Komunikaty PR

ChatGPT w służbie szkoleń. GoodHabitz wdraża sztuczną inteligencję w e-learningu

2023-07-20  |  10:30
Biuro prasowe

ChatGPT w służbie szkoleń. GoodHabitz wdraża sztuczną inteligencję w e-learningu

 

Sztuczna inteligencja (SI) nie musi zagrażać pracownikom. Może za to pomagać ich rozwijać. GoodHabitz, europejski lider e-learningu wspierający 2 mln użytkowników w 14 krajach – w tym w Polsce - ogłosił wdrożenie na swojej platformie funkcji wykorzystujących ChatGPT. Ten zaawansowany model językowy oparty o sztuczną inteligencję w ciągu zaledwie pięciu dni od uruchomienia pod koniec 2022 roku przyciągnął 100 mln aktywnych użytkowników. ChatGPT na platformie GoodHabitz ma wspierać rozwój kursantów poprzez m.in. symulator rozmów sprzedażowych, wirtualnego asystenta nauki czy quizy wiedzy dopasowane do użytkownika.   

 

Lepsze szkolenie dzięki sztucznej inteligencji

 

Eksperci oceniają, że generatywna sztuczna inteligencja, taka jak ChatGPT, ma potencjał do przekształcenia wielu branż, w tym edukacyjnej. Dane EDUCASE wykazały, że 54% przedstawicieli sektora szkolnictwa wyższego w Stanach Zjednoczonych liczy, że sztuczna inteligencja znajdzie praktyczne zastosowanie w edukacji. Podobną rolę może odegrać w szkoleniu i zwiększaniu efektywności pracowników. Według badania GoodHabitz tylko 36% badanych ekspertów ds. szkoleń i rozwoju  z Polski ocenia, że budżet szkoleniowy w ich firmie jest trafnie rozlokowany. Generatywna sztuczna inteligencja ma szansę ograniczać takie zjawiska i zwiększać dopasowanie dobieranych szkoleń do potrzeb pracowników, wzmacniając ich personalizację.

 

ChatGPT w roli asystenta, trenera i kontrahenta

 

Ogłoszona w połowie maja 2023 roku integracja ChatGPT z platformą GoodHabitz oferuje wiele korzyści dla firm, które chcą lepiej odnaleźć się w przyszłości napędzanej technologią i sprostać jej wymaganiom. Dzięki nowo wprowadzonym funkcjom w aplikacji mobilnej opartym na sztucznej inteligencji organizacje korzystające z GoodHabitz mogą zwiększyć skuteczność nauki, skrócić czas przeznaczony na szkolenia oraz jeszcze lepiej wspierać ciągłe uczenie się i rozwój.

 

GoodHabitz wzbogaciło wersję mobilną swojej platformy o trzy funkcje bazujące na ChatGPT. Są nimi: wirtualny osobisty asystent, interaktywne testy umiejętności i symulator rozmów sprzedażowych.

 

Asystent wspierający naukę to rozwiązanie, w ramach którego bot wchodzi w interakcje z kursantami, umożliwiając im zadawanie pytań i prezentując sugestie dotyczące dalszego rozwoju. Ta funkcja rozszerza dodatkowo możliwości, jakie dają poszczególne kursy użytkownikom platformy GoodHabitz. Z kolei interaktywne testy „QuizTime” pozwalają ocenić posiadane umiejętności przy wsparciu sztucznej inteligencji, która przekazuje sugestie odnośnie do kolejnych kroków w rozwoju. Wspiera to optymalizację  procesu nauki.

 

Ostatnim, szczególnie ciekawym rozwiązaniem jest symulacja rozmowy sprzedażowej „Drive to sell”. To interaktywny symulator rozmów, który umożliwi kursantom podnoszenie swoich kompetencji w zakresie komunikacji. Zadaniem osoby ćwiczącej jest poprowadzenie negocjacji dotyczących sprzedaży samochodu tak, by uzyskać jak najwyższą cenę. Co ciekawe, narzędzie symuluje rozmowę z kontrahentami o czterech różnych typach osobowości (zgodnie z typologią stylów komunikacji według Birkmana).

 

W stronę połączenia kompetencji miękkich i cyfrowych

 

Jak podkreśla Maarten Franken, dyrektor Generalny GoodHabitz, integracja z ChatGPT pozwala dostarczać kursantom atrakcyjne treści do nauki. To kolejny krok w rozwoju platformy działającej od 2011 roku, wykorzystywanej przez dwa miliony użytkowników z 2200 organizacji w 14 krajach Europy, również w Polsce. Jej kursy skupiają się głównie na rozwoju kompetencji miękkich, takich jak m.in. zarządzanie i praca zespołowa, produktywność, sprzedaż czy znajomość języków obcych, a także kompetencji twardych w obszarze narzędzi oraz umiejętności cyfrowych.

 

- Sztuczna inteligencja pozwala nam zwiększać zaangażowanie i liczbę interakcji użytkowników z platformą. Jako eksperci w dziedzinie nauki i rozwoju rozumiemy, że oczekiwania użytkowników w zakresie nauki ewoluowały znacząco w ostatnich latach i musimy być krok przed nimi, aby sprostać ich potrzebom. Większą niż dotychczas rolę zaczęły odgrywać kompetencje miękkie, w szczególności skupiające się na takich aspektach jak autentyczność i nieszablonowe myślenie. Aby sprostać tym wymaganiom, potrzebne są skuteczne, angażujące i odpowiednie szkolenia. Wierzymy, że innowacje i technologia stanowią klucz do przyszłości nauki – komentuje Maarten Franken, dyrektor generalny GoodHabitz.

 

Wsparcie jednoczesnego rozwoju kompetencji miękkich i cyfrowych jest coraz ważniejsze także w ocenie samych pracowników. Według badań GoodHabitz już 72% pracujących Polaków uważa, że umiejętność łączenia tych dwóch zestawów umiejętności jest na obecnym rynku ważną cechą. Jednak tylko 42% twierdzi, że ich pracodawca w pełni wykorzystuje ich potencjał zawodowy. 

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

GoodHabitz będzie stopniowo wprowadzać nowe funkcje – na początku dla wybranych istniejących klientów, tzw. early adopters, w późniejszej części roku zaś rozszerzając ich dostępność dla pozostałych użytkowników.

 

Dodatkowo wobec rosnącej liczby naruszeń bezpieczeństwa danych na świecie, a także pojawiających się obaw związanych z wykorzystaniem danych w procesie uczenia się algorytmów sztucznej inteligencji, firma zobowiązała się do aktywnej ochrony swoich użytkowników. Wiąże się to z wprowadzaniem procedur wykraczających poza standardowe prawne wymagania. Jak podaje GoodHabitz, zaangażowanie w odpowiedzialne zarządzanie danymi pozostaje dla firmy najwyższym priorytetem.

__________________
 

O GoodHabitz

GoodHabitz to europejski lider rozwiązań szkoleniowych online. Działając od 2011 roku w 14 krajach firma zapewnia różnorodne narzędzia nauki dla ponad 2 mln użytkowników w całej Europie. Szkolenia są dostępne w 14 językach i skupiają się na rozwoju kompetencji miękkich, takich jak: zarządzanie i praca zespołowa, produktywność, sprzedaż, komunikacja czy znajomość języków obcych, a także kompetencji twardych w obszarze narzędzi oraz digital skills. Z rozwiązania korzysta ponad 2200 globalnych marek z różnych sektorów rynkowych, takich jak: SSC/BPO, bankowość, consulting, IT, retail, produkcja i wiele innych. Polski oddział GoodHabitz jest partnerem merytorycznym Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) – wiodącej organizacji reprezentującej sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Więcej na: https://www.goodhabitz.com/pl-pl/.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Promotech stawia na profilaktykę wśród pracowników Biuro prasowe
2024-04-30 | 11:00

Promotech stawia na profilaktykę wśród pracowników

Badanie markerów nowotworowych ufundował swoim pracownikom białostocki Promotech. To jedna z wielu prozdrowotnych inicjatyw zarządu spółki. Wczesne wykrywanie chorób,
Praca Dwukrotne podwyżki płacy minimalnej w 2024r. Jak radzi sobie rynek pracy?
2024-04-29 | 15:00

Dwukrotne podwyżki płacy minimalnej w 2024r. Jak radzi sobie rynek pracy?

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są
Praca Jak nowe technologie wspierają zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi?
2024-04-29 | 09:10

Jak nowe technologie wspierają zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi?

Nowe technologie, pozwalające chociażby na wydajniejsze przetwarzanie danych, stały się głównym sojusznikiem biznesu w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.