Komunikaty PR

Polski eksport maszyn i urządzeń wymaga silnego zaplecza logistycznego

2021-05-31  |  12:00
Biuro prasowe

Fracht FWO, operator logistyczny dla przemysłu, poszerza kierunki dostaw dla ładunków ciężkich i ponadnormatywnych, w tym wielkogabarytowych maszyn i kompletnych linii technologicznych. Te grupy ładunków znajdują się też pośród najbardziej perspektywicznych w polskim eksporcie. Ich obsługa wymaga odpowiedniego zaplecza logistycznego. Fracht FWO jest częścią globalnej Grupy Fracht, która ma ponad 110 oddziałów na świecie oraz rozległą sieć partnerów. Infrastruktura tej sieci logistycznej jest dostosowana do organizacji dostaw towarów niestandardowych. Firma Fracht FWO każdego roku organizuje setki transportów najcięższych i największych ładunków tego typu oraz często odpowiada za ich posadowienie -  również w bardzo odległych miejscach od Polski.

Eksport produktów przemysłowych potrzebuje specjalizacji w logistyce

Polska jest na 7. miejscu na świecie pod względem perspektyw rozwoju eksportu - tak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego pt. „Transformacja polskiego eksportu – 30 lat wzrostu i co dalej?”. Wśród 23 wyróżnionych przez analityków PIE najbardziej perspektywicznych grup produktowych znajdują się m.in.: maszyny przemysłowe i urządzenia produkcyjne, chemia przemysłowa, chemia organiczna, wyroby farmaceutyczne, in. Polski eksport tych branż wymaga specjalizacji usług i rozległej sieci logistycznej.

- Z roku na rok obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie polskiego przemysłu na specjalistyczne usługi logistyczne. Firma Fracht FWO obsługuje przemysł ciężki w pełnym zakresie usług związanych z transportem morskim, lotniczym, lądowym a także śródlądowym. Współpracujemy z  innymi biurami Grupy Fracht oraz partnerami  na wszystkich kontynentach. W obsłudze ładunków ponadnormatywnych typu project cargo poza wiedzą i doświadczeniem pracowników istotne jest też posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego – mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska. 

Dostawy do każdego miejsca na świecie

Przykładem takich dostaw z Polski są chociażby dwa transporty, które Fracht FWO zrealizował na przełomie maja i kwietnia - jeden do Nowej Zelandii, a drugi na Mauritius. W przypadku Nowej Zelandii, Fracht dostarczył ciężkie urządzenie dla przemysłu wydobywczego. Z kolei transport na Mauritius obejmował dostawę maszyn budowlanych. Obie zorganizowano pod dużą presją czasu  w kooperacji odpowiednio z kolegami z Nowej Zelandii i Fracht Mauritius. 

Sprawna organizacja transportów ładunków z grupy project cargo do najodleglejszych miejsc na świecie możliwa jest tylko dzięki dobrej współpracy w ramach globalnej grupy logistycznej, w której działa m.in. polska spółka Fracht FWO. W samych tylko Chinach, Grupa Fracht posiada 7 biur w najważniejszych centrach gospodarczych tego kraju. Firma ma również swoje biura m.in. w Japonii, Tajwanie oraz w innych krajach Azji i Pacyfiku, a także rozległą sieć oddziałów na kontynencie afrykańskim i amerykańskim. W Ameryce Płn. Fracht uruchomił aż 9 swoich biur w USA, a także 2 biura w Kanadzie. W Ameryce Południowej oddziały Grupy zlokalizowane są w Argentynie, Kolumbii, Chile oraz Brazylii, w tym liczni partnerzy w państwach ościennych, dzięki czemu oddziały lokalne Fracht obsługują klientów we wszystkich krajach tego kontynentu.

Fracht wykorzystuje wszelkie możliwe środki i gałęzie transportu, od transportów general cargo w kontenerach aż po czartery samolotów frachtowych, statków czy barek rzecznych, a na lądzie specjalistyczne naczepy czy wagony kolejowe.

- Przy obsłudze przesyłek ciężkich niezbędne są nie tylko biura własne, ale też baza sprawdzonych partnerów, specjalizujących się w różnych obszarach usług oraz szerokie kompetencje zespołu. Dzięki temu możemy organizować transporty różnych grup ładunków niemalże do każdej destynacji na świecie - podsumowuje Andrzej Bułka.

Przy wsparciu sieci logistycznej Grupy Fracht i jej licznych partnerów, w tym roku Fracht FWO Polska zintensyfikował obsługę transportów ładunków ciężkich i przemysłowych na kierunkach takich jak Australia, Nowa Zelandia,  Ameryka Południowa i Daleki Wschód.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.