Komunikaty PR

Inżynierowie i inżynierki nowej generacji w branży motoryzacyjnej

2022-11-14  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt

Anna Godzisz
Agencja PWR

Foksal 21 lok. 2
00-372 Warszawa
media|pwrgg.com| |media|pwrgg.com
+48 882 912 822
https://www.linkedin.com/company/pwr-warsaw/

 

  • Wśród inżynierek i inżynierów zatrudnionych w Grupie ZF w Polsce i Czechach, przeprowadzone zostało badanie jakościowe, które eksploruje świat ich wartości i potrzeb zawodowych oraz postrzeganie branży i wizję jej rozwoju.  
  • Raport z badania pt. “Inżynierowie i inżynierki nowej generacji w branży motoryzacyjnej” podsumowuje kluczowe obserwacje z badania przeprowadzonego wśród pracowników ZF, które dodatkowo uzupełniają opinie ekspertów w dziedzinie zarządzania zasobami i ludzkimi, a także technologii. 
  • Grupa ZF jest globalnym liderem w rozwoju technologii w motoryzacji, który zatrudnia niemal 24 tys. inżynierów i programistów na całym świecie. To właśnie w tej grupie zawodowej ZF rekrutuje dziś najwięcej osób. 

 

Branża motoryzacyjna rozwija się dynamicznie, generuje zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania i nowe technologie, które powstają także w Polsce i Czechach.  Podobnie, jak w innych dziedzinach gospodarki, również w motoryzacji zapotrzebowanie na wyspecjalizowaną kadrę inżynierską jest obecnie wielokrotnie większe niż dostępność specjalistów. 

Grupa ZF, która obecnie zatrudnia ponad 23 750 inżynierów i programistów w 31 krajach na całym świecie, w czerwcu tego roku przeprowadziła wśród zatrudnionych w oddziałach firmy w Polsce i Czechach inżynierek i inżynierów badanie opinii eksplorujące świat ich wartości i potrzeb zawodowych oraz postrzeganie branży i wizję jej rozwoju.  

Badanie miało charakter jakościowy, a na podstawie jego wyników powstał Raport „Inżynierowie i inżynierki w branży motoryzacyjnej”, który przybliża opinie i postawy przedstawicieli branży w takich kwestiach, jak:

  • młoda generacja inżynierów na rynku pracy: jakimi wartościami się kierują, jakie są ich potrzeby i aspiracje;
  • co inspiruje i napędza młodych inżynierów - jak widzą rozwój technologii i branży motoryzacyjnej;
  • kobiety w branży inżynieryjnej - jakie wyzwania stoją przed nimi, czy inżynierki wspierają się wzajemnie;

Raport uzupełniają komentarze ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi oraz rynku technologii. 

 

Głodny rynek pracy dla inżynierów

„W całej Europie borykamy się z podobnymi problemami. Rynek pracy technologicznej jest bardzo głodny, a wciąż mamy za mało specjalistów, zarówno w IT jak i w innych technologicznych dziedzinach. (…) Lista zawodów, których brakuje jest długa: eksperci od analityki danych (data analytics, data scientists), project managerowie technologiczni, eksperci od transformacji cyfrowej (digital transformation experts), eksperci od cyberbezpieczeństwa, a także zawody, które pośredniczą pomiędzy ludźmi od technologii, a biznesem” - podkreśla w komentarzach do Raportu Jowita Michalska, współzałożycielka i CEO Digital Univercity.

Na tle całego rynku pracy dla inżynierów, branża motoryzacyjna wyróżnia się ofertą dla specjalistów niemal wszystkich inżynierii oraz IT, która łączy się z możliwością ciągłego rozwoju i zwiększania swoich kompetencji. Zdaniem badanych przez ZF specjalistów, rozwój i podnoszenie kwalifikacji to coś, co nadaje sens pracy i motywuje, szczególnie tych najmłodszych w zawodzie.

“Grupa ZF stwarza możliwości rozwoju inżynierkom i inżynierom, bo nasze zakłady w Polsce nie pełnią już tylko funkcji wspomagających wobec tych w Europie Zachodniej. Od kilku lat prowadzimy samodzielnie projekty, co wygenerowało potrzebę stworzenia nowych, samodzielnych stanowisk, wymagających wyspecjalizowanych pracowników prowadzących projekty” - podkreśla Natasza Swacha, HR Manager Centrum Inżynieryjnego ZF w Bielsku-Białej. 

Elastyczny czas pracy, szkolenia i ciągły rozwój oraz praca przy innowacyjnych, ważnych społecznie technologiach - to, zdaniem zarówno badanych, jak i ekspertów kluczowe napędy w życiu zawodowym profesjonalistów w inżynierii i IT.

“Młodzi pracownicy, studenci, mają teraz zupełnie inne potrzeby. Przede wszystkim chcą mieć równowagę między życiem a pracą, chcą wiedzieć przy jakich projektach będą pracować i na jakim sprzęcie. Chcą brać udział w projektach, które są ciekawe i rozwijające. Pieniądze nie są dla nich najważniejsze” - mówi Šárka Valentová, HR Manager ZF w Czechach. 

Jakie wyzwania i szanse czekają na profesjonalistów w dziedzinach inżynierii i IT? Co w pracy liczy się dla nich najbardziej? Jakie benefity pracownicze to dzisiaj must have, a które mają decydujący wpływ na wybór pracodawcy? Te i inne kwestie poruszone zostały w Raporcie Grupy ZF, który można przeczytać na stronach ZF https://press.zf.com/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PWR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.