Komunikaty PR

CHEP jest oficjalnym partnerem LEAD Network w Polsce i w Europie

2020-12-14  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agata Kwapień
Public Dialog

ul. Mesyńska 4
02-761 Warszawa
a.kwapien|publicdialog.pl| |a.kwapien|publicdialog.pl
531 785 723
www.publicdialog.pl

LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity), organizacja której celem jest promowanie idei różnorodności i integracji (diversity and inclusion) w branży retail i FMCG, rozpoczyna swoją działalność w Polsce. Firma CHEP, jako globalny partner organizacji od wielu lat, aktywnie wspiera wartości reprezentowane przez LEAD Network.

Rozpoczęcie działalności LEAD Network w Polsce zostało uroczyście zainaugurowane 9 grudnia podczas webinaru pod tytułem "Czy różnimy się w rozumieniu różnorodności? Wspólne definiowanie diversity and inclusion w Polsce". Dawkę motywacji i inspiracji do działania dostarczyła słuchaczom Zofia Dzik -  innowatorka, przedsiębiorca społeczny, inwestorka i fundatorka Instytutu Humanites, a Małgorzata Cichecka, przewodnicząca LEAD Network w Polsce, opowiedziała o planach rozwoju polskiego oddziału organizacji. Podczas webinaru odbył się również panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli firm - partnerów LEAD Network, którzy rozmawiali o tym, co dla nich i dla ich biznesu oznacza idea diversity and inclusion i jakie wnosi realne korzyści dla biznesu. Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie, opowiedziała o tym jak CHEP wdraża ideę różnorodności i integracji w życie organizacji na co dzień.

Temat diversity and inclusion staje się coraz ważniejszy w Polsce, szczególnie w branży FMCG. Uważam, że jest nadal potencjał do rozwoju w tym zakresie zarówno dla indywidualnych osób, jak i organizacji. LEAD Network daje możliwość czerpania z innych rynków, budowania sieci kontaktów biznesowych aby te tematy poruszać i rozwijać. Najbliższy rok to dla nas budowanie świadomości naszego istnienia, zachęcenie jak największej liczby osób i organizacji do dołączenia do nas, ale również inspirowanie poprzez różnego rodzaju spotkania.” – mówi Małgorzata Cichecka, przewodnicząca LEAD Network w Polsce i Intelligent Analytics Director Poland w NielsenIQ.

Różnorodność w biznesie daje napęd do innowacji i kreatywności oraz przynosi wymierne rezultaty w postaci lepszych wyników finansowych. Zespoły zróżnicowane pod względem płci odzwierciedlają portfolio swoich klientów i konsumentów, a co za tym idzie są w stanie lepiej zrozumieć ich potrzeby i motywacje. Ponadto, wnoszą do organizacji pełny wachlarz kompetencji i umiejętności, dzięki którym zwiększa się efektywność całej firmy. Działając zgodnie z ideą diversity and inclusion, partnerzy LEAD Network chcą przyciągać najlepsze talenty, a następnie koncentrować się na stworzeniu dla nich optymalnych warunków do rozwoju. Różnorodność w biznesie to także lepsze relacje wewnątrz zespołu i całej organizacji – dzięki jasno sprecyzowanym zasadom i wartościom, które są wspólne dla wszystkich pracowników.

CHEP i LEAD Network łączy wspólny cel, jakim jest kreowanie przyszłości opartej na integracji i równości płci na wszystkich poziomach zatrudnienia. Dążenie do stworzenia jak najbardziej otwartej i różnorodnej organizacji jest częścią globalnej strategii CHEP. Opiera się ona na 4 filarach - pierwszym z nich jest dążenie do autentyczności, czyli dbałości o to, by pracownicy mogli w pełni czuć się sobą w pracy. Drugi filar opiera się na założeniu, że diversity and inclusion jako DNA organizacji, jest integralną częścią każdego stanowiska i wszystkich działań biznesowych. Kolejne dwa filary mówią o otwartości na różne opinie oraz o spójności, czyli zrozumieniu wartości jaką wnoszą różnorodność i integracja na wszystkich poziomach organizacji i we wszystkich lokalizacjach.

CHEP co roku mierzy swoje postępy w dążeniu do stania się jeszcze bardziej różnorodną i otwartą organizacją oraz stawia sobie cele na przyszłość. W ramach nowej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju, której celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na planetę, biznes i społeczności, firma zobowiązała się do bycia „workplace positive” do 2025 r. Jeśli chodzi o płeć, oznacza to, że co najmniej 40% kobiet będzie zajmowało wyższe stanowiska menadżerskie, co pozwoli podwoić liczbę kobiet w biurze (obecnie globalnie 35,3% stanowisk menadżerskich zajmują kobiety). W Polsce CHEP zatrudnia 140 pracowników, z czego 61% to kobiety. Co istotne, proporcje płci na stanowiskach menedżerskich są bliskie równowagi - panie stanowią 46%.

Różnorodność w CHEP nie jest pustym hasłem, a cechą charakterystyczną firmy i jej siłą. Nasza grupa działa w prawie 60 różnych krajach na całym świecie, i jest to naturalne że przy tak zdywersyfikowanym spektrum narodowości i kultur, każdy z nas wnosi coś unikalnego do biznesu. Diversity and Inclusion dla mnie osobiście to budowanie środowiska, umożliwiającego każdemu z nas, niezależnie od płci, wieku, wykształcenia, wiary, czy jakichkolwiek innych czynników, prawa do rozwoju, prawa do wypowiedzi, prawa do bycia sobą. Budowanie organizacji opartej o różnorodność to budowanie kultury szacunku do innych ludzi i prawa bycia szanowanym. To słuchanie innych. To także budowanie naszej przyszłości o zrównoważonym rozwoju. Budowanie pasji i dzielenie się tą pasją z innymi, dla dobra każdego z nas indywidualnie jak i dla dobra całej organizacji, wyrażającej się w zwiększaniu jej innowacyjności i konkurencyjności”-  mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie. “Decyzja o wspieraniu LEAD Network w Polsce jest dla nas czymś naturalnym, ponieważ promowanie różnorodności i inkluzywności jest częścią naszej misji. Wierzymy, że współdziałając w ramach LEAD zainicjujemy dyskusję o wyzwaniach, jakie wciąż stoją przed polskim biznesem w tym zakresie. Zgodnie z mottem LEAD Network – „doing, not trying” - będziemy aktywnie wspierać naszych partnerów biznesowych w działaniach na rzecz zwiększenia różnorodności w ich strukturach organizacyjnych.” - dodaje Izabella Maczkowska - Ciborowska.

Uczestnikami panelu dyskusyjnego podczas pierwszego w Polsce webinaru LEAD Network było zróżnicowane grono liderów branży FMCG: Izabella Maczkowska – Ciborowska, Dyrektor Generalny na Polskę i kraje bałtyckie, CHEP; Anna Daszczyńska, HR OMD Director Central Europe, PEPSICO; Sławomir Szymankiewicz, General Manager Poland, GSK oraz Wojciech Moliński, VP HR Kompania Piwowarska, ASAHI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Dialog
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje Biuro prasowe
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.