Polacy ruszyli do sklepów w poszukiwaniu artykułów do nauki zdalnej i stacjonarn
PR Calling
Czerska 8/10
00-732 Warszawa
katarzyna.dworzynska|prcalling.pl| |katarzyna.dworzynska|prcalling.pl
+48501001377
https://www.prcalling.com
Polacy ruszyli do sklepów w poszukiwaniu artykułów do nauki zdalnej i stacjonarnej
Wakacje to idealny czas na zaplanowanie wydatków związanych ze zbliżającym się nowym rokiem szkolnym. Rodzice, chcąc rozłożyć i ograniczyć koszty, już latem poszukują atrakcyjnych promocji na wybrane produkty. Z danych Listonic, jednej z najpopularniejszych w Polsce aplikacji do tworzenia list zakupów, wynika, że w sierpniu 2020 r. Polacy przygotowali o 38,23% więcej spisów artykułów szkolnych r/r. W tym roku dużą popularnością cieszą się nie tylko standardowe elementy wyprawki, ale także sprzęt pomocny podczas nauki w trybie zdalnym.
Gotowi do nauki zdalnej
Produkty potrzebne i ułatwiające naukę online cieszą się rosnącą popularnością już od początku pandemii. Nauczyciele chętnie zaopatrywali się wówczas w sprzęt do wideokonferencji, natomiast rodzice kupowali odpowiednie komputery dla swoich dzieci. Obrazuje to m.in. wzrost liczby laptopów dodanych do list zakupowych w aplikacji Listonic. W pierwszym tygodniu sierpnia 2020 r. ich liczba zwiększyła się aż o 67,10% r/r. W analogicznym okresie br. analitycy Listonic odnotowali kolejne wzrosty – o 22,22% r/r dla klawiatur komputerowych, o 9,06% r/r dla laptopów oraz o 6,33% r/r w przypadku monitorów.
– Pomimo decyzji rządu o powrocie dzieci do szkół od 1 września, trudno jest przewidzieć, czy jeszcze w tym roku nie zostaną wprowadzone nowe restrykcje. Wszystko będzie zależało od dalszego rozwoju sytuacji epidemicznej, dlatego wielu rodziców przygotowuje swoje pociechy zarówno do nauki w trybie stacjonarnym, jak i zdalnym – mówi Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic. – Podobny trend obserwowaliśmy w ubiegłym roku. W lipcu 2020 r. Polacy dodali do swoich list zakupowych aż o 55,36% monitorów oraz o 48,78% klawiatur więcej r/r. Natomiast miesiąc później na listach pojawiły się worki na stroje i buty (+66,84% r/r), plecaki i tornistry (+19,85% r/r), trampki oraz tenisówki (+39,17% r/r), a także stroje na zajęcia wychowania fizycznego (+48,82% r/r) – dodaje Małgorzata Olczak.
Nadzieje związane z nauką stacjonarną
Tegoroczne przygotowania do nowego roku szkolnego najlepiej świadczą jednak o tym, że Polacy mają nadzieję na długoterminowy powrót swoich pociech do nauki w trybie stacjonarnym. Dla dzieci zajęcia w szkole wiążą się z potrzebą zakupu nowego plecaka, tenisówek czy stroju do uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. Polacy sięgali po te produkty częściej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wzrosty odpowiednio o 9,70%, 20,83% oraz 43,90% r/r. Konsumenci planują także zakupy tych elementów wyprawki szkolnej, które będą potrzebne zarówno podczas nauki stacjonarnej jak i zdalnej. Z danych Listonic wynika, że w pierwszym tygodniu sierpnia br. bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zeszyty (wzrost o 17,04 % r/r), piórniki (+17,41 % r/r), kredki i mazaki (+20,82 % r/r) oraz farby i bloki (+27,93% r/r).
***
O Listonic:
Listonic to aplikacja mobilna do tworzenia list zakupów, najlepsza w swojej kategorii według użytkowników Google Play w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Francji oraz we Włoszech, a także w 30 innych krajach na świecie. Jest to również jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich biznesów z branży IT, związanych z aplikacjami mobilnymi, założony w 2008 roku przez trzech studentów Politechniki Łódzkiej. Listonic zdobył wiele nagród i wyróżnień, m.in.: jedna z flagowych aplikacji użytkowych na Androida według Google, Aplikacja Roku 2013 według Magazynu T3, TNW Polish Startup Awards 2013 dla najlepszej polskiej aplikacji mobilnej, najlepsza aplikacja w kategorii m-commerce w konkursie Mobile Trends Awards, jedna z najbardziej kreatywnych firm w biznesie według Brief, 2. miejsce w konkursie Master Card na najlepszą aplikację zakupową w Polsce.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.