Komunikaty PR

Biuro jako katalizator zmian

2023-03-24  |  08:00
Biuro prasowe

Era pracy hybrydowej okrzepła i ewoluuje w kierunku doskonalenia rozwiązań wspierających tę formę pracy. Słowem kluczem jest tu elastyczność, przynależność, mobilność i wybór. To na nowo zdefiniowane środowisko potrzebuje rozwiązań, które nadążają za zmianami.

Firma Steelcase, która powstanie każdego nowego rozwiązania do przestrzeni biurowych poprzedza badaniami prowadzonymi z renomowanymi instytutami badawczymi, określiła najważniejsze cechy, jakie powinno mieć biuro w modelu hybrydowym. Wciąż najważniejsze pozostaje poczucie bezpieczeństwa, także epidemiologicznego, przynależności, komfortu i wolności wyboru. Pod tym kątem dopasowuje i rozwija elementy swojego nowego ekosystemu o nazwie Flex. Kolekcja dostępna jest w Polsce dzięki firmie ARC Interiors.

Elastyczność i mobilność

Kolekcja Steelcase Flex tworzy podstawę do aranżowania elastycznych przestrzeni służących zarówno pracy w skupieniu, współpracy zespołowej, jak i dogodnych warunków do łączenia się z pracownikami znajdującymi się poza biurem. To szereg połączonych ze sobą elementów, z których każdy można dopasowywać do zmieniających się potrzeb. Weźmy Flex Personal Spaces, dwa elementy: biurka o różnych kształtach (np. trapezu) oraz lekko zadaszone osłony, które mogą sięgać do podłogi lub być montowane do biurek. Za ich pomocą tworzymy półprywatne stanowiska pracy. W osłonach można zamontować oświetlenie, a na ściankach osłon wieszać ważne notatki. Każde takie stanowisko łatwo przy tym konfigurować czy przemieszczać, bardziej otwierać i zamykać. Spotkania i wodeokonferencje odbywające się w różnych miejscach biura wspiera z kolei Steelcase Flex Media Cart. Jest to wózek na kółkach do montowania dowolnego monitora o szerokości do 165 cm. Niezwykle przydatny dla zwinnych zespołów jest również Flex Doc, czyli stacja dokująca USB, Thunderbolt™ dla kilku urządzeń mobilnych naraz. Aranżowanie spontanicznych spotkań w biurze ułatwiają również lekkie wysokie krzesła oraz biurka typu sit-stand.

Przynależność i wybór

Według badań prowadzonych przez Steelcase, pracownicy wiedzy potrzebują mieć wybór, gdzie i jak pracują, co nie zmienia faktu, że chcą również budować więzi. Po okresie pandemii wzrosło znaczenie tego, jak wygląda biuro i w jaki sposób odpowiada na mobilność pracowników. Jeśli mamy wybór, dużo łatwiej akceptujemy dzielenie z innymi biurka. Tu doskonałym rozwiązaniem jest Steelcase DeskWizard, prosty system rezerwacji biurek z którego korzystamy przy pomocy smartfona. Wybór, jakiego oczekują pracownicy to również wygodne przestrzenie pozwalające utrzymywać więzi społeczne. By realizować tę potrzebę, firma Steelcase nawiązała współpracę z brytyjską, innowacyjną marką projektową Established & Sons. Jej owocem jest kolekcja o nazwie Grid. Meble i architektura w jednym. Pozwala ona tworzyć w przestrzeni biura oddzielone od reszty „pokoje” z panelami modułowymi z siatki lub forniru, wyposażonymi w wygodne meble. Całość przywodzi na myśl domowy salon, w którym można swobodnie porozmawiać i wymienić się pomysłami.

Praca w modelu hybrydowym na nowo definiuje, czym jest kultura organizacji i co stanowi jej spoiwo. Myśląc o niej jako o świadomie zaprojektowanej społeczności wspierającej potrzeby organizacji, można stworzyć mobilną, elastyczną przestrzeń, w której mamy wybór, ale i poczucie przynależności.
Kolekcje Flex i Grid dostępne są w warszawskim showroomie ARC Interiors.

www.arcinteriors.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.