Polscy spece od digitalizacji weszli do Europy, ale chcą więcej
Polscy spece od digitalizacji weszli do Europy, ale to dla nich za mało. Mają chrapkę na Azję i Amerykę Łacińską. W Polsce z ich usług korzystają obecnie fintechy, lendtechy, banki, słowem wszystkie firmy, które chcą korzystać z nowoczesnych technologii, automatyzować procesy biznesowe i ciąć koszty. Pandemia napędza ich biznes, bo dziś każdy chce działać elastycznie i wydajnie.
SLS to firma założona przez Karola Dziaska i Przemysława Kamińskiego. Obaj przez lata pracowali na rynku finansowym. Ten pierwszy m.in. w Alior Banku, GE Money Bank a także Domu Maklerskim TMS Brokers. Drugi m.in. w Avivie i Grupie GNB. Spotkali się w IPF Digital, międzynarodowej spółce, która w Polsce zarządza m.in. marką hapipożyczki. Przemysław Kamiński pełnił w hapipożyczkach funkcję Country Managera (pod jego skrzydłami firma zanotowała duże wzrosty m.in. kilkakrotnie zwiększyła sprzedaż), Karol Dziasek był tam Szefem Ryzyka. Obaj specjalizują się w digitalizacji, automatyzacji i optymalizacji procesów.
Ich rozwiązania pomagają w automatyzacji i zarządzaniu przeróżnymi procesami biznesowymi. Silnik decyzyjny, który stworzyli może obsługiwać niemal każdy proces w firmach pożyczkowych, leasingowych, faktoringowych, windykacyjnych a także w bankach i firmach ubezpieczeniowych. Są klienci, którzy wykorzystują taki silnik w ocenie ryzyka kredytowego, układaniu samouczących się ścieżek windykacyjnych, a są też tacy, którzy korzystają z niego w procesach CRM-owych i e-Commerce do statystycznej segmentacji populacji, wspomagając tym samym skuteczność akcji marketingowych i sprzedażowych.
– Pomysł na nową działalność powstał z realnej potrzeby. W każdej organizacji spotykaliśmy się z tym, że zarządzanie danym procesem jest czasochłonne i kosztowne. Szybkie zmiany w danym procesie bywają wręcz niemożliwe, potrafią trwać tygodniami czy miesiącami a czasem jeszcze dłużej - wymagają dużych zasobów i środków finansowych. Tymczasem dzisiejsze organizacje muszą iść z duchem czasu, stawiać na zwinność i elastyczność. Pandemia tylko to uwypukliła – mówi Przemysław Kamiński, Członek Zarządu i Współzałożyciel SLS.
– Silnik jest platformą low-coding dedykowaną dla finansów. Jest oparty o procesy self-learningu z wykorzystaniem algorytmów machine learningowych i elementów sztucznej inteligencji. Zarządzanie nim odbywa się na poziomie Analityka Procesu lub Analityka Danych w standardzie drag & drop, a nie w dziale IT. Oznacza to, że jakiekolwiek zmiany strategii mogą być wprowadzane w czasie rzeczywistym, niezależnie od wdrożeń IT, a algorytmy samouczące, działając w tle, pomagają podejmować decyzje biznesowe przyspieszając rozwój inteligentnej robotyzacji procesów. To rozwiązanie zdecydowanie przyspiesza cyfryzację i ogranicza koszty w organizacjach – mówi Karol Dziasek, CEO Self Learning Solutions. O jakich kwotach mowa?
- Oszczędności idą w dziesiątki tysięcy miesięcznie i więcej w zależności od tego jak skomplikowany jest proces, którym trzeba zrządzać oraz jak dużą cześć procesu uda się zautomatyzować i tym samym przenieść obowiązki zarządzania procesem z IT do działu biznesu czy analiz – podkreśla Karol Dziasek. – W dobie szalejącej pandemii każde oszczędności w organizacji są na wagę złota – dodaje.
Firma prowadzona przez Dziaska i Kamińskiego ugruntowała swoją pozycję w Polsce i chce wejść ze swoim rozwiązaniem na kolejne rynki zagraniczne. Dotychczas SLS finansował się ze środków własnych. W celu przyspieszenia ekspansji zagranicznej planuje pozyskanie dotacji unijnych na B+R, nie wyklucza też pozyskania inwestorów w postaci funduszu VC.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.