Komunikaty PR

Połączenie sfinalizowane. Avon został częścią Natura &Co

2020-01-07  |  17:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0 MB )

Natura &Co wyznaczyła nowe kierownictwo, które będzie odpowiedzialne za zarządzanie kolejnym etapem rozwoju przedsiębiorstwa.

 

Przełomowa transakcja tworzy czwartą co do wielkości firmę kosmetyczną na świecie. To nowy znaczący krok w budowaniu grupy kierowanej swoją misją. Natura &Co, której akcje są notowane na giełdzie B3 w Sao Paulo, 6 stycznia b.r. rozpoczęła również działalność na NYSE (NTCO). Od teraz
znane na świecie firmy takie jak Avon, Natura, The Body Shop i Aesop będą funkcjonować w jednej, globalnej grupie. Połączenie znacznie zwiększa zasięg wielokanałowej grupy wielu marek, która stanie się liderem w sektorze sprzedaży bezpośredniej. A to wszystko, by codziennie dzielić się pięknem
z ponad 200 milionami klientów na całym świecie.

 

Sprzedaż Natura &Co opierała się będzie na budowaniu relacji z klientami poprzez działania online
i offline, których podstawą jest praca ponad 6,3 milionów konsultantek i przedstawicieli. Połączenie zapewniło firmie globalny i wielokanałowy zasięg oraz możliwość oferowania pełnej gamy produktów w kluczowych kategoriach - w ponad 100 państwach na świecie. Co więcej, do firmy należy ponad 3000 sklepów, których funkcjonowanie zapewnia nowej grupie silną pozycję na rynku handlu detalicznego. Natura &Co przewiduje, że roczne przychody brutto sięgną ponad 10 miliardów dolarów.

 

Natura &Co pragnie wykorzystać swój globalny zasięg do dzielenia się kluczowymi wartościami firmy t.j. wzmocnienie pozycji kobiet, walka z kryzysem klimatycznym, zakończenie testowania kosmetyków na zwierzętach oraz rozwijanie silnych więzi z lokalnymi społecznościami. Wspólnymi wartościami całej grupy jest budowanie biznesu, który opiera się na zrównoważonym rozwoju i wywiera realny, pozytywny wpływ na ludzi, a także planetę.          
Dla firmy jest to nieodłączony element rozwoju odpowiedzialnego przedsiębiorstwa.

Firma Natura właśnie skończyła świętować 50. rocznicę istnienia i nie ma lepszego sposobu na otwarcie tego następnego rozdziału w naszej historii niż powitanie firmy Avon w naszej rodzinie. Łączy nas wspólna wizja i pasja do piękna oraz budowania relacji z klientami. Razem będziemy jeszcze silniej działać, czyniąc dobro i dążąc do budowania sprawiedliwszego i piękniejszego świata - podkreśla Luiz Seabra, współzałożyciel firmy Natura.  
 

W związku ze zmianami powołano nową strukturę organizacyjną i zespół zarządzający
z zastrzeżeniem obowiązujących zezwoleń korporacyjnych:

Roberto Marques, który w 2017 r. został prezesem zarządu Natura &Co, będzie również pełnił funkcję CEO nowej grupy. Marques dołączył do zarządu firmy Natura cztery lata temu. W tym okresie był orędownikiem globalnego, wielokanałowego i wielomarkowego podejścia, prowadząc przejęcie The Body Shop w 2017 r., a teraz połączenie z firmą Avon. Posiada bogate, globalne doświadczenie i duże osiągnięcia w zakresie transformacji w branży dóbr konsumpcyjnych. Przed dołączeniem do Natura &Co obejmował różne stanowiska kierownicze w firmach Johnson & Johnson i Mondelez International przez ponad 30 lat. Roberto Marques będzie nadal kierował Komitetem Operacyjnym Grupy (GOC),
w skład którego wchodzą prezesi każdej z czterech firm i marek, a także kluczowe stanowiska funkcjonalne. Na tym etapie cztery jednostki biznesowe zostały zorganizowane w oparciu
o strategiczne priorytety grupy:

 

  • Natura &Co Ameryka Łacińska, przejmująca obowiązki dot. rachunku zysków i strat
    w firmach Natura, Avon, The Body Shop w regionie i Aesop w Brazylii. Rola ta będzie również odpowiedzialna za innowacje i zarządzanie marką Natura na całym świecie.
  • Avon (z wyjątkiem Ameryki Łacińskiej), odpowiedzialna za rachunek zysków i strat wszystkich klastrów rynkowych w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji. Ta rola będzie również odpowiedzialna za innowacje i zarządzanie marką Avon na całym świecie. Ponadto w przyszłości rola ta będzie odpowiedzialna za międzynarodową ekspansję marki Natura poza Ameryką Łacińską.
  • The Body Shop
  • Aesop

 

Joao Paulo Ferreira obejmuje stanowisko CEO Natura &Co na region Ameryki Łacińskiej. Nowa organizacja w Ameryce Łacińskiej pozwoli czterem markom grupy zmaksymalizować ich potencjał, wykorzystać znaczące synergie, przyspieszyć wzrost we wszystkich obszarach działania i wielokanałową obecność. Ferreira z powodzeniem przewodził rewitalizacji modelu sprzedaży bezpośredniej firmy Natura od czasu objęcia funkcji CEO w październiku 2016 r., aktywując nowy model komercyjny
i cyfryzację. Wcześniej, po długiej karierze w firmie Unilever, był wiceprezesem ds. działalności operacyjnej i logistyki oraz wiceprezesem ds. handlowych w firmie Natura.

 

Angela Cretu zostaje mianowana CEO firmy Avon, odpowiedzialnym za działalność poza LatAm, a także za nadzór nad marką Avon na całym świecie. Pochodząca z Rumunii Cretu ma ponad 20-letnie doświadczenie w firmie Avon na różnych stanowiskach kierowniczych, ostatnio jako wiceprezes
i dyrektor generalna grupy w Europie Środkowej była odpowiedzialna za 18 krajów. Wcześniej
z sukcesem prowadziła klastry w Europie Wschodniej i Afryce / na Bliskim Wschodzie oraz obejmowała inne globalne role. Praca w Avon, konsultantki i klienci Avon to jej prawdziwa pasja. Poza jej uznanymi umiejętnościami zarządzania, perspektywą międzynarodową i doświadczeniem branżowym była głęboko zaangażowana w działania firmy Avon zmierzające do wzmocnienia pozycji gospodarczej kobiet. To  istotne  atuty dla rozwoju firm Avon i Natura.

 

David Boynton pozostanie CEO firmy The Body Shop, kontynuując trwającą transformację
i rewitalizację marki, która już przynosi pozytywne wyniki. Wcześniej był on CEO firmy Charles Tyrwhitt i CEO zarządzającym zachodnimi rynkami w firmie L´Occitane.                

Michael O’Keeffe CEO firmy Aesop od 2003 roku, również pozostaje na swoim obecnym stanowisku, stymulując szybki rozwój tej wyjątkowej i prestiżowej marki oraz, przy wsparciu reszty grupy, przekształcając ją w prawdziwy biznes o potrójnym wyniku.

 

Jak podkreśla Roberto Marques: Mam zaszczyt kierować kolejnymi krokami Natura &Co w jej podróży wraz z doświadczonym, zróżnicowanym i międzynarodowym zespołem, którego skład dzisiaj ogłaszamy. Naszym celem jest zbudowanie nie tylko najlepszej firmy kosmetycznej na świecie, ale także najlepszej firmy kosmetycznej DLA świata. Wraz z dołączeniem firmy Avon stworzyliśmy rodzinę firm
o niezrównanym i bezpośrednim zasięgu dla konsumentów oraz potężnej platformie rozwoju.
Z niecierpliwością czekam na naszą współpracę, aby dalej rozwijać  wspólne podejście do osiągania potrójnego wyniku i napisać kolejny rozdział naszej podróży.

  

Informacje dot. Natura &Co

Natura & Co to globalna, kierowana własną misją, wielokanałowa i wielomarkowa grupa kosmetyków, która obejmuje firmy Avon, Natura, The Body Shop i Aesop. W 2018 r. Natura &Co osiągnęła przychody netto w wysokości 13,4 mld R$. Cztery spółki tworzące grupę są zaangażowane w generowanie pozytywnego wpływu gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Od 130 lat Avon reprezentuje kobiety: dostarcza innowacyjne, wysokiej jakości produkty kosmetyczne, które są sprzedawane głównie kobietom za pośrednictwem kobiet. Założona w 1969 r. Natura to brazylijska międzynarodowa firma działająca w segmencie kosmetyków i higieny osobistej oraz lider sprzedaży bezpośredniej. The Body Shop, założona w 1976 r. w Brighton, w Anglii, przez Anitę Roddick, to globalna marka kosmetyczna, która stara się robić pozytywne zmiany na świecie. Australijska firma kosmetyczna Aesop została założona w 1987 r. w celu stworzenia szeregu doskonałych produktów do skóry, włosów i ciała.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Sylwia Gołębiewska inwestuje w Aurumaris Professional Biuro prasowe
2024-07-15 | 01:00

Sylwia Gołębiewska inwestuje w Aurumaris Professional

Rynek kosmetyki profesjonalnej wzbogacił się nową markę – Aurumaris Professional. Firma, która dotychczas działała w segmencie konsumenckim, teraz wkracza na rynek B2B,
Zdrowie Od syndromu oszusta po niepewność
2024-07-09 | 13:00

Od syndromu oszusta po niepewność

Start-upy działające w sektorze opieki zdrowotnej napotykają liczne przeszkody na swojej drodze do opracowania rozwiązań, które w przyszłości umożliwią Europejczykom
Zdrowie Organizatorzy podsumowali 11. edycję programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”
2024-07-08 | 14:48

Organizatorzy podsumowali 11. edycję programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”

Wraz z końcem roku szkolnego organizatorzy i partnerzy programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” oficjalnie podsumowali osiągnięcia kolejnej edycji. W ramach 11.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.