Polski start-up The Village wchodzi do Hiszpanii
The Village otworzył pierwsze zagraniczne biuro w Barcelonie oraz rozpoczął działalność od onboardingu 500 partnerskich szkół, przedszkoli i żłobków w Katalonii. To kolejny etap rozwoju po zamknięciu rundy inwestycyjnej na poziomie 3,5 mln euro. Start-up oferuje innowacyjną platformę, umożliwiającą rodzicom znalezienie lub otwarcie i prowadzenie własnego miejsca opieki dla dzieci do lat 5.
The Village wyrusza na podbój zagranicznych rynków, zaczynając od Barcelony. O wyborze tej lokalizacji zadecydowało przede wszystkim duże zapotrzebowanie na opiekę nad dziećmi i niewielka konkurencja. - Po przeprowadzeniu analizy rynku w Barcelonie, doszliśmy do wniosku, że nie ma tam narzuconych skomplikowanych regulacji na przedsiębiorców, co przekłada się na zdecydowanie prostsze prowadzenie działalności. Zauważyliśmy dużą liczbę mikroszkół, które chcą wspierać rodziców w procesie wychowywania dzieci. Wierzymy, że wdrożenie naszych usług na rynku hiszpańskim to krok w kierunku globalnego rozwoju sektora opieki nad dziećmi - mówi CEO The Village, Aleksandra Kozera.
Start-up kieruje usługi do rodziców, którzy chcą znaleźć najlepszą opiekę dla dziecka lub założyć własną działalność w tym sektorze. The Village to SaaS-enabled marketplace, umożliwiający znalezienie miejsca dla najmłodszych w jednym z wielu przedszkoli i żłobków. Dzięki temu rodzice mają dostęp do najlepszych usług, a lokalni przedsiębiorcy mogą zwiększyć swoje zyski. Platforma zapewnia też wsparcie istniejących już placówek w znalezieniu odpowiedniego kierunku rozwoju działalności oraz zaplecze w postaci wiedzy i porad z zakresu opieki nad dziećmi. Jednak to, co wyróżnia The Village na tle innych, podobnych platform, to misja edukacji, wspieranie osób pracujących z małymi dziećmi oraz właścicieli placówek, w kierunku umiejętności XXI wieku, z naciskiem na komunikację i rozwój społeczno-emocjonalny. Start-up wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom edukacji wczesnodziecięcej i przekazuje program pracy oparty na najnowszej wiedzy, tworzony we współpracy z absolwentami Uniwersytetu Harvarda. - W obliczu rosnącej liczby pracujących rodziców, którzy szukają sprawdzonych żłobków i przedszkoli, sektor opieki staje się coraz bardziej strategiczny. Staramy się wprowadzać nasze rozwiązania z myślą o poprawie jakości życia rodzin oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i wygody najmłodszych - podkreśla Aleksandra Kozera.
The Village otworzył już 74 żłobki i przedszkola w całej Polsce. Start-up podjął także współpracę z kolejnymi 60 placówkami w kraju i 150 w Katalonii. W 2022 roku The Village pozyskał rundę finansowania w wysokości 3,5 mln euro od funduszy Movens Capital, 500 Startups, Tilia Impact Ventures i Credo Ventures. Ta inwestycja pozwoli na dalszy rozwój zagraniczny oraz wdrażanie jeszcze bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych. - Planujemy wejść na kolejne rynki. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie stawia przed nami międzynarodowa scena biznesowa i pewni, że ekspansja przyczyni się do jeszcze większego wzrostu marki The Village - dodaje Kozera.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.