Powstaje Software République
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Elie Girard, Bernard Charlès, Luca de Meo, Jean-Marc Chery oraz Patrice Caine, czyli dyrektorzy generalni Atos, Dassault Systèmes, Grupy Renault, STMicroelectronics i Thales ogłosili swoje plany nawiązania współpracy w celu stworzenia Software République, mającej zapewnić nowy, otwarty ekosystem sprzyjający tworzeniu innowacji z zakresu inteligentnej mobilności. Połączenie komplementarnej wiedzy pozwoli partnerom wspólnie opracowywać i wprowadzać na rynek systemy i oprogramowanie zapewniające urozmaiconą i zrównoważoną ofertę mobilności dla miast, regionów, przedsiębiorstw i mieszkańców.
Sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo, mobilne technologie, wbudowana elektronika i technologia wirtualnych kopii bliźniaczych pozwolą osiągnąć wyjątkową jakość nowych produktów i usług. Ekosystem innowacji, stworzony przez pięciu liderów w obszarze motoryzacji i technologii, jest otwarty na nowych członków i sprzyja współpracy.
Kwestia suwerenności
Branża mobilności zmienia się, oferując wiele nowych możliwości. Z szacunków Boston Consulting Group wynika, że do roku 2035 globalny rynek mobilności wzrośnie o 60%, osiągając wartość 11 mld euro. Wzrost ten będzie spowodowany głównie pojawieniem się innowacji technologicznych w postaci m.in. pojazdów elektrycznych, nowych komponentów, nowych usług posprzedażowych oraz innych usług o wartości dodanej, których udział w globalnym rynku mobilności wzrośnie z 5% do 45%[i]. Główni branżowi gracze z innych kontynentów, którzy otrzymują wsparcie od państwa, już teraz rozwijają wiele z tych technologii za pomocą ulepszonych strategii integracji. Założyciele Software République wyrażają pilną potrzebę, aby Francja i Europa stworzyły wspólnie zrównoważony ekosystem, który zapewni im suwerenność w tym obszarze.
Trzy główne obszary współpracy
Aby wspólnie rozwijać i wprowadzać na rynek inteligentne systemy mobilności umożliwiające realizację dopasowanej i elastycznej oferty, wskazano trzy główne obszary współpracy:
- Inteligentne systemy ułatwiające bezpieczną łączność między pojazdem a jego cyfrowym i fizycznym środowiskiem.
- Systemy symulacji oraz zarządzania danymi w celu optymalizacji przepływów w obszarach i przedsiębiorstwach.
- Ekosystem energetyczny upraszczający proces ładowania pojazdu.
W ramach Software République dyskutowane są m.in. następujące projekty:
Plug and Charge
Rozwój nowych technologii i usług umożliwiających automatyczne rozpoznawanie samochodu elektrycznego podłączonego do kompatybilnego punktu ładowania, dzięki czemu cały proces miałby odbywać się bez angażowania użytkownika.
Optymalizacja przepływów mobilności w różnych obszarach
Otwarty, kompleksowy i natychmiastowy dostęp do danych o mobilności oraz symulacji ich przepływu między miastami i regionami umożliwi:
– konsumentom: wybranie najlepszego środka mobilności pod względem czasu, komfortu oraz zużycia energii;
– operatorom: wzbogacanie oferty usług;
– władzom publicznym: prowadzenie symulacji i wdrażanie planów mobilności w ramach zarządzania kryzysowego, organizowanych wydarzeń itp.;
– urbanistom: dokładniejsze planowanie przestrzenne.
Chcąc skutecznie wspierać innowacje, Software République będzie również dążyć do stworzenia funduszu inwestycyjnego na potrzeby finansowania najbardziej obiecujących start-upów. W ramach tej inicjatywy powstanie także inkubator dla start-upów zajmujących się technologią inteligentnej mobilności, który zapewni dostęp do wspólnego wirtualnego środowiska programistycznego i eksperymentalnego, a także mentoringu za pośrednictwem sieci wartości. Aby uruchomić ekosystem start-upów i uniwersytetów, partnerzy Software République planują zorganizować data challenge, który przyczyni się do rozwoju elektrycznej, połączonej i autonomicznej technologii mobilności jutra.
[i] Źródło: Osons créer une «Automobile Valley» à la française, Les Echos, 20 sierpnia 2020 r.
Vanessa Lyon, starszy wicedyrektor, oraz Szymon Walus, dyrektor Boston Consulting Group & By 2035, New Mobility Tech Will Drive 40% of Auto Industry Profits

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.