Komunikaty PR

Polska krew napędza amerykańską Klarnę

2020-11-16  |  10:00
Biuro prasowe

Natalia Brzezinski to nazwisko dobrze znane na szczytach biznesu i władzy zarówno w USA, jak i w Szwecji. Córka polskich emigrantów z Chicago nie raz udowodniła swoją nadzwyczajną energiczność i skuteczność w różnorodnych projektach. Teraz mierzy się z nowym wyzwaniem: ma pomóc wprowadzić Klarnę na czołowe miejsce na amerykańskiej scenie finansowej. 

Milion klientów w 3 miesiące, łącznie 9 milionów klientów i 20 tys. pobrań aplikacji dziennie – ostatni okres dla szwedzkiej Klarny w Stanach Zjednoczonych był wyjątkowo udany. Zresztą sztokholmski jednorożec od kilku lat konsekwentnie zwiększa swój stan posiadania za oceanem, teraz jednak dodaje gazu. W czasie lockdownów zarówno e-commerce, jak i umiejętność ponownego przyciągania klientów do fizycznych sklepów, zyskują na wartości. A to Klarna potrafi jak mało kto, a jednocześnie jak mało który gigant fintechu robi to, korzystając z menedżerów mających w sobie polską krew. Mowa nie tylko m.in. o założycielu firmy Sebastianie Siemiątkowskim, ale i o mającej polskie korzenie Natalii Brzezinski. To właśnie Brzezinski, która – jak sama mówi „w życiu robiła tyle różnych rzeczy, że mówienie o nich może wywołać schizofrenię” została właśnie szefową strategii amerykańskiej gałęzi Klarny.

- Co mnie wyróżnia? To, że mam w sobie energię, gdziekolwiek jestem nie boję się zabierać głosu. A jednocześnie jestem swoim największym krytykiem. Ale tak głęboko w DNA jestem po prostu aktywistką. No i świetnie potrafię opowiadać historie – stwierdziła Natalia Brzezinski w jednym z wywiadów.

Fascynacja łamaniem schematów

Brzezinski, której rodzice wyemigrowali kilkadziesiąt lat temu do Chicago (z małym przystankiem w Szwecji), da się szerzej poznać polskiej publiczności już niedługo, podczas nadchodzącego Impact finance’20, gdzie będzie jedną z najbardziej wyczekiwanych mówczyń. Patrząc na jej CV, można śmiało przyznać, że jej własne słowa o byciu aktywistką nie są przesadzone ani o jotę. W młodości była bowiem m.in. profesjonalną łyżwiarką figurową, potem zajmowała się regularnym pisaniem do Huffington Post, promowaniem marek modowych, nagrywaniem popularnych podcastów czy zakładaniem i rozkręcaniem fundacji Brilliant Minds. Ta ostatnia to inicjatywa skupiająca się na łączeniu tradycyjnych, wielopokoleniowych, słynnych rodzin biznesowych ze Skandynawii i głównych twórców technologii tzw. dystruptorów takich jak choćby twórca Spotify. 

- Brilliant Minds ma wyznaczać kierunek, w jakim podąża ludzkość i technologia. Stąd obecność w Fundacji osób wyznaczających nowe trendy, łamiących schematy. Zawsze fascynowały mnie takie osoby i taki sposób myślenia. Gdy jako dziecko narzekałam na coś mamie, ta odpowiedziała mi: „jeśli nie podoba Ci się dom, jaki stworzyliśmy, załóż swój, inny”. Ta myśl nie zbiła mnie z tropu, a zainspirowała do działania – stwierdziła rozmowie z jedną z dziennikarek.  

Od Obamy po Bidena

Jednak to tylko część historii, jaka stoi za Brzezinski, która przyjęła nazwisko po mężu, synu legendarnego prof. Zbigniewa Brzezińskiego. Takie nazwisko budzi respekt w Stanach Zjednoczonych, tym bardziej, że sama Natalia Brzezinski udowadnia co rusz, że nie jest ono dla niej ciężarem. Jej mąż, eks ambasador USA w Szwecji to obecnie wpływowa persona, podobnie jak sama Natalia. Brzezinski dała się poznać jako energiczna dyplomatka w czasach pracy w Sztokholmie, jak i skuteczna specjalistka od komunikacji w czasach pracy w biurze prasowym Johna Kerry’ego, byłego senatora i sekretarza stanu za czasów prezydentury Baracka Obamy. Nic więc dziwnego, że speakerka Impact finance’20 świetnie porusza się w świecie wielkiego biznesu i amerykańskiej polityki, a jej spotkania z choćby Joe Bidenem nie należą do rzadkości. Teraz zaczyna misję wsparcia szybkiego i mocnego rozwoju Klarny w Stanach Zjednoczonych. Tu jednego możemy być pewni: doświadczenia, wizji, energii i polotu z pewnością jej nie zabraknie. 


Impact finance’20 startuje już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski. Więcej na www.impactcee.com/finance/2020/pl/start/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne? Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:50

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

Jak zminimalizować ryzyko niepowodzenia przy tworzeniu strony internetowej? Odpowiedzią na to pytanie może być prototyping – przygotowanie wstępnej wersji pozwoli zidentyfikować
IT i technologie Newline VEGA Pro – już w Polsce!
2024-12-31 | 15:00

Newline VEGA Pro – już w Polsce!

VEGA Pro to wysokoefektywny monitor interaktywny przygotowany na każde korporacyjne wyzwanie – luksusowy i elegancki. Urządzenie jest już dostępne w warszawskim showroomie Newline
IT i technologie Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
2024-12-31 | 12:20

Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB

Do oferty firmy Zalman trafiła właśnie nowa obudowa T4 Plus. To model dla oszczędnych konsumentów, którzy jednak cenią sobie porządne wykonanie oraz elegancki design. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.