Polki wolą volkswageny czy ople? [Raport na Dzień Kobiet]
- Polki najczęściej wybierają samochody Volkswagena, Opla i Toyoty – wynika z przygotowanego na Dzień Kobiet raportu towarzystwa ubezpieczeń Compensa.
- W porównaniu z mężczyznami kobiety jeżdżą młodszymi samochodami o mniejszej pojemności i mocy silnika.
- Kobiety częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę autocasco (AC).
Przygotowany na tegoroczny Dzień Kobiet raport powstał na podstawie aktywnych w lutym 2020 roku ubezpieczeń OC i AC w Compensie.
- Przeanalizowaliśmy podstawowe kryteria dotyczące ponad 100 tys. naszych klientek i ich samochodów. Dzięki skali tej analizy dowiedzieliśmy się, jakie marki i modele są najczęściej wybierane przez kobiety i czym charakteryzują się te samochody. Byliśmy również w stanie określić, jak panie podchodzą do zakupu ubezpieczeń OC i AC - mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Volkswagen najpopularniejszy wśród „damskich” marek
Na początku 2020 roku Polki najczęściej prowadzą volkswageny, które stanowią 10,4% pojazdów należących do badanej grupy kobiet. Różnice w czołówce nie są jednak duże. Na drugim miejscu znajdują się ople z wynikiem 9,5% oraz toyoty z 8,5%. „Piątkę” zamykają fordy (7,7%) oraz renaulty (6,2%).
Z jakich marek samochodów najczęściej korzystają kobiety w Polsce? | ||
Lp. | Marka samochodu | Najpopularniejszy model |
1. | Volkswagen | Golf |
2. | Opel | Astra |
3. | Toyota | Yaris |
4. | Ford | Focus |
5. | Renault | Clio |
6. | Skoda | Fabia |
7. | Audi | A4 |
8. | Fiat | Punto |
9. | Peugeot | 206 |
10. | Citroen | C4 |
dane: Compensa TU SA Vienna Insurance Group |
Powyższe wyniki odnoszą się do marek, ale warto pamiętać, że w ich ramach dostępnych jest wiele modeli. To istotne, bo wyniki inaczej kształtują się, gdy spojrzymy, jakimi konkretnie modelami aut kobiety poruszają się po Polsce. W tym przypadku top 3 wygląda tak: toyota yaris, vw golf i opel astra.
- Dzięki analizie udało nam się również ustalić, że kobiety jeżdżą o 2 lata młodszymi samochodami od mężczyzn. Co nie oznacza, że są to auta nowe, bo ich średni wiek wynosi 14 lat. Interesujące różnice pomiędzy paniami i panami widać także w innych kategoriach. Ubezpieczone u nas samochody kobiet mają średnio 1558 cm3 pojemności i 105 KM. Te dane pokazują, że mężczyźni jeżdżą w Polsce samochodami o bardziej pojemnych i mocniejszych silnikach, ponieważ średnie w ich przypadku wynoszą 1706 cm3 i 113 KM – dodaje Damian Andruszkiewicz.
Kobiety częściej z pakietem OC/AC
Co ciekawe, kobiety o 5% częściej od mężczyzn decydują się na rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC o polisę AC w rozszerzonym zakresie. AC to dobrowolne ubezpieczenie, którego podstawowym zadaniem jest ochrona właściciela auta od następstw wszelkich zdarzeń, których wynikiem jest uszkodzenie, zniszczenie czy utrata pojazdu. Podstawowy zakres AC może być rozszerzony o takie dodatki, jak np. assistance, NNW, wsparcie w powrocie do zdrowia po wypadku, ochrona szyb czy opon itp. To właśnie te elementy częściej wybierają panie.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.