Komunikaty PR

Best Workplaces Europe™ 2023. 14 firm z Polski wśród 150 najlepszych w Europie

2023-09-25  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Kowalczuk
Be Communications

ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl

Tegoroczna lista Best Workplaces Europe™, ogłoszona przez Great Place To Work® 21 września w Luksemburgu, ponownie udowadnia, że polskie firmy z powodzeniem dotrzymują kroku europejskiej czołówce. A konkurencja z roku na rok staje się coraz bardziej zaciekła. Po pierwsze, przybywa firm aspirujących do miejsca na liście – w tym roku przebadano ponad 3350 firm z Europy (o 12% więcej niż w roku ubiegłym). Po drugie, poprzeczka umożliwiająca zakwalifikowanie się na listę ustawiona jest coraz wyżej. Aby zachować miejsce na liście, firmy nie mogę stać w miejscu.   Muszą stawać się coraz lepsze.

 

W tym roku Great Place To Work® przeanalizował ponad milion ankiet pracowniczych. Jak zawsze ma to miejsce  w europejskiej odsłonie konkursu, firmy konkurowały w 4 kategoriach: firm małych (10-49 pracowników), firm średnich (50-499 pracowników), firm dużych (od 500 pracowników) oraz firm międzynarodowych (co najmniej 1000 pracowników na świecie i co najmniej trzy zwycięstwa na listach krajowych w Europie).

 

Tegoroczni zwycięzcy

Pierwsze miejsce na liście firm dużych zajęła holenderska spółka informatyczna AFAS Software. To awans z 16. miejsca w roku ubiegłym. Holandia ma powody do satysfakcji, gdyż listę firm średnich otwiera kolejna spółka z tego kraju. Blue Bricks to także firma informatyczna, nienotowana w klasyfikacji z zeszłego roku. Na liście firm małych pierwsze miejsce przypadło tureckiej firmie TrabzonPort. Turcja należy do liderów, jeśli chodzi o liczbę firm na liście.

Interesująco przedstawia się czołówka na liście firm międzynarodowych. Zarówno pierwsze miejsce w tej kategorii, jak i kolejne dwa na podium zajęły dokładnie te same firmy co w roku ubiegłym. Są to DHL Express, a za nim AbbVie oraz Hilton. Zdecydowana większość firm z listy międzynarodowej to organizacje, które od wielu lat stają w konkursowe szranki i doskonale rozumieją, że warunkiem niezbędnym, aby zająć, a potem zachować, miejsce na liście jest stawanie się coraz lepszym. Droga na szczyt tych trzech firm pokazuje, że warto nie ustawać w wysiłkach. Pięć lat temu, w 2018 r., DHL Express zajmował na analogicznej liście 18. miejsce, AbbVie 6. a Hilton 11.

 

Polska jak Szwecja

14 firm z Polski wśród 150 najlepszych organizacji w Europie to wynik taki sam, jaki osiągnęła Szwecja. Mniej swoich reprezentantów od nas mają takie kraje jak Norwegia, Finlandia czy Holandia. Są oczywiście liderzy, od których dzieli nas jeszcze pewien dystans. W czołówce, podobnie jak w latach ubiegłych, są: Francja (27 firm), Wielka Brytania (25 firm), Niemcy (20 firm). Zajmujemy zatem dobre miejsce w połowie europejskiej stawki.

Na liście firm dużych Polskę reprezentują aż 4 spółki: Sii Polska (9. miejsce), SoftServe Poland (20. miejsce), Sollers Consulting Sp. z o.o. (35. miejsce) oraz Objectivity (45. miejsce). Wszystkie te firmy należą do branży informatycznej. Przedstawicielem Polski na liście firm średnich jest Idego Group (19. miejsce) – to także spółka działająca w branży IT, a na liście firm małych – transportowa spółka Schwerlast Aleksandra Ledwig (4. miejsce).

Kolejnych 8 zwycięzców to polskie oddziały firm międzynarodowych. Ich dokonania zostały docenione wcześniej w konkursie krajowym Great Place To Work® (lista Najlepszych Miejsc Pracy™ Polska 2023 została ogłoszona 25 maja – szczegóły TUTAJ), a to przyczyniło się do sukcesu firmy na niwie europejskiej. Polska reprezentacja w tej konkurencji to: Hilton, Cisco, Stryker, Hilti, Cadence, Novo Nordisk, Volkswagen Financial Services oraz Bacardi.

 

Elastyczne warunki pracy, dobra pensja i komfort psychiczny

Tym, co najmocniej wyróżnia zwycięskie firmy na tle innych badanych przez Great Place To Work® są deklaracje pracowników odnoszące się do satysfakcjonującego wynagrodzenia, możliwości zdalnego wykonywania obowiązków oraz środowiska pracy zapewniającego psychiczny i emocjonalny komfort. Najlepsze firmy inwestują w swoich pracowników na różne sposoby. Czasami te inwestycje przybierają kształt dosłowny: pracownicy mają udział w zyskach firmy. Tak dzieje się np. w Schwerlast Aleksandra Ledwig (spółka z Polski – 4. miejsce na liście firm małych) i Sii Polska (9. miejsce na liście firm dużych). Inne firmy oferują dodatkowy wolny czas – cały dzień lub popołudnie – na realizację własnych pasji lub coaching związany z rozwojem zawodowym. Aby z powodzeniem oferować elastyczną pracę i dodatkowy wolny czas, firmy muszą najpierw swoim pracownikom zaufać. Wzajemne zaufanie uruchamia w następstwie spiralę pozytywnych reakcji. Kiedy pracownicy czują się godni zaufania, mają więcej wiary w swoich menedżerów. W Najlepszych Miejscach Pracy™ w Europie 86% pracowników stwierdziło, że kierownictwo dobrze radzi sobie z przydzielaniem zadań i koordynowaniem pracy. 91% pracowników uważa, że ludzie w ich firmie wkładają w pracę dodatkowy wysiłek, a 88% deklaruje, że zamierza pozostać w firmie na dłużej.

Elastyczne warunki pracy nie wykluczają potrzeby budowania więzi międzyludzkich. Dlatego firmy organizują wspólne śniadania, wyjazdy czy rozgrywki sportowe. Dla pracowników to nie tylko okazja, aby poznać się lepiej, ale także aby zacieśnić współpracę w ramach zespołów. Podczas Lightning Talks organizowanych w Idego Group (19. miejsce na liście firm średnich) pracownicy nie tylko dzielą się wiedzą z dziedziny IT, ale również inspirują innych swoimi pozazawodowymi pasjami. To między innymi dzięki takim inicjatywom 90% pracowników zwycięskich firm deklaruje, że nie może się doczekać przyjścia do pracy.

Umiejętnie równoważąc elastyczne warunki pracy i rozwijanie więzi międzyludzkich, Najlepsze Miejsca Pracy™ w Europie są w stanie zaoferować swoim pracownikom wyższy poziom dobrego samopoczucia. Potwierdza to 88% ich pracowników. Jest to o 33 punktów procentowych więcej niż w przeciętnej europejskiej firmie. A zdrowe środowisko pracy to dla pracowników podstawa, aby mogli wykonywać świetną pracę dla swoich firm.

 

Pełna lista 150 Najlepszych Miejsc Pracy™ Europa 2023 w załączniku oraz na www.greatplacetowork.pl

 

Badanie Great Place to Work® ma ponad trzydziestoletnią historię i niezmiennie jest największym globalnym badaniem jakości miejsc pracy na świecie. Swoim zasięgiem obejmuje ponad 150 krajów. Konkurs na Najlepsze Miejsca Pracy™ jest prowadzony w oparciu o obiektywną metodologię, która od wielu lat stanowi światowy standard. O miejscu na liście decyduje przed wszystkim wynik ankiety pracowniczej (wskaźnik zaufania w firmie, Trust Index™). Na finalną ocenę ma także wpływ wynik audytu kulturowego (Culture Audit™), którego wiodącymi obszarami są: skuteczne przywództwo, powszechna innowacyjność oraz wartości.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Promotech stawia na profilaktykę wśród pracowników Biuro prasowe
2024-04-30 | 11:00

Promotech stawia na profilaktykę wśród pracowników

Badanie markerów nowotworowych ufundował swoim pracownikom białostocki Promotech. To jedna z wielu prozdrowotnych inicjatyw zarządu spółki. Wczesne wykrywanie chorób,
Praca Dwukrotne podwyżki płacy minimalnej w 2024r. Jak radzi sobie rynek pracy?
2024-04-29 | 15:00

Dwukrotne podwyżki płacy minimalnej w 2024r. Jak radzi sobie rynek pracy?

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są
Praca Jak nowe technologie wspierają zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi?
2024-04-29 | 09:10

Jak nowe technologie wspierają zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi?

Nowe technologie, pozwalające chociażby na wydajniejsze przetwarzanie danych, stały się głównym sojusznikiem biznesu w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.