Komunikaty PR

Bezpłatne projekty dla kobiet nastawione na rozwój nowoczesnych kompetencji

2022-11-04  |  08:00
Biuro prasowe

Fundacja Orange otwiera nowe możliwości dla kobiet. To m.in. bezpłatny kurs programowania oraz warsztaty nowoczesnego rzemiosła. Trwają zapisy do projektów. 

Wykluczenie społeczno-cyfrowe dotyka wielu grup, narażone są na nie także kobiety. W Polsce, wśród osób zatrudnionych w branży IT, stanowią one tylko 30%[1]. Świadczy to o braku odpowiednich instytucji i placówek, które wspierałyby kobiety w poszerzaniu kompetencji cyfrowych. 

Kobiety stanowią także większość grupy tzw. NEETs (ang. „Not in Employment, Education nor Training”), czyli osób niepracujących, niekształcących się i niezdobywających  kwalifikacji zawodowych. W ich przypadku, na przeszkodzie najczęściej stoją obowiązki rodzinne oraz związane z opieką nad osobami zależnymi, np. chorymi członkami rodziny. 

Tymczasem wiele zawodów (i codzienne życie) wymaga dziś umiejętności cyfrowych choćby na podstawowym poziomie. Oczywistym jest też zapotrzebowanie na programistki i programistów. Projektowanie stron internetowych i aplikacji, programowanie, czy zarządzanie projektami IT to dziś cenione zajęcia. Rozwój cyfrowy warto łączyć z rozwojem umiejętności społecznych: współpracy, komunikacji czy przedsiębiorczości. 

Zacznij programować już dziś!

Fundacja Orange dołączyła do międzynarodowej inicjatywy społecznej: Orange Digital Center (ODC). W tym projekcie wspiera osoby w trudniejszej sytuacji w rozwoju nowoczesnych kompetencji. Szereg inicjatyw kieruje właśnie do kobiet.

Szkoła Kodowania to bezpłatny, profesjonalny kurs programowania dla osób w wieku 18-35 lat, którzy poszukują szansy na rozwój czy zmianę ścieżki zawodowej. 

Zależy nam na tym, aby Polki uwierzyły, że wbrew stereotypom, branża cyfrowa nie musi być tylko dla mężczyzn. Umiejętność programowania jest cenna i możliwa do opanowania niezależnie od płci – mówi Maja Gruszczyńska, koordynatorka Szkoły Kodowania w Fundacji Orange.

Trenerzy i trenerki w prostych krokach przekażą wiedzę na temat języków programowania: Java i Python (w kolejnej edycji także UX). Zajęcia odbywają się w dwóch trybach: stacjonarnie w Warszawie lub online dla osób z określonych powiatów. Uczestniczki i uczestnicy kursu będą mogli wziąć udział w webinarach z ekspertkami i ekspertami rynku IT, w networkingu i spotkaniach inspiracyjnych. Fundacja Orange zapewni indywidualne doradztwo zawodowe, w tym badanie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej, które pozwoli poznać swoje mocne strony oraz źródła motywacji czy satysfakcji. Praca w grupach, dzielenie się doświadczeniem i postępami w nauce to szansa na budowę społeczności opartej na podobnej motywacji. 

Nabór zgłoszeń trwa do 15 listopada 2022, liczba miejsc jest ograniczona, a kursanci zostaną wytypowani po przejściu procesu kwalifikacji. Partnerami są Pomorska Fundacja Inicjatyw Gospodarczych i Centrum Kreatywności Targowa. Więcej informacji i regulamin na www.szkolakodowania.com. 

Integracja i kreatywność

W ramach Orange Digital Center startuje też nowa edycja projektu Maker Woman, którego celem jest wzmocnienie pozycji kobiet w branży wytwórczej i kreatywnej. Całość  realizowana jest w kreatywnej przestrzeni FabLab powered by Orange w Warszawie, którą Fundacja Orange współtworzy ze Stowarzyszeniem Robisz.to. Inicjatywa podzielona została na kilka działań: kursy długoterminowe, kursy weekendowe, kursy jednodniowe, a także spotkania sieciujące, aby każda z uczestniczek mogła wybrać opcję najbardziej odpowiadającą jej chęciom i możliwościom.

W ramach Maker Woman można nauczyć się podstaw modelowania i druku 3D, elektroniki, obsługi plotera laserowego, frezarki CNC, a także stolarstwa i krawiectwa oraz stworzyć prototyp według własnego pomysłu – w nurcie „do-it-yourself”. Zajęcia poprowadzą edukatorzy i edukatorki Stowarzyszenia Robisz.to. Projekt ma silny element integracyjny kobiet z wielu środowisk. Część zajęć będzie także prowadzonych lub tłumaczonych na język ukraiński.

Więcej o MakerWoman, zasadach zapisów: https://fablabwarszawa.pl/makerwoman

Kompetencje dla lepszej przyszłości – Orange Digital Center

Orange Digital Center w Polsce łączy trzy programy Fundacji Orange: Szkołę Kodowania, FabLaby powered by Orange prowadzące warsztaty z nowoczesnego rzemiosła oraz Pracownie Orange –  multimedialne świetlice w małych miastach i wsiach, w których mieszkańcy mogą rozwijać swój potencjał. Zgodnie z założeniem Fundacji, wszystkie inicjatywy kształtują nie tylko umiejętności cyfrowe, ale także społeczne. Siedziba ODC znajduje się w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, ale projekt działa w różnych miejscach w Polsce i online. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.