Komunikaty PR

ChatGPT w służbie szkoleń. GoodHabitz wdraża sztuczną inteligencję w e-learningu

2023-07-20  |  10:30
Biuro prasowe

ChatGPT w służbie szkoleń. GoodHabitz wdraża sztuczną inteligencję w e-learningu

 

Sztuczna inteligencja (SI) nie musi zagrażać pracownikom. Może za to pomagać ich rozwijać. GoodHabitz, europejski lider e-learningu wspierający 2 mln użytkowników w 14 krajach – w tym w Polsce - ogłosił wdrożenie na swojej platformie funkcji wykorzystujących ChatGPT. Ten zaawansowany model językowy oparty o sztuczną inteligencję w ciągu zaledwie pięciu dni od uruchomienia pod koniec 2022 roku przyciągnął 100 mln aktywnych użytkowników. ChatGPT na platformie GoodHabitz ma wspierać rozwój kursantów poprzez m.in. symulator rozmów sprzedażowych, wirtualnego asystenta nauki czy quizy wiedzy dopasowane do użytkownika.   

 

Lepsze szkolenie dzięki sztucznej inteligencji

 

Eksperci oceniają, że generatywna sztuczna inteligencja, taka jak ChatGPT, ma potencjał do przekształcenia wielu branż, w tym edukacyjnej. Dane EDUCASE wykazały, że 54% przedstawicieli sektora szkolnictwa wyższego w Stanach Zjednoczonych liczy, że sztuczna inteligencja znajdzie praktyczne zastosowanie w edukacji. Podobną rolę może odegrać w szkoleniu i zwiększaniu efektywności pracowników. Według badania GoodHabitz tylko 36% badanych ekspertów ds. szkoleń i rozwoju  z Polski ocenia, że budżet szkoleniowy w ich firmie jest trafnie rozlokowany. Generatywna sztuczna inteligencja ma szansę ograniczać takie zjawiska i zwiększać dopasowanie dobieranych szkoleń do potrzeb pracowników, wzmacniając ich personalizację.

 

ChatGPT w roli asystenta, trenera i kontrahenta

 

Ogłoszona w połowie maja 2023 roku integracja ChatGPT z platformą GoodHabitz oferuje wiele korzyści dla firm, które chcą lepiej odnaleźć się w przyszłości napędzanej technologią i sprostać jej wymaganiom. Dzięki nowo wprowadzonym funkcjom w aplikacji mobilnej opartym na sztucznej inteligencji organizacje korzystające z GoodHabitz mogą zwiększyć skuteczność nauki, skrócić czas przeznaczony na szkolenia oraz jeszcze lepiej wspierać ciągłe uczenie się i rozwój.

 

GoodHabitz wzbogaciło wersję mobilną swojej platformy o trzy funkcje bazujące na ChatGPT. Są nimi: wirtualny osobisty asystent, interaktywne testy umiejętności i symulator rozmów sprzedażowych.

 

Asystent wspierający naukę to rozwiązanie, w ramach którego bot wchodzi w interakcje z kursantami, umożliwiając im zadawanie pytań i prezentując sugestie dotyczące dalszego rozwoju. Ta funkcja rozszerza dodatkowo możliwości, jakie dają poszczególne kursy użytkownikom platformy GoodHabitz. Z kolei interaktywne testy „QuizTime” pozwalają ocenić posiadane umiejętności przy wsparciu sztucznej inteligencji, która przekazuje sugestie odnośnie do kolejnych kroków w rozwoju. Wspiera to optymalizację  procesu nauki.

 

Ostatnim, szczególnie ciekawym rozwiązaniem jest symulacja rozmowy sprzedażowej „Drive to sell”. To interaktywny symulator rozmów, który umożliwi kursantom podnoszenie swoich kompetencji w zakresie komunikacji. Zadaniem osoby ćwiczącej jest poprowadzenie negocjacji dotyczących sprzedaży samochodu tak, by uzyskać jak najwyższą cenę. Co ciekawe, narzędzie symuluje rozmowę z kontrahentami o czterech różnych typach osobowości (zgodnie z typologią stylów komunikacji według Birkmana).

 

W stronę połączenia kompetencji miękkich i cyfrowych

 

Jak podkreśla Maarten Franken, dyrektor Generalny GoodHabitz, integracja z ChatGPT pozwala dostarczać kursantom atrakcyjne treści do nauki. To kolejny krok w rozwoju platformy działającej od 2011 roku, wykorzystywanej przez dwa miliony użytkowników z 2200 organizacji w 14 krajach Europy, również w Polsce. Jej kursy skupiają się głównie na rozwoju kompetencji miękkich, takich jak m.in. zarządzanie i praca zespołowa, produktywność, sprzedaż czy znajomość języków obcych, a także kompetencji twardych w obszarze narzędzi oraz umiejętności cyfrowych.

 

- Sztuczna inteligencja pozwala nam zwiększać zaangażowanie i liczbę interakcji użytkowników z platformą. Jako eksperci w dziedzinie nauki i rozwoju rozumiemy, że oczekiwania użytkowników w zakresie nauki ewoluowały znacząco w ostatnich latach i musimy być krok przed nimi, aby sprostać ich potrzebom. Większą niż dotychczas rolę zaczęły odgrywać kompetencje miękkie, w szczególności skupiające się na takich aspektach jak autentyczność i nieszablonowe myślenie. Aby sprostać tym wymaganiom, potrzebne są skuteczne, angażujące i odpowiednie szkolenia. Wierzymy, że innowacje i technologia stanowią klucz do przyszłości nauki – komentuje Maarten Franken, dyrektor generalny GoodHabitz.

 

Wsparcie jednoczesnego rozwoju kompetencji miękkich i cyfrowych jest coraz ważniejsze także w ocenie samych pracowników. Według badań GoodHabitz już 72% pracujących Polaków uważa, że umiejętność łączenia tych dwóch zestawów umiejętności jest na obecnym rynku ważną cechą. Jednak tylko 42% twierdzi, że ich pracodawca w pełni wykorzystuje ich potencjał zawodowy. 

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

GoodHabitz będzie stopniowo wprowadzać nowe funkcje – na początku dla wybranych istniejących klientów, tzw. early adopters, w późniejszej części roku zaś rozszerzając ich dostępność dla pozostałych użytkowników.

 

Dodatkowo wobec rosnącej liczby naruszeń bezpieczeństwa danych na świecie, a także pojawiających się obaw związanych z wykorzystaniem danych w procesie uczenia się algorytmów sztucznej inteligencji, firma zobowiązała się do aktywnej ochrony swoich użytkowników. Wiąże się to z wprowadzaniem procedur wykraczających poza standardowe prawne wymagania. Jak podaje GoodHabitz, zaangażowanie w odpowiedzialne zarządzanie danymi pozostaje dla firmy najwyższym priorytetem.

__________________
 

O GoodHabitz

GoodHabitz to europejski lider rozwiązań szkoleniowych online. Działając od 2011 roku w 14 krajach firma zapewnia różnorodne narzędzia nauki dla ponad 2 mln użytkowników w całej Europie. Szkolenia są dostępne w 14 językach i skupiają się na rozwoju kompetencji miękkich, takich jak: zarządzanie i praca zespołowa, produktywność, sprzedaż, komunikacja czy znajomość języków obcych, a także kompetencji twardych w obszarze narzędzi oraz digital skills. Z rozwiązania korzysta ponad 2200 globalnych marek z różnych sektorów rynkowych, takich jak: SSC/BPO, bankowość, consulting, IT, retail, produkcja i wiele innych. Polski oddział GoodHabitz jest partnerem merytorycznym Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) – wiodącej organizacji reprezentującej sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Więcej na: https://www.goodhabitz.com/pl-pl/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Pracujący rodzic? O co tyle szumu… Biuro prasowe
2024-08-21 | 12:05

Pracujący rodzic? O co tyle szumu…

Pracujący rodzice to wbrew pozorom bardzo liczna grupa. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego można oszacować, że stanowią oni około 1/3 wszystkich pracujących
Praca Polacy w europejskiej czołówce pod względem czasu poświęcanego na opiekę nad bli
2024-08-20 | 12:34

Polacy w europejskiej czołówce pod względem czasu poświęcanego na opiekę nad bli

Blisko połowa pracujących Polaków doświadcza wypalenia zawodowego, a niemal 30 proc. czuje się przepracowanych. Jednocześnie po pracy średnio 2 godziny i 15 minut przeznaczają na
Praca 6 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie
2024-08-20 | 09:45

6 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie

70% Polaków w okresie od czerwca do sierpnia planowało urlop – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. Koniec wakacyjnego wyjazdu dla większości osób oznacza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.