane frazy cieszyły się ogromną popularnością – hasło „klimatyzatory” wpisaliśmy w internet 529 470 razy, a „wiatraki” uplasowały się na drugim miejscu z liczbą 94 450. Szperając w świecie online, w celu znalezienia sprzętów domowych, bierzemy pod uwagę ich dostępność i czas realizacji zamówienia. Wyszukiwanie klimatyzatorów w chłodnym, tegorocznym maju mogło wiązać się z chęcią posiadania produktu w trakcie zapowiadanych przez synoptyków upalnych dni. Podczas zeszłorocznego czerwca Polacy surfowali po internecie, wyszukując klimatyzatory, a wspomniany miesiąc obfitował w liczbę 1 445 300 haseł związanych z tym sprzętem. Wakacyjny trend stawia przed właścicielami sklepów pytanie, co zrobić, aby przyciągnąć uwagę konsumentów.
– W sezonie letnim sklepy powinny sięgnąć po znaną wszystkim technikę sprzedaży produktów w oparciu o rabaty. Mogą to być pojedyncze promocje, zestawy promocyjne, jak i promocje ograniczone czasowo. Warto poświęcić czas na rozwinięcie działań związanych z remarketingiem. Najlepszym sposobem jest całoroczne zbieranie listy osób zainteresowanych konkretnymi produktami lub nabywających artykuły komplementarne, które najlepiej sprzedają się w okresie letnim. W chwili nadejścia sezonu, kierujemy do takich osób dedykowaną kampanię, np. rabatową – mówi Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.
Wakacje we własnym ogródku z basenem
Szczęśliwi posiadacze ogrodów zwiększyli swoją internetową aktywność w maju tego roku. We wspomnianym miesiącu, zaczęliśmy planować zakup domowych basenów. Zapowiadane czerwcowe upały spowodowały, że Polacy wyszukiwali online hasło „basen ogrodowy” 364 980 razy. Jednak największy peak pojawia się rokrocznie w czerwcu. W 2020 roku wspomnianą frazę wpisaliśmy w wyszukiwarkach 1 621 390 razy. A zatem, jak firmy mogą przygotować się do sezonu letniego i zachęcić kupujących do zwiększenia aktywności internetowej?
– W sprzedaży produktów sezonowych przede wszystkim liczą się dobra komplementarne, przykładem takich działań może być sprzedaż basenów ogrodowych. Warto zadbać o to, aby zaproponować konsumentom uzupełnioną ofertę. Można uatrakcyjnić sprzedaż produktu niezbędnymi dodatkami – np. zaoferować/dołączyć tabletki chloru czy pompy filtrujące. W sprzedaży może pomóc oferta tzw. “pakietów letnich”, czyli zestawu dopasowanych do potrzeb artykułów. Na przykładzie basenów, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem konsumentów, można zauważyć wpływ kampanii reklamowych. Działania związane z pozycjonowaniem artykułów za pomocą Google Ads/Facebook Ads warto zacząć już wcześniej, np. w maju, aby mieć czas na testowanie komunikatów i sprawdzać ich skuteczność. Sprawdzonym pomysłem będzie w tym miejscu stosować CTA w reklamach typu “nie przegap okazji”, “limitowana edycja”, “tylko do…”. Ważne, aby odbiorca odczuł wagę czasową oferty – podkreśla Przemysław Biegacz, SEM Specialist w DevaGroup.
Decydując się na zakup basenu, Polacy pragną znaleźć akcesoria i odzież, które zdają się być nieodłącznym elementem rekreacyjnego pływania. W maju tego roku co 20 Polak wpisywał w internet hasło „strój kąpielowy”, a liczba wyszukań tego hasła wyniosła 1 913 600. Rok wcześniej największy przyrost przypadł na lipiec, we wspomnianym miesiącu nasze wyszukiwarki zanotowały 3 159 670 wpisów. Każdy konsument marzący o chłodnej kąpieli w basenie, w trakcie słonecznego dnia, powinien zaopatrzyć się w okulary przeciwsłoneczne. Podczas tegorocznego maja, analitycy odnotowali jeden z większych peaków na przestrzeni ostatnich lat – fraza „okulary przeciwsłoneczne” była wyszukiwana 549 800 razy. Zniesienie obostrzeń i możliwość swobodnego poruszania się w przestrzeni publicznej, sprawiła, że Polacy coraz częściej zaczęli wychodzić z domu i korzystać z uroków letnich dni.
--
Przedstawione dane pochodzą z analizy, przeprowadzonej przez DevaGroup, wyników wyszukiwania słów kluczowych związanych z wakacjami, a także danych z Google Trends.
--
DevaGroup – należy do elitarnego grona najstarszych i najlepszych agencji SEM w Polsce. W branży od 2005 roku, posiada setki zadowolonych Klientów, doskonałe referencje oraz liczne nagrody i wyróżnienia. Specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach (SEM): pozycjonowaniu (SEO) i Google Ads, a także w zaawansowanym mierzeniu wyników kampanii internetowych za pomocą Google Analytics. DevaGroup organizuje stałe szkolenia z marketingu internetowego, aby przekazywać wszechstronną wiedzę i umiejętności praktyczne. Ponadto od 2016 roku jest organizatorem semKRK, czyli wyjątkowej, krakowskiej konferencji dla specjalistów SEO i SEM, agencji marketingu internetowego, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. DevaGroup posiada prestiżowy status Google Premier Partner.
Więcej informacji o DevaGroup można znaleźć pod adresem: www.devagroup.pl.

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.