Komunikaty PR

Polska krew napędza amerykańską Klarnę

2020-11-16  |  10:00
Biuro prasowe

Natalia Brzezinski to nazwisko dobrze znane na szczytach biznesu i władzy zarówno w USA, jak i w Szwecji. Córka polskich emigrantów z Chicago nie raz udowodniła swoją nadzwyczajną energiczność i skuteczność w różnorodnych projektach. Teraz mierzy się z nowym wyzwaniem: ma pomóc wprowadzić Klarnę na czołowe miejsce na amerykańskiej scenie finansowej. 

Milion klientów w 3 miesiące, łącznie 9 milionów klientów i 20 tys. pobrań aplikacji dziennie – ostatni okres dla szwedzkiej Klarny w Stanach Zjednoczonych był wyjątkowo udany. Zresztą sztokholmski jednorożec od kilku lat konsekwentnie zwiększa swój stan posiadania za oceanem, teraz jednak dodaje gazu. W czasie lockdownów zarówno e-commerce, jak i umiejętność ponownego przyciągania klientów do fizycznych sklepów, zyskują na wartości. A to Klarna potrafi jak mało kto, a jednocześnie jak mało który gigant fintechu robi to, korzystając z menedżerów mających w sobie polską krew. Mowa nie tylko m.in. o założycielu firmy Sebastianie Siemiątkowskim, ale i o mającej polskie korzenie Natalii Brzezinski. To właśnie Brzezinski, która – jak sama mówi „w życiu robiła tyle różnych rzeczy, że mówienie o nich może wywołać schizofrenię” została właśnie szefową strategii amerykańskiej gałęzi Klarny.

- Co mnie wyróżnia? To, że mam w sobie energię, gdziekolwiek jestem nie boję się zabierać głosu. A jednocześnie jestem swoim największym krytykiem. Ale tak głęboko w DNA jestem po prostu aktywistką. No i świetnie potrafię opowiadać historie – stwierdziła Natalia Brzezinski w jednym z wywiadów.

Fascynacja łamaniem schematów

Brzezinski, której rodzice wyemigrowali kilkadziesiąt lat temu do Chicago (z małym przystankiem w Szwecji), da się szerzej poznać polskiej publiczności już niedługo, podczas nadchodzącego Impact finance’20, gdzie będzie jedną z najbardziej wyczekiwanych mówczyń. Patrząc na jej CV, można śmiało przyznać, że jej własne słowa o byciu aktywistką nie są przesadzone ani o jotę. W młodości była bowiem m.in. profesjonalną łyżwiarką figurową, potem zajmowała się regularnym pisaniem do Huffington Post, promowaniem marek modowych, nagrywaniem popularnych podcastów czy zakładaniem i rozkręcaniem fundacji Brilliant Minds. Ta ostatnia to inicjatywa skupiająca się na łączeniu tradycyjnych, wielopokoleniowych, słynnych rodzin biznesowych ze Skandynawii i głównych twórców technologii tzw. dystruptorów takich jak choćby twórca Spotify. 

- Brilliant Minds ma wyznaczać kierunek, w jakim podąża ludzkość i technologia. Stąd obecność w Fundacji osób wyznaczających nowe trendy, łamiących schematy. Zawsze fascynowały mnie takie osoby i taki sposób myślenia. Gdy jako dziecko narzekałam na coś mamie, ta odpowiedziała mi: „jeśli nie podoba Ci się dom, jaki stworzyliśmy, załóż swój, inny”. Ta myśl nie zbiła mnie z tropu, a zainspirowała do działania – stwierdziła rozmowie z jedną z dziennikarek.  

Od Obamy po Bidena

Jednak to tylko część historii, jaka stoi za Brzezinski, która przyjęła nazwisko po mężu, synu legendarnego prof. Zbigniewa Brzezińskiego. Takie nazwisko budzi respekt w Stanach Zjednoczonych, tym bardziej, że sama Natalia Brzezinski udowadnia co rusz, że nie jest ono dla niej ciężarem. Jej mąż, eks ambasador USA w Szwecji to obecnie wpływowa persona, podobnie jak sama Natalia. Brzezinski dała się poznać jako energiczna dyplomatka w czasach pracy w Sztokholmie, jak i skuteczna specjalistka od komunikacji w czasach pracy w biurze prasowym Johna Kerry’ego, byłego senatora i sekretarza stanu za czasów prezydentury Baracka Obamy. Nic więc dziwnego, że speakerka Impact finance’20 świetnie porusza się w świecie wielkiego biznesu i amerykańskiej polityki, a jej spotkania z choćby Joe Bidenem nie należą do rzadkości. Teraz zaczyna misję wsparcia szybkiego i mocnego rozwoju Klarny w Stanach Zjednoczonych. Tu jednego możemy być pewni: doświadczenia, wizji, energii i polotu z pewnością jej nie zabraknie. 


Impact finance’20 startuje już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski. Więcej na www.impactcee.com/finance/2020/pl/start/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Dostawy poza domem, modernizacja floty i crowdshipping Biuro prasowe
2024-08-01 | 09:30

Dostawy poza domem, modernizacja floty i crowdshipping

Najnowsza edycja raportu „Green Last Mile Europe Report 2024” potwierdza, że choć greenwashing jest oczywisty, odnowienie floty, więcej dostaw poza domem, postęp technologiczny i
IT i technologie Najnowsze technologie w niepowtarzalnym klimacie latem i zimą – Karcma Bania
2024-07-31 | 13:00

Najnowsze technologie w niepowtarzalnym klimacie latem i zimą – Karcma Bania

W Polsce, we wsi Białka Tatrzańska u stóp największego ośrodka narciarskiego w kraju leży Hotel Bania Thermal & Ski. Wizytówką tego obiektu jest Karcma Bania. Budynek
IT i technologie Komentarz ekspercki na temat Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa (KSC)
2024-07-31 | 12:04

Komentarz ekspercki na temat Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa (KSC)

Ustawa o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa w pierwotnym kształcie obowiązuje w Polsce od 2018 r. Jej nowelizacja, której celem jest dostosowanie zarówno do przepisów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.