Aż 86% polskich singli chciałoby przeżyć wakacyjną miłość
Aż 86% polskich singli chciałoby przeżyć wakacyjną miłość
- Blisko połowa respondentów w badaniu Badoo chodzi na randki częściej w okresie letnim, 39% nawet kilka razy w miesiącu.
- Aż 36% badanych uważa, że wakacyjna miłość to szansa na poznanie kogoś na całe życie.
- Z kolei 24% kojarzy wakacyjną miłość z poznawaniem swojej seksualności.
- Jaka jest wymarzona, wakacyjna randka? Romantyczna kolacja na plaży - podobnie uważają zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
25 lipca 2022 r., Warszawa: Ciepłe, słoneczne dni, plaża, góry, beztroska - wszystko, co łączy się z wakacjami, nasuwa przyjemne skojarzenia dobrze spędzonego czasu. Dotyczy to także romantycznych uniesień i spotkań z ludźmi, z którymi może połączyć nas miłość, przyjaźń albo płomienny romans. Wszystko wskazuje na to, że Amorowi sprzyjają długie, letnie dni. Czy jednak single w Polsce czekają na wakacyjne zauroczenia? Badoo, jedna z najpopularniejszych aplikacji randkowych w Polsce[1], postanowiła to sprawdzić.
Lato sprzyja miłości
- Aż 68% badanych uważa, że latem łatwiej jest się zakochać.
- Prawie 1/5 respondentów zwykle doświadcza aż 3 wakacyjnych miłości w okresie letnim.
- 51% jest zdania, że to zasługa słońca i ciepłych dni, które sprawiają, że jesteśmy bardziej zrelaksowani i beztroscy. Ponad połowa badanych uważa, że latem łatwiej znaleźć miłość, ponieważ mamy wtedy więcej wolnego czasu i częściej podróżujemy, a to sprzyja poznawaniu nowych osób.
Wyniki badania Badoo jasno pokazują, że letni okres to doskonały czas na nawiązywanie nowych znajomości i znalezienie miłości. Sprzyja temu wakacyjna aura, z której z pewnością warto skorzystać. Jedną z pomocnych metod nawiązania relacji jest aplikacja randkowa, w której można zarówno porozmawiać z drugą osobą, poflirtować czy właśnie umówić się na randkę. Warto wykorzystać potencjał lata - w badaniu aż 86% singli zadeklarowało, że chciałoby przeżyć wakacyjną miłość, zaś 39% w okresie letnim chodzi na randki nawet kilka razy w miesiącu. Na co więc czekać?
Z czym kojarzy nam się wakacyjna miłość?
- 49% badanych kojarzy letnią miłość z miłym sposobem na spędzanie czasu bez zbędnych zobowiązań.
- Aż 36% uważa, że letnie zauroczenie może być szansą na poznanie kogoś na całe życie.
- Dla 24% wakacyjna miłość oznacza odkrywanie swojej seksualności, tyle samo osób jest zdania, że będzie to krótki romans bez szansy na kontynuację po zakończeniu wakacji lub urlopu.
Wielu singli chce stworzyć trwały związek i poznać osobę, z którą można spędzić resztę życia. Zarówno kobiety (37%), jak i mężczyźni (36%) dostrzegają szansę na poznanie kogoś wartościowego w okresie letnim, myśląc jednocześnie poważnie o takiej relacji. Z drugiej zaś strony prawie 1/4 respondentów skojarzyła wakacyjną miłość z odkrywaniem swojej seksualności i eksperymentowaniem. To dobra wiadomość - seks jest ważną sferą życia codziennego, dlatego też poznanie własnych preferencji łóżkowych może wpływać pozytywnie na późniejsze życie seksualne. W znalezieniu odpowiedniej osoby, która szuka w relacji tego samego może pomóc funkcja Intencje w aplikacji Badoo. Pozwala ona jasno określić swoje preferencje - wystarczy zaznaczyć, czy szukamy związku czy raczej wolimy swobodnie porozmawiać, albo może spotkać się na randkę bez zbędnej presji. Dzięki temu szybciej można osiągnąć to, czego tak naprawdę się pragnie.
Wymarzona, wakacyjna randka
- 50% badanych wybrałaby się na romantyczną kolację na plaży (52% kobiet, 47% mężczyzn), a 26% na rejs statkiem.
- 11% na wakacyjnym spotkaniu chętnie zrobiłoby coś szalonego, np. skoczyło na bungee.
- 12% wybrałoby randkę na festiwalu muzycznym lub filmowym.
Mówiąc o wakacyjnej miłości, nie można uniknąć romantycznych skojarzeń. Kolacja na plaży, w świetle zachodzącego słońca, to coś, co na pewno chwyta za serce i otwiera nas na bliższe znajomości. Letnie festiwale to według badanych singli (12%) także dobry pomysł na randkę, choć część z nich (11%) wolałaby poczuć podczas niej adrenalinę! Nieważne, jaki typ randki preferujemy - lato to czas imprez, koncertów i innych atrakcji, które pobudzają do życia i inspirują. Dlatego warto próbować nowych rzeczy, które umilą wspólnie spędzony czas i pozwolą poznać się w różnych sytuacjach. Na przykład ¼ badanych twierdzi, że najłatwiej poznać wakacyjną miłość na imprezie ze znajomymi, zaś 23% kojarzy wakacyjne randkowanie z urlopem w kraju (góry, jezioro). By je ułatwić, w aplikacji Badoo można poznawać ludzi, którzy znajdują się w okolicy - wystarczy przejrzeć interesujące profile i napisać wiadomość, aby znaleźć towarzysza lub towarzyszkę wakacyjnych aktywności.
Ile trwa wakacyjna miłość?
- Łącznie 20% badanych wskazało, że ich letnia miłość przerodziła się w relację na rok, kilka lat, a czasem nawet trwa do dzisiaj!
- 31% potwierdziło, że ich wakacyjne zauroczenie trwało kilka miesięcy.
- 15% nigdy nie doświadczyło letniej miłości, ale aż 86% chciałoby ją przeżyć.
Wakacyjna miłość ma szansę przerodzić się w uczucie na dłużej, warto więc dać sobie szansę i otworzyć się na innych. Bez względu na to ile może potrwać, znaczna większość badanych i tak chciałaby jej doświadczyć jeszcze tego lata! To zawsze szansa na dobrą, pozytywną relację, niezależnie od tego, czego szukamy. Jest w tym nadzieja zarówno dla osób pragnących stałego związku, jak i tych szukających przygód - niezależnie od preferencji, lato to idealny czas na nowe doświadczenia, również w sferze miłości.
Więcej randkowych porad znajdziesz także na blogu Badoo: https://badoo.com/pl/the-truth
O badaniu:
Badanie zostało zrealizowane w Polsce metodą CAWI (kwestionariusz online) w dniach 07-14.07.2022 przez agencję SW Research, na próbie 1000 randkujących singli (18+).
[1] https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aplikacje-randkowe-najlepsze-tinder-sympatia

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.