Połączenie sfinalizowane. Avon został częścią Natura &Co
Natura &Co wyznaczyła nowe kierownictwo, które będzie odpowiedzialne za zarządzanie kolejnym etapem rozwoju przedsiębiorstwa.
Przełomowa transakcja tworzy czwartą co do wielkości firmę kosmetyczną na świecie. To nowy znaczący krok w budowaniu grupy kierowanej swoją misją. Natura &Co, której akcje są notowane na giełdzie B3 w Sao Paulo, 6 stycznia b.r. rozpoczęła również działalność na NYSE (NTCO). Od teraz
znane na świecie firmy takie jak Avon, Natura, The Body Shop i Aesop będą funkcjonować w jednej, globalnej grupie. Połączenie znacznie zwiększa zasięg wielokanałowej grupy wielu marek, która stanie się liderem w sektorze sprzedaży bezpośredniej. A to wszystko, by codziennie dzielić się pięknem
z ponad 200 milionami klientów na całym świecie.
Sprzedaż Natura &Co opierała się będzie na budowaniu relacji z klientami poprzez działania online
i offline, których podstawą jest praca ponad 6,3 milionów konsultantek i przedstawicieli. Połączenie zapewniło firmie globalny i wielokanałowy zasięg oraz możliwość oferowania pełnej gamy produktów w kluczowych kategoriach - w ponad 100 państwach na świecie. Co więcej, do firmy należy ponad 3000 sklepów, których funkcjonowanie zapewnia nowej grupie silną pozycję na rynku handlu detalicznego. Natura &Co przewiduje, że roczne przychody brutto sięgną ponad 10 miliardów dolarów.
Natura &Co pragnie wykorzystać swój globalny zasięg do dzielenia się kluczowymi wartościami firmy t.j. wzmocnienie pozycji kobiet, walka z kryzysem klimatycznym, zakończenie testowania kosmetyków na zwierzętach oraz rozwijanie silnych więzi z lokalnymi społecznościami. Wspólnymi wartościami całej grupy jest budowanie biznesu, który opiera się na zrównoważonym rozwoju i wywiera realny, pozytywny wpływ na ludzi, a także planetę.
Dla firmy jest to nieodłączony element rozwoju odpowiedzialnego przedsiębiorstwa.
Firma Natura właśnie skończyła świętować 50. rocznicę istnienia i nie ma lepszego sposobu na otwarcie tego następnego rozdziału w naszej historii niż powitanie firmy Avon w naszej rodzinie. Łączy nas wspólna wizja i pasja do piękna oraz budowania relacji z klientami. Razem będziemy jeszcze silniej działać, czyniąc dobro i dążąc do budowania sprawiedliwszego i piękniejszego świata - podkreśla Luiz Seabra, współzałożyciel firmy Natura.
W związku ze zmianami powołano nową strukturę organizacyjną i zespół zarządzający
z zastrzeżeniem obowiązujących zezwoleń korporacyjnych:
Roberto Marques, który w 2017 r. został prezesem zarządu Natura &Co, będzie również pełnił funkcję CEO nowej grupy. Marques dołączył do zarządu firmy Natura cztery lata temu. W tym okresie był orędownikiem globalnego, wielokanałowego i wielomarkowego podejścia, prowadząc przejęcie The Body Shop w 2017 r., a teraz połączenie z firmą Avon. Posiada bogate, globalne doświadczenie i duże osiągnięcia w zakresie transformacji w branży dóbr konsumpcyjnych. Przed dołączeniem do Natura &Co obejmował różne stanowiska kierownicze w firmach Johnson & Johnson i Mondelez International przez ponad 30 lat. Roberto Marques będzie nadal kierował Komitetem Operacyjnym Grupy (GOC),
w skład którego wchodzą prezesi każdej z czterech firm i marek, a także kluczowe stanowiska funkcjonalne. Na tym etapie cztery jednostki biznesowe zostały zorganizowane w oparciu
o strategiczne priorytety grupy:
- Natura &Co Ameryka Łacińska, przejmująca obowiązki dot. rachunku zysków i strat
w firmach Natura, Avon, The Body Shop w regionie i Aesop w Brazylii. Rola ta będzie również odpowiedzialna za innowacje i zarządzanie marką Natura na całym świecie. - Avon (z wyjątkiem Ameryki Łacińskiej), odpowiedzialna za rachunek zysków i strat wszystkich klastrów rynkowych w Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji. Ta rola będzie również odpowiedzialna za innowacje i zarządzanie marką Avon na całym świecie. Ponadto w przyszłości rola ta będzie odpowiedzialna za międzynarodową ekspansję marki Natura poza Ameryką Łacińską.
- The Body Shop
- Aesop
Joao Paulo Ferreira obejmuje stanowisko CEO Natura &Co na region Ameryki Łacińskiej. Nowa organizacja w Ameryce Łacińskiej pozwoli czterem markom grupy zmaksymalizować ich potencjał, wykorzystać znaczące synergie, przyspieszyć wzrost we wszystkich obszarach działania i wielokanałową obecność. Ferreira z powodzeniem przewodził rewitalizacji modelu sprzedaży bezpośredniej firmy Natura od czasu objęcia funkcji CEO w październiku 2016 r., aktywując nowy model komercyjny
i cyfryzację. Wcześniej, po długiej karierze w firmie Unilever, był wiceprezesem ds. działalności operacyjnej i logistyki oraz wiceprezesem ds. handlowych w firmie Natura.
Angela Cretu zostaje mianowana CEO firmy Avon, odpowiedzialnym za działalność poza LatAm, a także za nadzór nad marką Avon na całym świecie. Pochodząca z Rumunii Cretu ma ponad 20-letnie doświadczenie w firmie Avon na różnych stanowiskach kierowniczych, ostatnio jako wiceprezes
i dyrektor generalna grupy w Europie Środkowej była odpowiedzialna za 18 krajów. Wcześniej
z sukcesem prowadziła klastry w Europie Wschodniej i Afryce / na Bliskim Wschodzie oraz obejmowała inne globalne role. Praca w Avon, konsultantki i klienci Avon to jej prawdziwa pasja. Poza jej uznanymi umiejętnościami zarządzania, perspektywą międzynarodową i doświadczeniem branżowym była głęboko zaangażowana w działania firmy Avon zmierzające do wzmocnienia pozycji gospodarczej kobiet. To istotne atuty dla rozwoju firm Avon i Natura.
David Boynton pozostanie CEO firmy The Body Shop, kontynuując trwającą transformację
i rewitalizację marki, która już przynosi pozytywne wyniki. Wcześniej był on CEO firmy Charles Tyrwhitt i CEO zarządzającym zachodnimi rynkami w firmie L´Occitane.
Michael O’Keeffe CEO firmy Aesop od 2003 roku, również pozostaje na swoim obecnym stanowisku, stymulując szybki rozwój tej wyjątkowej i prestiżowej marki oraz, przy wsparciu reszty grupy, przekształcając ją w prawdziwy biznes o potrójnym wyniku.
Jak podkreśla Roberto Marques: Mam zaszczyt kierować kolejnymi krokami Natura &Co w jej podróży wraz z doświadczonym, zróżnicowanym i międzynarodowym zespołem, którego skład dzisiaj ogłaszamy. Naszym celem jest zbudowanie nie tylko najlepszej firmy kosmetycznej na świecie, ale także najlepszej firmy kosmetycznej DLA świata. Wraz z dołączeniem firmy Avon stworzyliśmy rodzinę firm
o niezrównanym i bezpośrednim zasięgu dla konsumentów oraz potężnej platformie rozwoju.
Z niecierpliwością czekam na naszą współpracę, aby dalej rozwijać wspólne podejście do osiągania potrójnego wyniku i napisać kolejny rozdział naszej podróży.
Informacje dot. Natura &Co
Natura & Co to globalna, kierowana własną misją, wielokanałowa i wielomarkowa grupa kosmetyków, która obejmuje firmy Avon, Natura, The Body Shop i Aesop. W 2018 r. Natura &Co osiągnęła przychody netto w wysokości 13,4 mld R$. Cztery spółki tworzące grupę są zaangażowane w generowanie pozytywnego wpływu gospodarczego, społecznego i środowiskowego. Od 130 lat Avon reprezentuje kobiety: dostarcza innowacyjne, wysokiej jakości produkty kosmetyczne, które są sprzedawane głównie kobietom za pośrednictwem kobiet. Założona w 1969 r. Natura to brazylijska międzynarodowa firma działająca w segmencie kosmetyków i higieny osobistej oraz lider sprzedaży bezpośredniej. The Body Shop, założona w 1976 r. w Brighton, w Anglii, przez Anitę Roddick, to globalna marka kosmetyczna, która stara się robić pozytywne zmiany na świecie. Australijska firma kosmetyczna Aesop została założona w 1987 r. w celu stworzenia szeregu doskonałych produktów do skóry, włosów i ciała.
Dentx wprowadza wybielanie zębów metodą Beyond
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.