Polski eksport maszyn i urządzeń wymaga silnego zaplecza logistycznego
Fracht FWO, operator logistyczny dla przemysłu, poszerza kierunki dostaw dla ładunków ciężkich i ponadnormatywnych, w tym wielkogabarytowych maszyn i kompletnych linii technologicznych. Te grupy ładunków znajdują się też pośród najbardziej perspektywicznych w polskim eksporcie. Ich obsługa wymaga odpowiedniego zaplecza logistycznego. Fracht FWO jest częścią globalnej Grupy Fracht, która ma ponad 110 oddziałów na świecie oraz rozległą sieć partnerów. Infrastruktura tej sieci logistycznej jest dostosowana do organizacji dostaw towarów niestandardowych. Firma Fracht FWO każdego roku organizuje setki transportów najcięższych i największych ładunków tego typu oraz często odpowiada za ich posadowienie - również w bardzo odległych miejscach od Polski.
Eksport produktów przemysłowych potrzebuje specjalizacji w logistyce
Polska jest na 7. miejscu na świecie pod względem perspektyw rozwoju eksportu - tak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego pt. „Transformacja polskiego eksportu – 30 lat wzrostu i co dalej?”. Wśród 23 wyróżnionych przez analityków PIE najbardziej perspektywicznych grup produktowych znajdują się m.in.: maszyny przemysłowe i urządzenia produkcyjne, chemia przemysłowa, chemia organiczna, wyroby farmaceutyczne, in. Polski eksport tych branż wymaga specjalizacji usług i rozległej sieci logistycznej.
- Z roku na rok obserwujemy coraz większe zapotrzebowanie polskiego przemysłu na specjalistyczne usługi logistyczne. Firma Fracht FWO obsługuje przemysł ciężki w pełnym zakresie usług związanych z transportem morskim, lotniczym, lądowym a także śródlądowym. Współpracujemy z innymi biurami Grupy Fracht oraz partnerami na wszystkich kontynentach. W obsłudze ładunków ponadnormatywnych typu project cargo poza wiedzą i doświadczeniem pracowników istotne jest też posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego – mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.
Dostawy do każdego miejsca na świecie
Przykładem takich dostaw z Polski są chociażby dwa transporty, które Fracht FWO zrealizował na przełomie maja i kwietnia - jeden do Nowej Zelandii, a drugi na Mauritius. W przypadku Nowej Zelandii, Fracht dostarczył ciężkie urządzenie dla przemysłu wydobywczego. Z kolei transport na Mauritius obejmował dostawę maszyn budowlanych. Obie zorganizowano pod dużą presją czasu w kooperacji odpowiednio z kolegami z Nowej Zelandii i Fracht Mauritius.
Sprawna organizacja transportów ładunków z grupy project cargo do najodleglejszych miejsc na świecie możliwa jest tylko dzięki dobrej współpracy w ramach globalnej grupy logistycznej, w której działa m.in. polska spółka Fracht FWO. W samych tylko Chinach, Grupa Fracht posiada 7 biur w najważniejszych centrach gospodarczych tego kraju. Firma ma również swoje biura m.in. w Japonii, Tajwanie oraz w innych krajach Azji i Pacyfiku, a także rozległą sieć oddziałów na kontynencie afrykańskim i amerykańskim. W Ameryce Płn. Fracht uruchomił aż 9 swoich biur w USA, a także 2 biura w Kanadzie. W Ameryce Południowej oddziały Grupy zlokalizowane są w Argentynie, Kolumbii, Chile oraz Brazylii, w tym liczni partnerzy w państwach ościennych, dzięki czemu oddziały lokalne Fracht obsługują klientów we wszystkich krajach tego kontynentu.
Fracht wykorzystuje wszelkie możliwe środki i gałęzie transportu, od transportów general cargo w kontenerach aż po czartery samolotów frachtowych, statków czy barek rzecznych, a na lądzie specjalistyczne naczepy czy wagony kolejowe.
- Przy obsłudze przesyłek ciężkich niezbędne są nie tylko biura własne, ale też baza sprawdzonych partnerów, specjalizujących się w różnych obszarach usług oraz szerokie kompetencje zespołu. Dzięki temu możemy organizować transporty różnych grup ładunków niemalże do każdej destynacji na świecie - podsumowuje Andrzej Bułka.
Przy wsparciu sieci logistycznej Grupy Fracht i jej licznych partnerów, w tym roku Fracht FWO Polska zintensyfikował obsługę transportów ładunków ciężkich i przemysłowych na kierunkach takich jak Australia, Nowa Zelandia, Ameryka Południowa i Daleki Wschód.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.