Komunikaty PR

Polacy w social media 2021. Na Twitterze słowo „polski” odmieniamy przez wszystk

2021-06-29  |  10:30
Biuro prasowe

Polacy w social media 2021.

Na Facebooku szukamy pomocy, a na Twitterze słowo „polski” odmieniamy przez wszystkie przypadki

 

Ze wszystkich portali społecznościowych Polacy najbardziej lubią Facebooka, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Szukają na nim wsparcia, promują zbiórki charytatywne. Drugim najpopularniejszym portalem jest Twitter, na którym większość dyskusji ma charakter narodowy, a słowo „polski” jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na Instagramie rozmawiamy głównie o pięknie i ciałopozytywności, a LinkedIn jest zdominowany przez mężczyzn.

 

W Polsce z mediów społecznościowych korzysta 25,9 mln osób, a więc blisko 70 proc. populacji naszego kraju*. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła nie tylko, z których mediów społecznościowych Polacy korzystają najczęściej, ale też do czego używają poszczególnych platform i co o nich piszą w Internecie. Analizie poddano niemal 5,2 mln wypowiedzi w języku polskim z mediów społecznościowych, forów, blogów, serwisów, portali, serwisów wideo oraz porównywarek opinii z ostatnich trzech miesięcy.

 

Na Facebooku najczęściej szukamy pomocy

Najpopularniejszym portalem społecznościowym wśród Polaków jest Facebook, zarówno pod względem liczby wypowiedzi na nim jak i o nim. Rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk - Brand Health Index wg SentiOne, czyli stosunek dobrych komentarzy do złych, wynosi 0,74. Zazwyczaj piszemy na Facebooku we wtorki w okolicach godziny 20:00.

 

Najczęściej używane przez Polaków na Facebooku sformułowania to „pozdrawiam”, „dziękuję”, „życzę miłego dnia”. Z czego to wynika? Facebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage - komentuje Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci „pozdrawiają” irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych. Wśród najpopularniejszych słów używanych na Facebooku wyróżnia się także  „Trzaskowski”. Dzięki dużej aktywności w mediach społecznościowych prezydent Warszawy jest jedynym politykiem w zestawieniu najpopularniejszych dyskusji.

 

Twitter - miejsce dyskusji o sprawach narodowych

Drugim medium społecznościowym najchętniej używanym przez Polaków jest Twitter, na którym najczęściej piszemy w środy o godzinie 21:00. Brand Health Index jest w tym przypadku dość niski - tylko 0,48. Na Twitterze najczęściej rozmawiamy o polityce, a najpopularniejsi autorzy wpisów to Tvn24, TVP Info, Newseek Polska i Kancelaria Premiera RP. Dyskusje na Twitterze zdają się dotyczyć przede wszystkim spraw narodowych - najczęściej używane słowo to „polski”, odmieniane przez wszystkie przypadki: „polski ład”, „rząd Polski”, „polska przestrzeń powietrzna”, „kadra Polski”, „polski konflikt z Czechami”, „poczta polska” i „polscy lekkoatleci”.

 

Na Instagramie wszystko jest piękne

Trzecie miejsce na podium zajmuje Instagram z bardzo pozytywnym Brand Health Index na poziomie 0,85. Tutaj najczęściej jesteśmy aktywni we wtorki i środy między 21:00 a 22:00. Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i widoków, pięknych wnętrz, pięknych stylizacji i pięknych par. Popularność rozmów o pięknie to także pokłosie obecnego trendu bodypositive - komentuje Agnieszka Uba z SentiOne - Wiele osób pisze: „nie będę wam tu pokazywać tylko pięknego życia, ale też prawdziwe”. A jednym z najpopularniejszych jest post Martyny Wojciechowskiej o pięknym kameleonie.

 

LinkedIn to domena mężczyzn

Kolejne miejsce zajmuje LinkedIn, o którym najczęściej rozmawiamy na Facebooku, zachęcając do obserwowania profili osób lub firm. O ile w przypadku pozostałych omawianych portali zainteresowanie osób wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70 proc. stanowią mężczyźni. Jest to też jedyny portal, o którym mężczyźni wypowiadają się bardziej pozytywnie. Polacy korzystają z LinkedIn zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli przede wszystkim do promowania firm, produktów i usług. Najczęściej piszemy na LinkedIn w środy i czwartki koło 9:00 i 15.00

 

Albicla już nie budzi zainteresowania Internautów

Polski portal społecznościowy Alibcla, który po uruchomieniu w styczniu cieszył się ogromną popularnością w sieci, teraz nie budzi już dużego zainteresowania, a większość wypowiedzi na jego temat ma negatywny wydźwięk. Posty najczęściej pojawiają się tam w czwartki i niedziele o 11:00, 75 proc. użytkowników to mężczyźni. TikTok często pojawia się w rozmowach  na Facebooku i Twitterze oraz w recenzjach, np. na Google Play Store czy App Store. Najczęściej publikujemy tam posty w środy koło godziny 21:00. Większość opinii jest bardzo pozytywna, a najpopularniejsze sformułowania to: „fajna aplikacja”, „super”, „najlepsza”, „polecam”, „chcę konto”.

 

*https://empemedia.pl/social-media-w-polsce-2021-nowy-raport/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.