Komunikaty PR

Branża IT: Nie tylko rekrutacja. Musimy dawać możliwość rozwoju

2023-08-14  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marcin Majerek
Linkleaders.pl

Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
marcin.majerek|linkleaders.pl| |marcin.majerek|linkleaders.pl
600255487
www.linkleaders.pl

Jakie oczekiwania mają osoby zatrudnione wobec swoich pracodawców? Od lat niezmiennie jest to atrakcyjne wynagrodzenie, benefity i przyjazna atmosfera pracy. Duży awans na tej liście zaliczyła możliwość rozwoju kariery - oczekuje tego aż 58% badanych osób. Pięć lat temu było ich o połowę mniej. IT jest jedną z tych branż, w której dobrze zaplanowany rozwój kariery i kompetencji ma szczególne znaczenie.

Niejasna sytuacja gospodarcza ostatnich miesięcy sprawiła, że pracodawcy uważniej przyglądają się wydatkom związanym m.in. ze sprawami pracowniczymi. Rzadziej skupiają się na rozwoju osób, które zatrudniają, a częściej zwiększają budżety związane z rekrutowaniem nowych. Szczególny przypadek to branża IT. Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w Polsce brakuje prawie 150 tys. osób specjalizujących się w nowych technologiach. Każdego roku mury uczelni technicznych opuszcza tylko około 14 tysięcy osób. Nie wszystkie z nich podejmą jednak pracę w wyuczonym zawodzie.

W efekcie, brak specjalistów i specjalistek na rynku sprawia, że firmy tracą dochodowe projekty i zaczynają ciąć koszty. Największe spółki zaczęły więc dostrzegać szanse nie tylko w rekrutowaniu, ale także w skupieniu większej uwagi na rozwoju zatrudnionych osób.

Pathfinder do rozwoju kariery

- W branży IT liczą się nie tylko dobre zarobki, ciekawe bonusy i przyjazna atmosfera. Praca musi też dawać możliwość rozwoju i to nie tylko w ramach obecnej specializacji, ale także w pokrewnych obszarach.  Co ważne, program rozwojowy musi być adresowany nie tylko do wybrańców, ale do każdej zatrudnionej osoby - mówi Dominik Szydłowski, Junior Project Specialist z Capgemini Polska.

Na początku 2022 roku w dziale odpowiedzialnym za systemy chmurowe Capgemini Polska uruchomiona została wewnętrzna platforma szkoleniowa online - Pathfinder. Jej ideą jest zachęcenie pracowników i pracownic Capgemini do rozwijania swojej kariery i kompetencji w różnych dziedzinach IT (Cloud, Server, Application Operations, Network & Security, Storage & Data Protection, End User Computing, People Management) oraz technologiach informatycznych (Azure, AWS, Google Cloud Platform, Containers). Oprócz treningów i materiałów szkoleniowych, Pathfinder definiuje też wymagania na jakich pracownik powiniem sie skupić, aby przespieszyc swoja kariere w Capgemini. Dodatkowo prezentuje też wewnętrzne wakaty, związane z poszczególnymi obszarami.

- Pathfinder jest dedykowany tym osobom, które chcą rozwijać swoje umiejętności. Dostęp do platformy jest nieograniczony ze względu na miejsce i czas. Można z niej skorzystać zarówno w domu, jak i w biurze, o dowolnej porze. Ale to nie wszystko. Chcemy, aby Pathfinder stał się integralną częścią całego systemu planowania kariery. Uczestniczyć w tym będą menedżerowie i menedżerki działów, którzy wesprą osoby ze swoich zespołów w określaniu jak najlepszej ścieżki zawodowej. – wyjaśnia Dominik Szydłowski.

Ważny drogowskaz na początku kariery

W projekcie szkoleniowym Pathfinder uczestniczyła Katarzyna Wojak, Junior Infrastructure Engineer w Capgemini Polska, która przyznaje, że po dołączeniu do zespołu Cloud & Infrastructure Services nie była przekonana, w jaką stronę chciałaby skierować swoją ścieżkę kariery. Potrzebowała nakierowania na konkretną dziedzinę IT oraz przejrzystego zobrazowania technologii.

- Początkowo byłam zainteresowana Project Managementem, jednak po zetknięciu się z Pathfinderem moje plany uległy zmianie. Platforma ta nakreśliła mi szerszy obraz całego obszernego "świata IT". Pozwoliła zrozumieć mgliste - na tamtym etapie - pojęcia jak Cloud, DevOps, Administrator, Architect, a także zorientować się w nowych technologiach i zawodach. – wspomina Katarzyna Wojak, Junior Infrastructure Engineer w Capgemini Polska.

Wybierają „Chmurę” i Azure

Osoby zarządzające projektem Pathfinder przyznają, że ci którzy szkolą się na tej platformie najczęściej wybierają kurs związany z systemem chmurowym (Cloud). Technologia, która cieszy się największą popularnością to Microsoft Azure, a to wynika z jej specyfiki – jest dobrze opisana, praktyczna, przystępna i daje fundament pod techniczny rozwój w IT.

- Wybrałam domenę Cloud ze względu na rosnącą popularność rozwiązań chmurowych. Na całym świecie, zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa korzystają z tej technologii, doceniając korzyści, jakie z niej płyną. Oddziaływanie i popularność Clouda są ogromne, a ja chciałam przyłączyć się do tego „prądu wznoszącego”. Z kolei do wyboru Microsoft Azure zachęcił mnie jeden z architektów Capgemini, który umożliwił mi dołączenie do szkoleń. – tłumaczy Katarzyna Wojak.

Ekspertka Capgemini przyznaje równocześnie, że to dopiero początek jej zawodowego rozwoju. Przed nią kolejne szkolenia w Pathfinderze, tym razem o technologii AWS i narzędziu Kubernetes.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność

Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.

Polityka

Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.

Transport

Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.