Komunikaty PR

Polskie zielone technologie promowane w Kanadzie

2020-02-27  |  15:00
Biuro prasowe

W dniach 10-14 lutego odbyła się misja gospodarcza programu GreenEvo – Akcelerator Zielonych Technologii. To pierwszy z zaplanowanych na rok 2020 wyjazdów biznesowych, w których biorą udział firmy-laureaci VII edycji konkursu.

Pierwsza część kanadyjskiej misji odbyła się w Vancouver, gdzie trzynaście polskich przedsiębiorstw wzięło udział w Globalnym Szczycie Gospodarczym GLOBE’2020. To międzynarodowe wydarzenie  poświęcone m.in. problematyce zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej i zastosowaniu nowoczesnych zielonych technologii w lokalnym zarządzaniu. W ramach GLOBE uczestnicy misji wzięli udział w panelach tematycznych, seminariach i prezentacjach oraz międzynarodowych sesjach rozmów B2B z udziałem inwestorów, innowacyjnych firm z Kanady i wielu innych krajów obecnych na GLOBE’2020.

W panelu „EU Green Deal  - A Trillion Dollar Circular Economy Opportunity” na temat gospodarki o obiegu zamkniętym, z udziałem firm z Finlandii, Francji, Niemiec i Hiszpanii, osiągnięcia polskich technologii w tym zakresie zaprezentowała Justyna Dziewota-Jablońska - Business Development Manager SYMBIONA SA. W panelu „Spotlight on International Climate and Environmental and Priorities” delegację polską, w gronie  przedstawicieli ambasad oraz instytucji rządowych z  Węgier, Hiszpanii, Niemiec, Rosji i Malezji, reprezentował Konrad Pawlik - Zastępca Dyrektora Departamentu Współpracy Ekonomicznej MSZ.

Poza rozmowami podczas targów GLOBE'2020 polska delegacja zaprezentowała technologie nagrodzone w programie GreenEvo także podczas spotkań w urzędach miast: Vancouver, Richmond oraz Burnaby. Uczestnicy misji wzięli również udział w  wydarzeniu networkingowym  zorganizowanym przez delegaturę UE w Kanadzie oraz Izbę Gospodarczą UE-Kanada z udziałem firm europejskich z krajów zainteresowanych wzajemną współpracą inwestycyjno-handlową na rynku kanadyjskim. Była to także okazja do podzielenia się doświadczeniami między firmami obecnymi już na tym rynku a przedsiębiorcami  dopiero badającymi szanse na eksport swoich technologii.

W drugiej części programu laureaci GreenEvo uczestniczyli w licznych spotkaniach z przedstawicielami miast, lokalnych instytucji, izb regionalnych oraz lokalnego biznesu, podczas których zaprezentowali swoje technologie oraz przeprowadzili rozmowy z lokalnymi partnerami:

  • w Toronto - we współpracy z Urzędem Miasta w Toronto,
  • w Mississauga  - we współpracy z Radą Biznesu w Mississauga MBOT
  • w St. Catharines – we współpracy z Departamentem Rozwoju Gospodarczego i Turystyki miasta St. Catharines.

 

Delegacja wzięła też udział w seminarium gospodarczym „How to do business with Ontario” i rozmowach networkingowych  zorganizowanych we współpracy z Ministerstwem Gospodarki Prowincji Ontario oraz  z Ontario Investement and Trade Centre. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Parlamentu Ontario, Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Środowiska Ontario, przedstawiciele lokalnych instytucji i firm Prowincji Ontario, reprezentujący branżę zielonych technologii. Podczas wizyty zorganizowanej w MaRS Discovery District w Toronto, laureaci GreenEvo mieli także okazję zapoznania się z działalnością innowacyjnej platformy wspierającej start-upy – MaRS.

 

Lista firm-laureatów – uczestników misji handlowej GreenEvo w Kanadzie

  • Technologie wodno-ściekowe:  AQT WATER, SYMBIONA SA, PROTE Technologie dla Środowiska oraz WOFIL Robert Muszański,
  • Technologie oszczędzania energii: APANET Green System, SOLCRAFT,  WSK  Kraków,
  • Ochrona powietrza: AGATA Jacek Jagiełło, DAGAS i FARDATA,
  • Odnawialne źródła energii: PellasX i WEKTOR
  • Technologie gospodarki odpadami: AGATA Jacek Jagiełło i MARBET-WIL.

 

Misja gospodarcza do Kanady była pierwszym wydarzeniem zorganizowanym  w 2020 roku w ramach programu GreenEvo – Akcelerator Zielonych Technologii. Jest on prowadzony przez Ministerstwo Klimatu i stanowi  dobry przykład współpracy administracji z biznesem stymulujący  międzynarodowy transfer zielonych technologii oraz realnie wspierający zagraniczną aktywność polskich firm. Podstawą funkcjonowania programu jest realizacja zadania Ministra Klimatu, które ma na celu wsparcie polskich technologii środowiskowych w kraju i za granicą, stanowiące element polityki ochrony środowiska. GreenEvo finansowany jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Współorganizatorami programu wizyty polskiej delegacji w Kanadzie była Ambasada RP w Ottawie oraz Konsulat Generalny RP w Vancouver i Konsulat RP w Toronto. Wsparcia misji w kontaktach biznesowych udzieliło Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Toronto.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Sejm pracuje nad podwyżką akcyzy na e-papierosy i urządzenia do waporyzacji. Część produktów może zniknąć z rynku

Planowane podwyżki akcyzy mogą doprowadzić do wycofania części produktów z rynku, a eksperci zwracają uwagę na szereg nieprawidłowości dotyczących projektu i sposobu ich procedowania. Zdaniem dr. hab. Krzysztofa Koźmińskiego, kierownika Centrum Oceny Skutków Regulacji, regulacja może naruszać kluczowe zasady prawne, takie jak zasada proporcjonalności i równości wobec prawa. – Mam wątpliwości, czy taka zmiana podatkowa jest adekwatna w stosunku do deklarowanych skutków, które chce osiągnąć projektodawca – mówi ekspert, wskazując też na krótki okres vacatio legis, który może utrudnić przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych przepisów.

Konsument

Rola telekomów w upowszechnianiu sztucznej inteligencji rośnie. T-Mobile udostępnia klientom zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro

Firmy telekomunikacyjne odgrywają coraz ważniejszą rolę w udostępnianiu szerokiemu odbiorcy sztucznej inteligencji. T-Mobile udostępni swoim klientom w ramach programu Magenta Moments, całkowicie za darmo, zaawansowaną wyszukiwarkę Perplexity Pro, wykorzystującą płatne modele językowe. Ma to być odpowiedź na potrzeby, które stają się widoczne już dziś, a w niedalekiej przyszłości staną u podstaw wszelkich działań związanych z wyszukiwaniem informacji w sieci.

Problemy społeczne

Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.