Komunikaty PR

Polskie zielone technologie promowane w Kanadzie

2020-02-27  |  15:00
Biuro prasowe

W dniach 10-14 lutego odbyła się misja gospodarcza programu GreenEvo – Akcelerator Zielonych Technologii. To pierwszy z zaplanowanych na rok 2020 wyjazdów biznesowych, w których biorą udział firmy-laureaci VII edycji konkursu.

Pierwsza część kanadyjskiej misji odbyła się w Vancouver, gdzie trzynaście polskich przedsiębiorstw wzięło udział w Globalnym Szczycie Gospodarczym GLOBE’2020. To międzynarodowe wydarzenie  poświęcone m.in. problematyce zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej i zastosowaniu nowoczesnych zielonych technologii w lokalnym zarządzaniu. W ramach GLOBE uczestnicy misji wzięli udział w panelach tematycznych, seminariach i prezentacjach oraz międzynarodowych sesjach rozmów B2B z udziałem inwestorów, innowacyjnych firm z Kanady i wielu innych krajów obecnych na GLOBE’2020.

W panelu „EU Green Deal  - A Trillion Dollar Circular Economy Opportunity” na temat gospodarki o obiegu zamkniętym, z udziałem firm z Finlandii, Francji, Niemiec i Hiszpanii, osiągnięcia polskich technologii w tym zakresie zaprezentowała Justyna Dziewota-Jablońska - Business Development Manager SYMBIONA SA. W panelu „Spotlight on International Climate and Environmental and Priorities” delegację polską, w gronie  przedstawicieli ambasad oraz instytucji rządowych z  Węgier, Hiszpanii, Niemiec, Rosji i Malezji, reprezentował Konrad Pawlik - Zastępca Dyrektora Departamentu Współpracy Ekonomicznej MSZ.

Poza rozmowami podczas targów GLOBE'2020 polska delegacja zaprezentowała technologie nagrodzone w programie GreenEvo także podczas spotkań w urzędach miast: Vancouver, Richmond oraz Burnaby. Uczestnicy misji wzięli również udział w  wydarzeniu networkingowym  zorganizowanym przez delegaturę UE w Kanadzie oraz Izbę Gospodarczą UE-Kanada z udziałem firm europejskich z krajów zainteresowanych wzajemną współpracą inwestycyjno-handlową na rynku kanadyjskim. Była to także okazja do podzielenia się doświadczeniami między firmami obecnymi już na tym rynku a przedsiębiorcami  dopiero badającymi szanse na eksport swoich technologii.

W drugiej części programu laureaci GreenEvo uczestniczyli w licznych spotkaniach z przedstawicielami miast, lokalnych instytucji, izb regionalnych oraz lokalnego biznesu, podczas których zaprezentowali swoje technologie oraz przeprowadzili rozmowy z lokalnymi partnerami:

  • w Toronto - we współpracy z Urzędem Miasta w Toronto,
  • w Mississauga  - we współpracy z Radą Biznesu w Mississauga MBOT
  • w St. Catharines – we współpracy z Departamentem Rozwoju Gospodarczego i Turystyki miasta St. Catharines.

 

Delegacja wzięła też udział w seminarium gospodarczym „How to do business with Ontario” i rozmowach networkingowych  zorganizowanych we współpracy z Ministerstwem Gospodarki Prowincji Ontario oraz  z Ontario Investement and Trade Centre. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Parlamentu Ontario, Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Środowiska Ontario, przedstawiciele lokalnych instytucji i firm Prowincji Ontario, reprezentujący branżę zielonych technologii. Podczas wizyty zorganizowanej w MaRS Discovery District w Toronto, laureaci GreenEvo mieli także okazję zapoznania się z działalnością innowacyjnej platformy wspierającej start-upy – MaRS.

 

Lista firm-laureatów – uczestników misji handlowej GreenEvo w Kanadzie

  • Technologie wodno-ściekowe:  AQT WATER, SYMBIONA SA, PROTE Technologie dla Środowiska oraz WOFIL Robert Muszański,
  • Technologie oszczędzania energii: APANET Green System, SOLCRAFT,  WSK  Kraków,
  • Ochrona powietrza: AGATA Jacek Jagiełło, DAGAS i FARDATA,
  • Odnawialne źródła energii: PellasX i WEKTOR
  • Technologie gospodarki odpadami: AGATA Jacek Jagiełło i MARBET-WIL.

 

Misja gospodarcza do Kanady była pierwszym wydarzeniem zorganizowanym  w 2020 roku w ramach programu GreenEvo – Akcelerator Zielonych Technologii. Jest on prowadzony przez Ministerstwo Klimatu i stanowi  dobry przykład współpracy administracji z biznesem stymulujący  międzynarodowy transfer zielonych technologii oraz realnie wspierający zagraniczną aktywność polskich firm. Podstawą funkcjonowania programu jest realizacja zadania Ministra Klimatu, które ma na celu wsparcie polskich technologii środowiskowych w kraju i za granicą, stanowiące element polityki ochrony środowiska. GreenEvo finansowany jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Współorganizatorami programu wizyty polskiej delegacji w Kanadzie była Ambasada RP w Ottawie oraz Konsulat Generalny RP w Vancouver i Konsulat RP w Toronto. Wsparcia misji w kontaktach biznesowych udzieliło Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Toronto.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.