Komunikaty PR

CHEP jest oficjalnym partnerem LEAD Network w Polsce i w Europie

2020-12-14  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Kwapień
Public Dialog

ul. Mesyńska 4
02-761 Warszawa
a.kwapien|publicdialog.pl| |a.kwapien|publicdialog.pl
531 785 723
www.publicdialog.pl

LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity), organizacja której celem jest promowanie idei różnorodności i integracji (diversity and inclusion) w branży retail i FMCG, rozpoczyna swoją działalność w Polsce. Firma CHEP, jako globalny partner organizacji od wielu lat, aktywnie wspiera wartości reprezentowane przez LEAD Network.

Rozpoczęcie działalności LEAD Network w Polsce zostało uroczyście zainaugurowane 9 grudnia podczas webinaru pod tytułem "Czy różnimy się w rozumieniu różnorodności? Wspólne definiowanie diversity and inclusion w Polsce". Dawkę motywacji i inspiracji do działania dostarczyła słuchaczom Zofia Dzik -  innowatorka, przedsiębiorca społeczny, inwestorka i fundatorka Instytutu Humanites, a Małgorzata Cichecka, przewodnicząca LEAD Network w Polsce, opowiedziała o planach rozwoju polskiego oddziału organizacji. Podczas webinaru odbył się również panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli firm - partnerów LEAD Network, którzy rozmawiali o tym, co dla nich i dla ich biznesu oznacza idea diversity and inclusion i jakie wnosi realne korzyści dla biznesu. Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie, opowiedziała o tym jak CHEP wdraża ideę różnorodności i integracji w życie organizacji na co dzień.

Temat diversity and inclusion staje się coraz ważniejszy w Polsce, szczególnie w branży FMCG. Uważam, że jest nadal potencjał do rozwoju w tym zakresie zarówno dla indywidualnych osób, jak i organizacji. LEAD Network daje możliwość czerpania z innych rynków, budowania sieci kontaktów biznesowych aby te tematy poruszać i rozwijać. Najbliższy rok to dla nas budowanie świadomości naszego istnienia, zachęcenie jak największej liczby osób i organizacji do dołączenia do nas, ale również inspirowanie poprzez różnego rodzaju spotkania.” – mówi Małgorzata Cichecka, przewodnicząca LEAD Network w Polsce i Intelligent Analytics Director Poland w NielsenIQ.

Różnorodność w biznesie daje napęd do innowacji i kreatywności oraz przynosi wymierne rezultaty w postaci lepszych wyników finansowych. Zespoły zróżnicowane pod względem płci odzwierciedlają portfolio swoich klientów i konsumentów, a co za tym idzie są w stanie lepiej zrozumieć ich potrzeby i motywacje. Ponadto, wnoszą do organizacji pełny wachlarz kompetencji i umiejętności, dzięki którym zwiększa się efektywność całej firmy. Działając zgodnie z ideą diversity and inclusion, partnerzy LEAD Network chcą przyciągać najlepsze talenty, a następnie koncentrować się na stworzeniu dla nich optymalnych warunków do rozwoju. Różnorodność w biznesie to także lepsze relacje wewnątrz zespołu i całej organizacji – dzięki jasno sprecyzowanym zasadom i wartościom, które są wspólne dla wszystkich pracowników.

CHEP i LEAD Network łączy wspólny cel, jakim jest kreowanie przyszłości opartej na integracji i równości płci na wszystkich poziomach zatrudnienia. Dążenie do stworzenia jak najbardziej otwartej i różnorodnej organizacji jest częścią globalnej strategii CHEP. Opiera się ona na 4 filarach - pierwszym z nich jest dążenie do autentyczności, czyli dbałości o to, by pracownicy mogli w pełni czuć się sobą w pracy. Drugi filar opiera się na założeniu, że diversity and inclusion jako DNA organizacji, jest integralną częścią każdego stanowiska i wszystkich działań biznesowych. Kolejne dwa filary mówią o otwartości na różne opinie oraz o spójności, czyli zrozumieniu wartości jaką wnoszą różnorodność i integracja na wszystkich poziomach organizacji i we wszystkich lokalizacjach.

CHEP co roku mierzy swoje postępy w dążeniu do stania się jeszcze bardziej różnorodną i otwartą organizacją oraz stawia sobie cele na przyszłość. W ramach nowej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju, której celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na planetę, biznes i społeczności, firma zobowiązała się do bycia „workplace positive” do 2025 r. Jeśli chodzi o płeć, oznacza to, że co najmniej 40% kobiet będzie zajmowało wyższe stanowiska menadżerskie, co pozwoli podwoić liczbę kobiet w biurze (obecnie globalnie 35,3% stanowisk menadżerskich zajmują kobiety). W Polsce CHEP zatrudnia 140 pracowników, z czego 61% to kobiety. Co istotne, proporcje płci na stanowiskach menedżerskich są bliskie równowagi - panie stanowią 46%.

Różnorodność w CHEP nie jest pustym hasłem, a cechą charakterystyczną firmy i jej siłą. Nasza grupa działa w prawie 60 różnych krajach na całym świecie, i jest to naturalne że przy tak zdywersyfikowanym spektrum narodowości i kultur, każdy z nas wnosi coś unikalnego do biznesu. Diversity and Inclusion dla mnie osobiście to budowanie środowiska, umożliwiającego każdemu z nas, niezależnie od płci, wieku, wykształcenia, wiary, czy jakichkolwiek innych czynników, prawa do rozwoju, prawa do wypowiedzi, prawa do bycia sobą. Budowanie organizacji opartej o różnorodność to budowanie kultury szacunku do innych ludzi i prawa bycia szanowanym. To słuchanie innych. To także budowanie naszej przyszłości o zrównoważonym rozwoju. Budowanie pasji i dzielenie się tą pasją z innymi, dla dobra każdego z nas indywidualnie jak i dla dobra całej organizacji, wyrażającej się w zwiększaniu jej innowacyjności i konkurencyjności”-  mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie. “Decyzja o wspieraniu LEAD Network w Polsce jest dla nas czymś naturalnym, ponieważ promowanie różnorodności i inkluzywności jest częścią naszej misji. Wierzymy, że współdziałając w ramach LEAD zainicjujemy dyskusję o wyzwaniach, jakie wciąż stoją przed polskim biznesem w tym zakresie. Zgodnie z mottem LEAD Network – „doing, not trying” - będziemy aktywnie wspierać naszych partnerów biznesowych w działaniach na rzecz zwiększenia różnorodności w ich strukturach organizacyjnych.” - dodaje Izabella Maczkowska - Ciborowska.

Uczestnikami panelu dyskusyjnego podczas pierwszego w Polsce webinaru LEAD Network było zróżnicowane grono liderów branży FMCG: Izabella Maczkowska – Ciborowska, Dyrektor Generalny na Polskę i kraje bałtyckie, CHEP; Anna Daszczyńska, HR OMD Director Central Europe, PEPSICO; Sławomir Szymankiewicz, General Manager Poland, GSK oraz Wojciech Moliński, VP HR Kompania Piwowarska, ASAHI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.