Mikroplastik wpływa na pogodę i obecność metali ciężkich w chmurach

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Najnowsze badanie dowodzi, że mikroplastik może wpływać na warunki pogodowe. Chmury modyfikują plastik mniejszy niż 5 mm w sposób, który może umożliwić cząstkom wpływanie na powstawanie chmur i los metali unoszących się w powietrzu. Dlatego, aby walczyć z nadmiarem plastiku na świecie, firma Waterdrop oferuje bardziej ekologiczne rozwiązania takie jak butelki ze stali nierdzewnej oraz szkła borokrzemowego zamiast jednorazowych butelek plastikowych, które są wielokrotnego użytku.
Mikroplastik w chmurach budzi obawy naukowców
Ocieplenie klimatu oraz zanieczyszczenie planety stanowią poważne wyzwania, z którymi mierzy się nasze społeczeństwo. Cząstki plastiku są coraz bardziej powszechne w środowisku, a jego obecność odnotowano nawet na szczycie Mount Everestu. Najnowsze badania opublikowane w czasopiśmie Environmental Science & Technology Letters, przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu w Szantungu dowodzą, że mikroplastik, który znajduje się w chmurach - może ulegać zmianom pod wpływem warunków atmosferycznych. Wyniki badania wskazują również na to, że cząsteczki mikroplastiku mogą napędzać rozwój chmur. W ich tworzeniu się pomagają starsze i bardziej szorstkie cząstki plastiku mniejsze niż 100 mikrometrów, które zawierają jednocześnie więcej toksycznych substancji jak np. ołów i rtęć. Najwięcej mikroplastiku jest w chmurach bliżej ziemi, gęstszych i dostaje się głównie z zaludnionych obszarów śródlądowych. Na całym świecie produkujemy ponad 430 mln ton plastiku rocznie. Oczywistym rozwiązaniem jego nadmiaru, byłoby zmniejszenie ilości wykorzystywania go przy produkcji opakowań do żywności oraz napojów.
Konsumenci chcą mniej plastiku. Ekologiczne butelki Cream od Waterdrop
Co ciekawe badanie EKOBarometru dowiodło, że aż dwóch na trzech konsumentów jest za wprowadzeniem w Polsce zakazu sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. Takie podejście wspiera również marka Waterdrop, która posiada w swojej ofercie butelki wielokrotnego użytku. Od teraz dostępny będzie również nowy, kremowy kolor Uniwersalnej Butelki Termicznej - Cream, która zbudowana z podwójnych ścianek ze stali nierdzewnej utrzyma idealną temperaturę napoju nawet przez 24 godziny. W okresie przedświątecznym, firma daje możliwość zaoszczędzenia nawet do 50 proc. na jej ekologicznych produktach. Waterdrop days 2023 potrwają do 3 grudnia.
Zrównoważony rozwój
Waterdrop, dba o to, aby w przyszłości stać się ekologicznym liderem w branży napojów. Ambasadorem oraz inwestorem marki jest uznany tenisista Novak Djoković. Firma współpracowała w tym roku również z Conchitą Wurst oraz Rosie Huntington Whiteley. Marka promuje dbanie o odpowiedni poziom nawodnienia oraz świat bez nadmiaru plastiku, dlategooferuje butelki i kubki wielokrotnego użytku oraz Microdrinki bez dodatku cukru ani konserwantów.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia – wodą.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.