Potencjał sprzedażowy Instagrama – wyniki najnowszych badań
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Na tle innych portali kojarzony jest przede wszystkim z ubraniami, trendami modowymi oraz obserwowaniem życia innych osób. Kosmetyki, wakacje i wyjazdy to kolejne obszary, które wykazują silne skojarzenia z tym serwisem – wynika z najnowszego badania „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift”[1].
Powodów korzystania z Instagrama jest wiele. Na pierwszym miejscu badanie potwierdziło chęć zainspirowania się. Użytkownicy tego kanału są także otwarci na dzielenie się ze światem swoim prywatnym życiem. Silnie reprezentowana wśród odpowiedzi jest również możliwość podzielenia się zdjęciami oraz przemyśleniami. Instagram zdecydowanie nie jest miejscem dla polityki i (fake) newsów. Te zagadnienia to domena Twittera. Najpopularniejszymi mediami społecznościowymi wśród użytkowników Instagrama, oprócz Instagrama są Facebook i YouTube[2].
– Badania social mediów najczęściej podkreślają ich złe strony: nieprawdziwy obraz świata, uzależnienie, kompulsywne korzystanie, co mogłoby świadczyć o niskiej świadomość użytkowników. Natomiast z tego badania wyłania się zupełnie inny obraz: użytkownicy potrafią korzystać z Instagrama całkiem świadomie. Wchodzą po konkretne inspiracje, szukają porad influencerów na jasno określone tematy. Czyli doskonale wiedzą po co wchodzą, czego szukają i co chcą z tego mieć. Są bardzo świadomi swoich potrzeb. Bardzo ciekawa jest wyższa tolerancja na reklamy użytkowników Instagrama. Reklamodawcom więcej tam "uchodzi na sucho“, co może oznaczać, że użytkownicy doskonale rozumieją, iż świat kreowany na Instagramie jest bardziej „podkręconą“ wersją rzeczywistości. Wszechobecne pomstowanie na sztuczność świata Instagrama nie ma sensu, użytkownicy wiedzą że on taki jest, akceptują jego reguły i wykorzystują go zgodnie ze swoimi potrzebami – mówi Rafał Olejniczak, niezależny konsultant i profesjonalny coach, ekspert w dziedzinach przywództwa i komunikacji.
Dlaczego influencer marketing jest skuteczny?
Rosnąca popularność social mediów oraz sposób angażowania przez nie użytkowników, sprawia, że są one doskonałym miejscem do prowadzenia działań reklamowych przez marki. Rosnąca liczba użytkowników Instagrama powoduje, że to właśnie ten kanał staje się ciekawą alternatywą dla marek, które chcą skorzystać z siły medium oraz kreatywności twórców tam zgromadzonych. Użytkownicy Instagrama, to głównie osoby ze średnim i wyższym wykształceniem, w wieku 15-34 lata, mieszkańcy większych miast. Jest to atrakcyjna grupa z dużym potencjałem zakupowym[1]. To powód, dla którego Instagram stał się kolejnym bastionem producentów i dystrybutorów marek, podobnie do tego, co miało miejsce kilka lat temu na Facebooku. Wszyscy świadomi gracze zaczęli traktować swój profil firmowy na Instagramie jako kolejną obowiązkowy witrynę, czyli tzw. own media. Tutaj właśnie zaczynają komunikować nowości, inspirować, a nawet lojalizować swoich użytkowników.
– Połowa użytkowników Instagrama potwierdza w badaniach, że kupiła coś, co widziała w serwisie Instagram. Wpływanie tym kanałem na preferencje i wybory stał się więc oczywistością. Influencer marketing z okresu wylęgania staje się w tym momencie strategicznym elementem działań mix-marketingowych każdej firmy. Jest jednak warunek. Musi to być działanie oparte na jakości i bezpieczeństwie, bo tak jak możemy dzięki temu zbliżać, rozkochiwać obserwatorów w marce, tak samo możemy jej zaszkodzić przez spontaniczne, nieprzemyślane działania. Pracując na co dzień w tym środowisku widzimy, jak ważna jest profesjonalizacja influencer marketingu. My nazywamy to profesjonalizacją hasztagów. Taki sobie wyznaczyliśmy cel, wzmacniać i edukować naszych klientów w tym obszarze – wyjaśnia Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.
[1] Instagram i jego polscy użytkownicy, Polskie Badanie Internetu
[1] Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift.
[2] Jw.
![Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_773474972,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Bubble Tea w KFC! Hit lata już na was czeka
![Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1851052747,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
![Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.](https://www.newseria.pl/files/292590604/2-pr-wings-banner,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Gospodarka
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki--f1gb8vgrs8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian
Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.
Problemy społeczne
Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zielinska-sitkiewicz-pielegniarki-foto,w_133,_small.jpg)
Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.
Prawo
Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów
![](https://www.newseria.pl/files/11111/asystencja-osobista-przepisy-foto,w_133,_small.jpg)
Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.