Komunikaty PR

Ponad połowa z nas straciła kiedyś ważne prywatne dane! Wyniki ankiety Kingston

2020-03-31  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Backupu - święto przypominające nam o potrzebie zabezpieczania dokumentów, ważnych plików czy nawet rodzinnych zdjęć. Z jakich urządzeń zazwyczaj zgrywamy pliki i czy bylibyśmy w stanie zapłacić za zwrot utraconych danych? To jedne z wielu pytań, które firma Kingston Technology postanowiła zadać w ostatnim czasie konsumentom w celu zbadania ich zwyczajów związanych z tworzeniem kopii zapasowych.

W celu zrozumienia potrzeby tworzenia kopii zapasowych wystarczy spojrzeć na stan pamięci urządzeń, z których korzystamy każdego dnia. Zazwyczaj są niemal pełne za sprawdzą tysięcy mniej bądź bardziej istotnych plików. Czy faktycznie się tym przejmujemy i regularnie robimy ich backup? Równo ⅕ ankietowanych przyznała się, że nie. W praktyce oznacza to miliardy danych, które zbieramy codziennie na telefonach, laptopach, komputerach stacjonarnych, ale również na wszystkich innych urządzeniach, które wpisują się w koncepcję Internetu rzeczy. Najczęściej jednak dbamy o dane przechowywane na smartfonach (54%). Prawdopodobnie wiąże się z niewielkimi pojemnościami, na które część konsumentów decyduje się przy zakupie telefonu. Następnie, ankietowani wskazali laptopy (36%), komputery stacjonarne (34%) i tablety (8%). Jedynie 4% z nich tworzy kopie zapasowe danych ze wszystkich posiadanych urządzeń.

 

Poprawnie wykonany backup - czego potrzebujesz?

Dla większości konsumentów nowych technologii samo zabezpieczenie istotnych plików nie jest niczym trudnym. Wystarczy wybrać miejsce, na którym zostanie zapisana ich kopia zapasowa, a następnie przejść do dzieła. Może to być chmura np. Google Drive czy Dropbox, które utajnimy za pomocą trudnego hasła. Na popularność chmur zdecydowany wpływ mają ich darmowe wersje, które oferują przestrzeń do przechowywania najważniejszych plików. Dalsze rozszerzenie pojemności wirtualnego dysku wiąże się już z dodatkowymi, miesięcznymi opłatami, które różnią się w zależności od wybranej ilości GB czy też TB. W przypadku najważniejszych dokumentów, w tym tych kluczowych w pracy, polecamy wybrać zewnętrzne nośniki lub pamięci flash. Trzeba jednak pamiętać, że samo zgranie plików nie gwarantuje ich bezpieczeństwa. W tym celu należy wykorzystać nośniki szyfrowane na poziomie urządzenia. Zgodnie z odpowiedziami na pytanie z opcją wielokrotnego wyboru, klienci najczęściej decydują się na tworzenie kopii zapasowych w chmurze (49%), na dysku twardym lub SSD (44%) oraz na nośnikach USB (27%).

Jednak kluczowym czynnikiem przy tworzeniu backupu danych jest nasza systematyczność. Bez nabytego nawyku dbania o dane bardzo szybko możemy je stracić w najmniej oczekiwanym momencie. Jak pokazują wyniki badania, ¼ uczestników ankiety tworzy kopie zapasowe przynajmniej raz w miesiącu. Nieco mniej, bo 20% ankietowanych pamięta o backupie raz na tydzień, a kolejne 20% zaledwie raz na pół roku. Reszta, która zadeklarowała, że tworzy kopie zapasowe, robią to maksymalnie raz w roku. Dlaczego? Problemem jest tutaj właśnie systematyczność i brak nawyku, co potwierdza 19% uczestników badania. Inni wskazali zaś, że albo nie widzą potrzeby częstego zgrywania plików bądź nie przeszkadza im ewentualna ich utrata.

 

Ile znaczą dla nas dane?

Część przechowywanych danych może mieć dla nas ogromne znaczenie - prywatnie czy zawodowo. Okazuje się, że znaczna grupa osób byłaby skłonna zapłacić za odzyskanie newralgicznych dokumentów czy ważnych archiwów rodzinnych takich, jak zdjęcia czy filmy z uroczystości. Jedynie 23% osób uznało, że nie wydaliby pieniędzy na pliki, a 6% twierdzi, że decyzja zależałaby od rodzaju zagubionych bądź usuniętych dokumentów. 

Ile więc jesteśmy chętni zapłacić za przywrócenie pamięci naszych urządzeń czy zwrot skradzionych nośników? Niemal 57% ankietowanych przystało na kwotę mniejszą niż 1000 zł.

Należy jednak pamiętać, że jedynie w nielicznych przypadkach możemy liczyć na odzyskanie danych. Jeżeli więc jesteśmy gotowi wydać do 1000 zł to warto zainwestować tę kwotę w niezbędne narzędzia, które gwarantują bezpieczeństwo. Takie działania prewencyjne przede wszystkim oszczędzą nam zmartwień w przypadku realizacji tego czarnego scenariusza.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.