PONADCZASOWA AIDA MIŁOSNA
Spędź tegoroczny Miesiąc Miłości w wyjątkowy sposób. Kup bilet na premierę AIDY, która w dwa ostatnie wtorkowe wieczory lutego (18 i 26.02.) o godzinie 19:00 będzie wyświetlana na specjalnych pokazach operowych w wybranych kinach Cinema City w kilku polskich miastach w ramach cyklu Aria on Screen.
AIDA to ponadczasowa historia miłosna, zamówiona w 1869 r. na otwarcie Kanału Sueskiego.
W wyniku przeróżnych komplikacji, prapremiera AIDY z muzyką VERDIEGO odbyła się w Operze Kairskiej dopiero w 1871 i od tamtej pory do dziś grana jest na wszystkich ważniejszych scenach świata, przy niesłabnącym entuzjazmie publiczności. Polska prapremiera AIDY odbyła się w warszawskim Teatrze Wielkim w listopadzie 1875 r., a w wersji z polskim tekstem – dwa lata później.
Ile można poświęcić dla miłości? Jak kochać, gdy wszystko tej miłości przeczy, gdy kochankowie są po różnych stronach barykady, a ich rodziny to odwieczni wrogowie? Czy życzyć ukochanemu zwycięstwa, jeśli oznacza to klęskę, a może nawet śmierć rodaków? Jak pokonać rywalkę, jeśli to właśnie ją wyznaczył na żonę sam Faraon. Czy w imię miłości można zdradzić? Zabić? Uciec? Pokonać siebie?
AIDA pokazuje tragiczne losy etiopskiej księżniczki, zakochanej z wzajemnością w dowódcy wrogiej egipskiej armii. Jest to opowieść o tym, jak wiele można znieść dla miłości i jak trudno jest być razem, jeśli los nie sprzyja ukochanym. To historia o miłości ponad granice, miłości ponad podziały, miłości ponad śmierć – lepszego filmu na Walentynki nie znajdziecie!
Dzięki kinowej wersji w reżyserii irańskiej artystki Shirin Neshat z polskimi napisami, będziemy mieć okazję doskonale zrozumieć libretto AIDY z Festiwalu w Salzburgu z udziałem rosyjsko-austriackiej śpiewaczki operowej, śpiewającej sopranem Anny Netrebko. Znajdziemy się w samym środku operowego świata z jego dramatycznymi emocjami, fenomenalną muzyką, imponującymi kostiumami i brawurowymi inscenizacjami.
AIDĘ i inne opery w ramach Aria on Screen można oglądać w dwa ostatnie wtorki miesiąca o godz. 19:00 w wybranych kinach Cinema City w Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Łodzi oraz we Wrocławiu.
Serdecznie zapraszamy na pokazy!
Bilety: https://www.cinema-city.pl/static/pl/pl/opera
Kontakt dla mediów: Karina Grygielska, k.grygielska@agencjafaceit.pl; tel. +48 601 369 597
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.