Komunikaty PR

„Za rok w Europie” – cykl spotkań Komisji Europejskiej w Koneserze

2022-09-06  |  11:08
Biuro prasowe

W jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na styl życia ludzi? Jaka jest rola dziennikarzy i dziennikarek we współczesnym świecie? Czy nowe technologie są receptą na problemy XXI wieku? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań będą poszukiwali w Centrum Praskim Koneser goście spotkań autorskich „Za rok w Europie”. Pierwsze wydarzenie cyklu, którego organizatorem jest Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, już 6 września o godz. 18.30. Wstęp na każdą z debat jest bezpłatny.

W trakcie pandemii COVID-19 wiele aspektów życia uległo zmianie bądź zamrożeniu. Wówczas Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce zapytało dziennikarzy i twórców internetowych o ich zdanie na temat przyszłości Europy. W ten sposób powstał cykl dziesięciu felietonów „Za rok w Europie”. Teraz, we współpracy z Centrum Praskim Koneser, powraca on w formie spotkań autorskich, w których udział może wziąć każdy (wstęp wolny).

Czy po doświadczeniach kilku fal pandemii jest w nas dziś więcej optymizmu czy pesymizmu? Na to pytanie już 6 września będą się starali odpowiedzieć Aleksandra Radomska – z wykształcenia socjolożka, z wyboru stand-uperka, konferansjerka, copywriterka i twórczyni internetowa, a także Przemysław Staroń – psycholog, wykładowca, edukator, Nauczyciel Roku 2018. Spotkanie poprowadzi natomiast Katarzyna Kasia, wykładowczyni akademicka, publicystka i dziennikarka radiowo-telewizyjna, członkini Team Europe. Wydarzenie odbędzie się w przestrzeni Warsztat w Pasażu Konesera (godz. 18.30).

Skoro każdy z nas może publikować posty w mediach społecznościowych, to można stwierdzić, że każdy z nas może być dziennikarką lub dziennikarzem? Odpowiedzi na tak postawione pytanie już 20 września (również w przestrzeni Warsztat w Pasażu Konesera o godz. 18.30) szukać będą:

  • Sylwia Czubkowska – dziennikarka, redaktorka prowadząca magazynu Spider'sWeb+ i współprowadząca podcast Techstorie w radiu Tok FM, Ambasadorka Cyfrowa UE;
  • Paulina Górska – ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, twórczyni internetowa, ekoedukatorka;
  • Jakub Górnicki – współtwórca Outriders – platformy reporterskiej.

Prowadzenie: Krzysztof Rzyman – Zielony Przedsiębiorca i dziennikarz, autor Zielonego Podcastu oraz Ambasador Cyfrowy UE.

Ostatnie spotkanie (6 października, tym razem w przestrzeni Filtracja w Centrum Praskim Koneser, godz. 18.30) dotyczyć będzie nowych technologii, a także niebezpieczeństw, jakie niesie za sobą ich szybki rozwój – tu między innymi o fake newsach. O tym wszystkim Krzysztof Rzyman będzie rozmawiał z Arturem Kurasińskim (przedsiębiorcą, inwestorem, obserwatorem zjawisk związanych z technologią i Ambasadorem Cyfrowym UE) i Piotrem Stanisławskim, współtwórcą bloga „Crazy Nauka”, dziennikarzem naukowym i technologicznym oraz popularyzatorem nauki.

Więcej informacji o cyklu spotkań „Za rok w Europie” oraz innych wydarzeniach odbywających się w Centrum Praskim Koneser można znaleźć na stronie internetowej koneser.eu.

***

Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: AZIA, Bombaj Masala, Ferment Praski, frankie’s, ORZO czy Koneser Grill, a także unikatowe sklepy i polskie marki, tworzone przez rodzimych producentów, takie jak Centrum Twórcze Przerób-My. Ogólnodostępny plac Konesera, stanowiący rdzeń inwestycji, to miejsce licznych wystaw, targów i różnego rodzaju wydarzeń oraz pokazów artystycznych. Centrum Praskie Koneser to jedno z najważniejszych miejsc na kulturalnej mapie Polski, w którym znajduje się Muzeum Polskiej Wódki, Muzeum Sztuki Fantastycznej, Fundacja Nova Ars Poloniae i nietuzinkowe galerie: Art Sułek Space, Dom ze Sztuką, ToTuart, Leonarda Art Gallery oraz Zwierz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia 8. urodziny i milion otwartych ostryg w Port Royal Biuro prasowe
2024-11-21 | 12:30

8. urodziny i milion otwartych ostryg w Port Royal

14 listopada Port Royal świętowało swoje 8. urodziny organizując wyjątkowy wieczór pod hasłem „Royal Ball”. To była noc pełna niezapomnianych smaków kuchni
Styl życia Kawiarniana klasyka wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024
2024-11-21 | 01:00

Kawiarniana klasyka wciąż na czasie - trendy z targów EquipHotel 2024

Choć mody w świecie designu zmieniają się nieustannie, są rzeczy, które skutecznie im się opierają. Jak krzesła z giętego drewna. Od 1850 roku, kiedy w wiedeńskiej Café
Styl życia Co trzecia Polka i co czwarty Polak planują pracować na emeryturze
2024-11-19 | 14:15

Co trzecia Polka i co czwarty Polak planują pracować na emeryturze

Co szósty Polak to emeryt – wynika z danych ZUS. Ponad 6 mln Polaków pobiera emeryturę, a kolejne ponad 14 mln w wieku przedemerytalnym[1] czeka w kolejce. Wyniki badania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.