Komunikaty PR

Czego pracownicy oczekują od swoich szefów?

2021-02-13  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Według badania potrzeb pracowników 2020, dla 66 proc. ankietowanych najistotniejszym benefitem jest zasilenie domowego budżetu. Na drugim miejscu znajduje się elastyczność wykorzystania dodatków (60 proc. wskazań)[1]. Jednak profity to nie jedyne aspekty, które tworzą dobre miejsce pracy. Mają na to też wpływ polityki i standardy HR, za które najlepsi pracodawcy co roku wyróżniani są w rankingach. Jednym z nich jest „Global Top Employer”, na którego liście w tym roku znalazło się zaledwie 16 firm z całego świata.

Dla większości ankietowanych w badaniu PBS pracowników, najważniejszymi benefitami są zasilenie domowego budżetu oraz elastyczność w wyborze, kiedy i jak można wykorzystać dany dodatek (odpowiednio 66 i 60 proc. wskazań.). 42 proc. ankietowanych twierdzi, że idealny profit pracowniczy powinien wspierać zdrowy styl życia, natomiast 33 proc. jest zdania, że powinien być „czymś ekstra”, na co w normalnych okolicznościach pracownik nie mógłby sobie pozwolić. Dla prawie co czwartej osoby (24 proc.) benefit powinien mieć nowoczesną formę i być zaoferowany np. w wersji mobilnej lub elektronicznej. Z kolei dla 16 proc. dobrze byłoby, gdyby pobudzał potrzeby związane z kulturą i rozrywką.

- Pracownicy są w firmie najważniejsi. Dlatego w czasach niepewności i permanentnego stresu, jaki wywołuje pandemia, na pracodawcach ciąży szczególnie duża odpowiedzialność. Niezbędne jest motywowanie do działania i okazywanie uznania zespołowi. Metod budowania i utrzymania zaangażowania jest wiele, zawsze jednak najważniejsze w relacjach pracowniczych powinny być zarówno rozmowa, jak i szczery feedback – podkreśla Joanna Augustynowicz, dyrektor ds. personalnych, DHL Express Polska.

Certyfikat „Global Top Employer”

Na rynku prowadzone są badania i rankingi na temat standardów i korzyści, które oferują pracodawcy. Przykładem może być Global Top Employers, który od 30 lat jest organizowany przez Top Employers Institute. W 2021 roku jedną z nagrodzonych firm zostało DHL Express, przedsiębiorstwo świadczące międzynarodowe, ekspresowe usługi kurierskie i logistyczne. W tym roku firma ta otrzymała certyfikat Top Employers Institute w 48 krajach.

W 2021 roku odbyła się również 12. edycja Programu w Polsce. Tytuł laureata Top Employers zyskało 67 firm.

- Oprócz certyfikatu Top Employer Global, DHL Express otrzymał również nagrodę Top Employer Polska. To zasługa pracowników i kurierów, którzy są sercem naszej firmy. Dlatego też bezpieczeństwo zespołu od zawsze było i nadal jest dla nas najwyższym priorytetem. Otrzymanie tej nagrody jest zwieńczeniem wysiłków, które włożyliśmy w tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju – dodaje Joanna Augustynowicz.

Dobre praktyki pracodawców

Firmy stosują wiele zróżnicowanych rozwiązań, by motywować swoich pracowników. Poza benefitami rzeczowymi, jest to m.in. dbanie o dobrą atmosferę.

- W DHL Express przykładamy szczególną wagę do tego, by zespół był zadowolony z pracy. O tym, że robimy to w odpowiedni sposób mogą świadczyć dane. W 2020 roku zaangażowanie naszych pracowników wyniosło 85 proc. Co więcej, wskaźnik ten rośnie rok do roku. Ciekawy jest też fakt, że kilka osób z nich obchodzi w tym roku 30-lecie pracy w naszej firmie. Natomiast osób z kilkunasto- i kilkudziesięcioletnim stażem jest więcej – mówi Joanna Augustynowicz.

- Mamy wiele form doceniania. Wyróżniamy pracowników kwartału i roku, czy też za postawę „Can do”, staż pracy. Opracowaliśmy proces onboardingu. Nowi pracownicy dostają specjalną paczkę z gadżetami DHL, a także pakietem informacji, które pomagają w pierwszych tygodniach pracy. To tylko przykłady, jednak inicjatyw jest o wiele więcej, m.in. te w zakresie CSR, diversity i inclusion czy well-being – dodaje Joanna Augustynowicz.

Odpowiednia motywacja pracowników sprawia, że pracują oni w firmie przez wiele lat. Dzięki temu utrzymują swoje zaangażowanie na wysokim poziomie, dając przykład innym, a także pracując jednocześnie na wspólny sukces danej organizacji.

 


[1] Badanie potrzeb pracowników 2020 przeprowadzonego przez PBS dla Sodexo and Rewards Services Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.