Połączenie sfinalizowane. Avon został częścią Natura &Co
Natura &Co wyznaczyła nowe kierownictwo, które będzie odpowiedzialne za zarządzanie kolejnym etapem rozwoju przedsiębiorstwa.
Przełomowa transakcja tworzy czwartą co do wielkości firmę kosmetyczną na świecie. To nowy znaczący krok w budowaniu grupy kierowanej swoją misją. Natura &Co, której akcje są notowane na giełdzie B3 w Sao Paulo, 6 stycznia b.r. rozpoczęła również działalność na NYSE (NTCO). Od teraz
znane na świecie firmy takie jak Avon, Natura, The Body Shop i Aesop będą funkcjonować w jednej, globalnej grupie. Połączenie znacznie zwiększa zasięg wielokanałowej grupy wielu marek, która stanie się liderem w sektorze sprzedaży bezpośredniej. A to wszystko, by codziennie dzielić się pięknem
z ponad 200 milionami klientów na całym świecie.
Sprzedaż Natura &Co opierała się będzie na budowaniu relacji z klientami poprzez działania online
i offline, których podstawą jest praca ponad 6,3 milionów konsultantek i przedstawicieli. Połączenie zapewniło firmie globalny i wielokanałowy zasięg oraz możliwość oferowania pełnej gamy produktów w kluczowych kategoriach - w ponad 100 państwach na świecie. Co więcej, do firmy należy ponad 3000 sklepów, których funkcjonowanie zapewnia nowej grupie silną pozycję na rynku handlu detalicznego. Natura &Co przewiduje, że roczne przychody brutto sięgną ponad 10 miliardów dolarów.
Natura &Co pragnie wykorzystać swój globalny zasięg do dzielenia się kluczowymi wartościami firmy t.j. wzmocnienie pozycji kobiet, walka z kryzysem klimatycznym, zakończenie testowania kosmetyków na zwierzętach oraz rozwijanie silnych więzi z lokalnymi społecznościami. Wspólnymi wartościami całej grupy jest budowanie biznesu, który opiera się na zrównoważonym rozwoju i wywiera realny, pozytywny wpływ na ludzi, a także planetę.
Dla firmy jest to nieodłączony element rozwoju odpowiedzialnego przedsiębiorstwa.
Firma Natura właśnie skończyła świętować 50. rocznicę istnienia i nie ma lepszego sposobu na otwarcie tego następnego rozdziału w naszej historii niż powitanie firmy Avon w naszej rodzinie. Łączy nas wspólna wizja i pasja do piękna oraz budowania relacji z klientami. Razem będziemy jeszcze silniej działać, czyniąc dobro i dążąc do budowania sprawiedliwszego i piękniejszego świata - podkreśla Luiz Seabra, współzałożyciel firmy Natura.
W związku ze zmianami powołano nową strukturę organizacyjną i zespół zarządzający
z zastrzeżeniem obowiązujących zezwoleń korporacyjnych:
Roberto Marques, który w 2017 r. został prezesem zarządu Natura &Co, będzie również pełnił funkcję CEO nowej grupy. Marques dołączył do zarządu firmy Natura cztery lata temu. W tym okresie był orędownikiem globalnego, wielokanałowego i wielomarkowego podejścia, prowadząc przejęcie The Body Shop w 2017 r., a teraz połączenie z firmą Avon. Posiada bogate, globalne doświadczenie i duże osiągnięcia w zakresie transformacji w branży dóbr konsumpcyjnych. Przed dołączeniem do Natura &Co obejmował różne stanowiska kierownicze w firmach Johnson & Johnson i Mondelez International przez ponad 30 lat. Roberto Marques będzie nadal kierował Komitetem Operacyjnym Grupy (GOC),
w skład którego wchodzą prezesi każdej z czterech firm i marek, a także kluczowe stanowiska funkcjonalne. Na tym etapie cztery jednostki biznesowe zostały zorganizowane w oparciu
o strategiczne priorytety grupy:
- Natura &Co Ameryka Łacińska, przejmująca obowiązki dot. rachunku zysków i strat
w firmach Natura, Avon, The Body Shop w regionie i Aesop w Brazylii. Rola ta będzie również odpowiedzialna za innowacje i zarządzanie marką Natura na całym świecie. - Avon (z wyjątkiem Ameryki Łacińskiej), odpowiedzialna za rachunek zysków i strat wszystkich klastrów rynkowych w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji. Ta rola będzie również odpowiedzialna za innowacje i zarządzanie marką Avon na całym świecie. Ponadto w przyszłości rola ta będzie odpowiedzialna za międzynarodową ekspansję marki Natura poza Ameryką Łacińską.
- The Body Shop
- Aesop
Joao Paulo Ferreira obejmuje stanowisko CEO Natura &Co na region Ameryki Łacińskiej. Nowa organizacja w Ameryce Łacińskiej pozwoli czterem markom grupy zmaksymalizować ich potencjał, wykorzystać znaczące synergie, przyspieszyć wzrost we wszystkich obszarach działania i wielokanałową obecność. Ferreira z powodzeniem przewodził rewitalizacji modelu sprzedaży bezpośredniej firmy Natura od czasu objęcia funkcji CEO w październiku 2016 r., aktywując nowy model komercyjny
i cyfryzację. Wcześniej, po długiej karierze w firmie Unilever, był wiceprezesem ds. działalności operacyjnej i logistyki oraz wiceprezesem ds. handlowych w firmie Natura.
Angela Cretu zostaje mianowana CEO firmy Avon, odpowiedzialnym za działalność poza LatAm, a także za nadzór nad marką Avon na całym świecie. Pochodząca z Rumunii Cretu ma ponad 20-letnie doświadczenie w firmie Avon na różnych stanowiskach kierowniczych, ostatnio jako wiceprezes
i dyrektor generalna grupy w Europie Środkowej była odpowiedzialna za 18 krajów. Wcześniej
z sukcesem prowadziła klastry w Europie Wschodniej i Afryce / na Bliskim Wschodzie oraz obejmowała inne globalne role. Praca w Avon, konsultantki i klienci Avon to jej prawdziwa pasja. Poza jej uznanymi umiejętnościami zarządzania, perspektywą międzynarodową i doświadczeniem branżowym była głęboko zaangażowana w działania firmy Avon zmierzające do wzmocnienia pozycji gospodarczej kobiet. To istotne atuty dla rozwoju firm Avon i Natura.
David Boynton pozostanie CEO firmy The Body Shop, kontynuując trwającą transformację
i rewitalizację marki, która już przynosi pozytywne wyniki. Wcześniej był on CEO firmy Charles Tyrwhitt i CEO zarządzającym zachodnimi rynkami w firmie L´Occitane.
Michael O’Keeffe CEO firmy Aesop od 2003 roku, również pozostaje na swoim obecnym stanowisku, stymulując szybki rozwój tej wyjątkowej i prestiżowej marki oraz, przy wsparciu reszty grupy, przekształcając ją w prawdziwy biznes o potrójnym wyniku.
Jak podkreśla Roberto Marques: Mam zaszczyt kierować kolejnymi krokami Natura &Co w jej podróży wraz z doświadczonym, zróżnicowanym i międzynarodowym zespołem, którego skład dzisiaj ogłaszamy. Naszym celem jest zbudowanie nie tylko najlepszej firmy kosmetycznej na świecie, ale także najlepszej firmy kosmetycznej DLA świata. Wraz z dołączeniem firmy Avon stworzyliśmy rodzinę firm
o niezrównanym i bezpośrednim zasięgu dla konsumentów oraz potężnej platformie rozwoju.
Z niecierpliwością czekam na naszą współpracę, aby dalej rozwijać wspólne podejście do osiągania potrójnego wyniku i napisać kolejny rozdział naszej podróży.
Informacje dot. Natura &Co
Natura & Co to globalna, kierowana własną misją, wielokanałowa i wielomarkowa grupa kosmetyków, która obejmuje firmy Avon, Natura, The Body Shop i Aesop. W 2018 r. Natura &Co osiągnęła przychody netto w wysokości 13,4 mld R$. Cztery spółki tworzące grupę są zaangażowane w generowanie pozytywnego wpływu gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Od 130 lat Avon reprezentuje kobiety: dostarcza innowacyjne, wysokiej jakości produkty kosmetyczne, które są sprzedawane głównie kobietom za pośrednictwem kobiet. Założona w 1969 r. Natura to brazylijska międzynarodowa firma działająca w segmencie kosmetyków i higieny osobistej oraz lider sprzedaży bezpośredniej. The Body Shop, założona w 1976 r. w Brighton, w Anglii, przez Anitę Roddick, to globalna marka kosmetyczna, która stara się robić pozytywne zmiany na świecie. Australijska firma kosmetyczna Aesop została założona w 1987 r. w celu stworzenia szeregu doskonałych produktów do skóry, włosów i ciała.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.