PONADCZASOWA AIDA MIŁOSNA
Spędź tegoroczny Miesiąc Miłości w wyjątkowy sposób. Kup bilet na premierę AIDY, która w dwa ostatnie wtorkowe wieczory lutego (18 i 26.02.) o godzinie 19:00 będzie wyświetlana na specjalnych pokazach operowych w wybranych kinach Cinema City w kilku polskich miastach w ramach cyklu Aria on Screen.
AIDA to ponadczasowa historia miłosna, zamówiona w 1869 r. na otwarcie Kanału Sueskiego.
W wyniku przeróżnych komplikacji, prapremiera AIDY z muzyką VERDIEGO odbyła się w Operze Kairskiej dopiero w 1871 i od tamtej pory do dziś grana jest na wszystkich ważniejszych scenach świata, przy niesłabnącym entuzjazmie publiczności. Polska prapremiera AIDY odbyła się w warszawskim Teatrze Wielkim w listopadzie 1875 r., a w wersji z polskim tekstem – dwa lata później.
Ile można poświęcić dla miłości? Jak kochać, gdy wszystko tej miłości przeczy, gdy kochankowie są po różnych stronach barykady, a ich rodziny to odwieczni wrogowie? Czy życzyć ukochanemu zwycięstwa, jeśli oznacza to klęskę, a może nawet śmierć rodaków? Jak pokonać rywalkę, jeśli to właśnie ją wyznaczył na żonę sam Faraon. Czy w imię miłości można zdradzić? Zabić? Uciec? Pokonać siebie?
AIDA pokazuje tragiczne losy etiopskiej księżniczki, zakochanej z wzajemnością w dowódcy wrogiej egipskiej armii. Jest to opowieść o tym, jak wiele można znieść dla miłości i jak trudno jest być razem, jeśli los nie sprzyja ukochanym. To historia o miłości ponad granice, miłości ponad podziały, miłości ponad śmierć – lepszego filmu na Walentynki nie znajdziecie!
Dzięki kinowej wersji w reżyserii irańskiej artystki Shirin Neshat z polskimi napisami, będziemy mieć okazję doskonale zrozumieć libretto AIDY z Festiwalu w Salzburgu z udziałem rosyjsko-austriackiej śpiewaczki operowej, śpiewającej sopranem Anny Netrebko. Znajdziemy się w samym środku operowego świata z jego dramatycznymi emocjami, fenomenalną muzyką, imponującymi kostiumami i brawurowymi inscenizacjami.
AIDĘ i inne opery w ramach Aria on Screen można oglądać w dwa ostatnie wtorki miesiąca o godz. 19:00 w wybranych kinach Cinema City w Warszawie, Poznaniu, Katowicach, Krakowie, Łodzi oraz we Wrocławiu.
Serdecznie zapraszamy na pokazy!
Bilety: https://www.cinema-city.pl/static/pl/pl/opera
Kontakt dla mediów: Karina Grygielska, k.grygielska@agencjafaceit.pl; tel. +48 601 369 597

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.