Komunikaty PR

10 milionów złotych wsparcia dla pracodawców od No Fluff Jobs

2022-11-21  |  11:23
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Z badań przeprowadzonych przez polską firmę No Fluff Jobs wynika, że 92,9 proc. Polek i Polaków uważa, że podawanie widełek płacowych w ofertach o pracę jest ważną kwestią. No Fluff Jobs podsumowuje kampanię społeczną „Szanuj siebie”, która dotarła już do 3 mln odbiorców i ogłasza, że przeznaczy w sumie 10 mln złotych na wsparcie pracodawców i pracodawczyń, którzy chcą wprowadzić w swoich firmach transparentną rekrutację.

Akcja „Szanuj siebie”, zapoczątkowana przez No Fluff Jobs we wrześniu 2022 roku, spotkała się w zdecydowanej większości z pozytywnym odzewem tak u kandydujących do pracy, jak i rekrutujących do niej. Z badania MASMI Poland przeprowadzonego na zlecenie No Fluff Jobs w listopadzie 2022 roku na próbie 1000 osób aktywnych zawodowo wynika, że 77,6 proc. osób ocenia kampanię pozytywnie lub zdecydowanie pozytywnie, 18 proc. nie ma zdania na jej temat, a jedynie 4,4 proc. ankietowanych ma z akcją negatywne skojarzenia. Jednocześnie z tego samego badania wynika, że świadomość dotycząca ważności informacji zwrotnych w procesie rekrutacji wzrosła z 77 proc. do 89 proc.

Już 3 mln odbiorców kampanii

Kampania miała także duży wydźwięk medialny – wzmianki o niej pojawiły się w ponad 430 tytułach prasowych, hasła akcji dotarły do ponad 3 mln odbiorców online, a także wygenerowały ponad 45 mln kontaktów offline: za pośrednictwem setek billboardów, citylightów i innych nośników.

Z wielu stron dostaliśmy sygnały, że poruszyliśmy ważny temat, a postulaty kampanii trafiły do serc i umysłów Polek i Polakówkomentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs. – Chcemy na trwałe zmienić standardy rekrutacyjne w kraju i w całej Europie. Osoby kandydujące do pracy zasługują na szczerość, szacunek i otwartość w trakcie procesu rekrutacji. Warto o tych potrzebach mówić szeroko, by pozytywne praktyki zakorzeniły się na stałe na rynku pracy – dodaje.

Na stronie kampanii cały czas zbierane są podpisy pod listem otwartym do Komisji Europejskiej w celu ustanowienia obowiązku publikacji jawnych wynagrodzeń w ofertach pracy. Do tej pory zebrano blisko 13 tys. podpisów, a swoje poparcie pod inicjatywą można wyrazić jeszcze do końca roku TUTAJ.

10 milionów złotych wsparcia dla pracodawców na pierwsze ogłoszenia z widełkami

W ramach kontynuacji kampanii No Fluff Jobs postanowił zainwestować 10 milionów złotych w transparentną rekrutację w Polsce. Pracodawcy, którzy do tej pory nie zamieszczali ofert pracy z widełkami wynagrodzeń, a którzy szukają specjalistów i specjalistek z branży IT, będą mieli możliwość opublikowania ich za darmo na nofluffjobs.com. Wsparcie pojedynczej firmy będzie miało wartość do 25 tysięcy złotych, a akcja trwać ma do końca 2022 roku. Zapotrzebowanie dla swojej firmy można zgłosić TUTAJ.

Tym działaniem chcemy ułatwić wahającym się firmom pierwszy krok w kierunku transparentnej rekrutacji i zachęcić do publikowania ogłoszeń z jawnym wynagrodzeniem. Od samego początku, czyli 2014 roku, działamy z misją poprawy standardów rekrutacyjnych i akceptujemy tylko ogłoszenia z widełkami wynagrodzeń przez co tracimy co roku przychody. Moglibyśmy przyjmować wszystkie oferty bez wyjątku jak konkurencyjne portale, ale stałoby to w sprzeczności z naszymi ideami i fundamentami No Fluff Jobs. Wiemy, że w ten sposób tracimy około 80% potencjalnych klientów, ale wierzymy też, że pewne rzeczy powinny być normą na rynku pracy, więc zamierzamy doprowadzić do sytuacji, w której tak się stanie – tłumaczy Magdalena Gawłowska-Bujok, COO No Fluff Jobs.

Ponad 90 proc. Polaków uważa, że jawne wynagrodzenie w ofertach pracy jest ważne

Za ideami stoją też dane. No Fluff Jobs dostarcza je sukcesywnie od 2 lat za sprawą branżowego serwisu No Fluff Insights, który analizuje rynek pracy i trendy w branży technologicznej. Przed kampanią „Szanuj siebie” firma zleciła też badanie zewnętrzne, z którego wynika, że 92,9 proc. Polek i Polaków uważa podawanie wynagrodzenia w ofercie pracy jako ważną lub bardzo ważną kwestię. Ponadto osobne badanie No Fluff Jobs z 2020 roku potwierdza, że 87 proc. pracujących w IT oczekuje widełek wynagrodzenia w ogłoszeniach, a co trzeci(a) kandydujący(-a) nawet nie odpowie na ofertę, która tej informacji nie ma.

No Fluff Jobs pozostaje jedynym portalem ogłoszeniowym, który od początku 2014 roku jasno trzyma się zasady publikacji ofert pracy jedynie z podanymi widełkami wynagrodzenia. I choć na rynku pojawiło się od tego czasu kilka konkurencyjnych portali, żaden nie poszedł tą konsekwentną ścieżką.

Wierzymy, że nie da się inaczej. 8 lat temu rozpoczęliśmy w Polsce rewolucję, którą dziś kontynuujemy na 6 europejskich rynkachkomentuje Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs. – Po medialnym szumie, jaki powstał po naszej kampanii, widzimy, jak ważne to kwestie dla obu stron procesu rekrutacji, niezależnie od branży. Teraz chcemy pomóc pracodawcom(-czyniom) w przyłączeniu się do trendu pozytywnej zmiany, dlatego zachęcamy wszystkie firmy do zamieszczania ogłoszeń z jawnym wynagrodzeniem, bo to po prostu działa – dodaje.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.