Ponad połowa klientów napotkała problemy techniczne przy kasie
Badanie „Emerging Trends at Point of Sale”, przeprowadzone przez Hanover Research, na zlecenie Ingenico Group i FreedomPay, pozwala lepiej zrozumieć, co myślą konsumenci, kiedy przychodzi czas płacenia w sklepach oraz jakie technologie wdrażają sprzedawcy, aby umożliwić swoim klientom szybkie płatności za zakupy. Wyniki wskazują detalistom możliwości budowania lojalności dzięki coraz bardziej cyfrowej bazie klientów, oferując im bezpieczeństwo i łatwość użytkowania. Przy wyborze metody płatności, konsumenci preferują te, które umożliwiają im opcje śledzenia zakupów i zdobywania nagród.
Dane wykazały, że chociaż technologia rzeczywiście szybko ewoluuje dzięki większej liczbie opcji płatności, nadal pozostaje wiele frustrujących klientów sytuacji przy kasie. Ponad połowa kupujących doświadczyła w pewnym momencie problemu technicznego podczas płatności, co świadczy o braku powiązań między wysiłkami handlowców a faktycznymi doświadczeniami kupującego. Dobrą wiadomością dla sprzedawców jest możliwość szybkiej likwidacji tej luki dzięki płatnościom zbliżeniowym, ponieważ 75 proc. klientów uważa, że technologia jest łatwa w użyciu w przypadku zakupów.
2020 będzie wreszcie rokiem zbliżeniowym
Wiek jest istotnym czynnikiem napędzającym adaptację funkcji zbliżeniowej w terminalach: przedstawiciele generacji Z (70 proc.) i millenialsów (75 proc.) lubią płatności dotykowe, a 65 proc. “zetek” uważa, że to „must have” w sklepie. Powszechnie konsumenci są zadowoleni z płatności zbliżeniowych: 72 proc. twierdzi, że są łatwe w opanowaniu, a 74 proc. uważa, że jest to wygodne rozwiązanie. Około jedna trzecia konsumentów w wieku poniżej 35. roku życia przewiduje, że handlowcy staną się w 100 proc. bezgotówkowi w ciągu najbliższych pięciu lat.
W marcu 2019 r. NBP pochwaliło się stuprocentowym nasyceniem polskiego rynku w terminale akceptujące płatności zbliżeniowe (podczas, gdy w Stanach Zjednoczonych wskaźnik wynosi obecnie zaledwie 84 proc.), ale tylko 37 proc. konsumentów jest tego świadomych. Łatwość użycia może być dużym czynnikiem wpływającym na adaptację trendu, szczególnie w przypadku transakcji niewymagających podawania PINu (w Polsce to kwota poniżej 50 zł), z których 80 proc. jest obecnie dokonywane gotówką.
Buduj lojalność: Daj kupującym nagrody na wszystko
Najważniejszym aspektem programów lojalnościowych dla konsumentów jest możliwość zarabiania na wszelkich zakupach. Jednocześnie 70 proc. klientów chce zdobywać lub realizować nagrody bez podawania poufnych informacji.
-
Badanie pokazało, że około połowa konsumentów zgłosiła trudności przy realizacji nagród. Wśród najczęściej wymienianych zarzutów wobec programów lojalnościowych były zbyt zawiłe lub rozbudowane ograniczenia (22 proc.) oraz obawy przed zbyt dużą liczbą otrzymywanych maili (21 proc.). Problemy technologiczne powszechnie nie są już uznawane za zbyt frustrujące - komentuje Michał Łaszczyk, Marketing Director Ingenico Group.
Sprzeczne potrzeby konsumentów
W III kwartale 2019 r. kartami płatniczymi w formie zbliżeniowej w Polsce przeprowadzono łącznie ponad miliard transakcji - w porównaniu z poprzednim kwartałem to wzrost o 8 proc. Na rynku obserwowany jest wzrost zaufania do transakcji bezstykowych, również z zastosowaniem urządzeń mobilnych. 87 proc. konsumentów i detalistów uznaje bezpieczeństwo za główny czynnik przy wyborze metody płatności. Od czasu wdrożenia nowego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), klienci oczekują od sprzedawców ochrony swoich danych osobowych oraz implementacji technologii płatności, która będzie działać dobrze za każdym razem. Jeśli te oczekiwania nie zostaną spełnione, konsumenci są gotowi przestać robić zakupy w sklepie, który ich rozczarowuje. Jednakże badanie wykazało, że młodsi klienci, których określa się mianem cyfrowego pokolenia, używają kart kredytowych lub debetowych, ponieważ podoba im się możliwość śledzenia zakupów.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.