Tężnia solankowa w Raszynie otwarta

Ewelina Janczylik-Foryś
VELUX Polska
ul. Krakowiaków 34
02-255 Warszawa
ewelina.janczylik-forys|velux.com| |ewelina.janczylik-forys|velux.com
532566475
https://prasa.velux.pl/
Wójt Gminy Raszyn wraz z przedstawicielami Fundacji Pracowniczej Grupy VKR oraz firmy VELUX Polska dokonali uroczystego otwarcia Tężni Solankowej w Raszynie. Od 26 czerwca 2024 r. mieszkańcy mogą cieszyć się prozdrowotnymi urokami tego miejsca.
Tężnia solankowa w Raszynie, projekt wspólnie opracowany przez pracowników VELUX Polska, Gminy Raszyn powstał pod hasłem „Zielone okno do natury”. Inwestycja ta polega na zagospodarowaniu centralnej części Parku Raszyńskiego im. Magdaleny Abakanowicz poprzez powstanie m.in. tężni, przy której mogą relaksować się mieszkańcy, nowych ścieżek i alejek czy nasadzenia roślinne. Nowocześnie zaprojektowane miejsce urzeka i przyciąga mieszkańców, a jego walory prozdrowotne są nie do przecenienia.
Tężnia solankowa to nie tylko atrakcja Parku im. Magdaleny Abakanowicz w Raszynie, to przede wszystkim inwestycja w zdrowie wszystkich osób (maluchów i juniorów, dorosłych i seniorów), którzy będą korzystać z jej dobrodziejstw. Zachęcamy wszystkich, którzy zechcą poprawić swoje zdrowie i samopoczucie. Polecana jest przede wszystkim osobom z chorobami oddechowymi, skórnymi, krążeniowymi, reumatycznymi, odpornościowymi. Zapraszamy wszystkich narażonych na stres i tych wszystkich, którzy pragną chwilę odpocząć od wielkomiejskiego zgiełku - mówi Bogumiła Stępińska-Gniadek, Wójt Gminy Raszyn.
Rewitalizacja Parku, w tym powstanie Tężni Solankowej, zostało zrealizowane w latach 2021-2024 w ramach programu grantowego „Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu” ogłoszonego przez Fundację Pracowniczą Grupy VKR, działającą w Grupie VELUX, z okazji 30. rocznicy jej działalności.
Raszyński projekt pn. „Zielone okno do natury” otrzymał dotację w wysokości 340 000 euro (ponad 1,5 mln zł), budżet gminy zaś pokrył koszty podatku VAT. W ten sposób powstało nowe rekreacyjne miejsce – tężnia solankowa, której walory prozdrowotne są nie do przecenienia. W okresie letnim tężnia otwarta będzie 7 dni w tygodniu w godzinach 9.oo – 22.oo.
Uważamy, że każda firma, a zwłaszcza taka jak nasza będąca liderem kategorii okien dachowych, ma do odegrania ogromną rolę w społeczeństwie. Chcemy coś więcej „dać od siebie”. Dla naszych pracowników, dla polskiej gospodarki, dla pracowników, dla lokalnej społeczności- po prostu dla nas wszystkich. Cieszymy się, że poprzez nasze Fundacje, jak Fundacja Pracownicza, wspieramy projekty dotyczące społeczności lokalnych. To kolejny dowód na to, że podstawą działalności naszej firmy jest odpowiedzialne podejście do wszystkich interesariuszy, w tym szczególnie do pracowników i społeczności lokalnych - podkreśla Przemysław Pokorski, Dyrektor Rynku VELUX Polska.
Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu
Dzięki grantom z Fundacji Pracowniczej Grupy VKR, Polacy będą mieli do dyspozycji cztery unikalne miejsca rekreacji, edukacji i wypoczynku na łonie natury. Ze stworzonych atrakcji skorzystają pracownicy VELUX i DOVISTA, ale także mieszkańcy lokalnych społeczności. Łączna wartość przyznanych na ten cel grantów w Polsce to ponad 5,4 mln zł. Do tej pory zrealizowano w Polsce dwa projekty: wspomnianą Tężnię Solankową oraz centrum rekreacji na świeżym powietrzu-Leśnią Oazę w Gnieźnie. Pozostałe inwestycje będą realizowane w Namysłowie i Tczewie.
Ten niezwykły projekt, zrealizowany ramach grantu Fundacji Pracowniczej Grupy VKR, jest efektem współpracy pracowników VELUX z Burmistrzem Raszyna. Jest jednocześnie świadectwem zaangażowania wszystkich w stworzenie miejsca, w którym społeczeństwo może wypocząć na łonie natury. Cieszę się, że Fundacja Pracownicza wsparła tę inicjatywę, dzięki której pracownicy VELUX, ich rodziny oraz przedstawiciele społeczności lokalnej wspólnie spędzą czas, ciesząc się i korzystając ze środowiska naturalnego. Jestem przekonana, że tężnia solankowa zlokalizowana jest w pobliżu jednego z największych miast w Polsce jakim jest Warszawa, zachęci mieszkańców z przebywania na łonie natury i korzystania ze światła dziennego i świeżego powietrza - powiedziała Lotte Kragelund, Dyrektor Fundacji Pracowniczej Grupy VKR,
Impulsem do stworzenia tego wyjątkowego projektu o nazwie „Tereny zielone i aktywności na świeżym powietrzu” był czas pandemii Covid-19, kiedy to wielu pracowników było zmuszonych do ograniczenia swoich aktywności na świeżym powietrzu. Poprzez realizację programu grantowego Fundacja pragnie, aby pracownicy VELUX i DOVISTA, ich rodziny oraz przedstawiciele społeczności lokalnej wspólnie spędzali czas, ciesząc się i korzystając ze środowiska naturalnego, a to wszystko w otoczeniu promieni słonecznych i na świeżym powietrzu. Zaplanowane projekty mają zainspirować innych do tworzenia podobnych miejsc w całej Polsce.
Fundacja Pracownicza Grupy VKR
Fundacja Pracownicza działa od 1991 roku i udziela pomocy pracownikom holdingu VKR, w ramach którego działają w Polsce producenci okien dachowych Grupa VELUX oraz fasadowych Grupa DOVISTA. Jej celem jest świadczenie pomocy finansowej na rzecz pracowników i ich rodzin, a także wsparcie społeczności lokalnych, w których firma funkcjonuje na co dzień. Pomoc dla pracowników może dotyczyć dwóch celów: kosztów leczenia, rehabilitacji, zakupu sprzętu medycznego, operacji pracownika lub jego rodziny bądź edukacji akademickiej lub zawodowej dzieci pracownika. Środki te są niezależne od funkcjonujących Zakładowych Funduszy Świadczeń Pracowniczych. Fundacja Pracownicza Grupy VKR wspiera także inne organizacje i fundacje, których przedstawiciele mogą ubiegać się o wsparcie na różne cele służące lokalnym społecznościom, w tym pracownikom, a działalność społeczna jest prowadzona niedaleko od siedziby jednej ze spółek grupy kapitałowej.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.