Komunikaty PR

Jak pokazać wiedzę i informacje, nie tylko pracownikom?

2022-06-23  |  11:11

Nagrania wideo, jak żadna inna forma przekazu, są w stanie wywołać u odbiorców określone emocje i pobudzić ich wyobraźnię, ale przede wszystkim pozwalają skupić oraz zatrzymać ich uwagę na odbieranym komunikacie, ułatwiając trwałe zapamiętywanie jego najistotniejszych elementów. Produkcje filmowe o charakterze szkoleniowym i edukacyjnym z sukcesem wspierają nie tylko przekazywanie oraz ugruntowywanie wiedzy pracowników czy partnerów biznesowych, ale także umożliwiają budowanie wizerunku i rozpoznawalności organizacji, jak i jej kluczowych ekspertów oraz potrafią szybko zyskiwać na popularności zapewniając dodatkowo wiralową promocję. Jak zatem najskuteczniej wykorzystać szereg możliwości, jakie dają obecnie nagrania wideo nie tylko w rozwoju i edukacji zatrudnionych, ale również w innych obszarach funkcjonowania firmy?

Nagranie wideo, oddziałujące na zmysły widza spójną kompozycją obrazu i dźwięku, zalicza się do najbardziej atrakcyjnych wizualnie form przekazywania informacji. Obecna bogata oferta produkcji filmowych, rozbudowana w okresie pandemii, daje niemal nieograniczony wybór formatu i długości nagrania, co pozwala na dopasowanie przekazu oraz jego oprawy graficznej do precyzyjnie określonej grupy docelowej. Mogą być nią nie tylko zatrudnieni, potencjalni kandydaci, ale także klienci oraz partnerzy biznesowi, jak również całe otoczenie organizacji. Wykorzystywane obecnie materiały wideo z powodzeniem mogą służyć także do komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.

Kto najchętniej wykorzystuje wideo?

Odpowiedź na powyższe pytanie znajdziemy między innymi w wynikach badania „Kompetencje miękkie i potrzeba ich rozwoju - jak uczą się obecnie pracownicy?” przeprowadzonego na przełomie 2021/2022 przez Nowe Motywacje i Mobile Institute. Wprawdzie formy wideo nie są najczęściej wskazywaną najlepszą formą rozwojową, głos na nie oddało 15% ankietowanych, jednak bez trudu można wskazać branże, dla których produkcje filmowe są niekwestionowanym faworytem. Formy wideo uznają za najlepsze pracownicy firm związanych z działalnością badawczo-rozwojową (74%), motoryzacją (70%), ochroną zdrowia (40%) i edukacją (39%).

Wykorzystanie nagrań właśnie przez te branże nabrało nowego znaczenia w okresie izolacji sporej części pracowników w czasie pandemii. Wideo stało się wtedy jedną z podstawowych form przekazywania wiedzy, nie tylko tej mającej na celu podniesienie kwalifikacji zatrudnionych lub dostarczenia im informacji o nowych narzędziach czy obszarach działania. Wielu podmiotom posłużyły do dostarczenia niezbędnych informacji o produktach, usługach czy procesach w czasie, w którym spotkania twarzą w twarz były niemożliwe. Przez ostatnie lata za nagrania wideo chwytali zatem nie tylko specjaliści odpowiedzialni za edukację zatrudnionych, ale także osoby skupione na rozwoju produktów, marketingu czy sprzedaży. 

Dlaczego wideo?

Efektywność wykorzystania filmów w procesie nauczania od lat badają specjaliści rozmaitych dziedzin. Podsumowanie stanu aktualnej wiedzy w tym zakresie znajdziemy m.in. w opracowaniu „Exploring the use of video podcasts in education: A comprehensive review of the literature” autorstwa Robin H. Kay z Ontario Tech University w Kanadzie. Liczne badania potwierdzają: przyswajanie informacji z materiałów audiowizualnych trwa krócej oraz łatwiej zrozumieć i zapamiętać ich treść. Film przyciąga uwagę odbiorcy skuteczniej niż jakakolwiek inna forma przekazu, a historie ekranowych bohaterów potrafią angażować, bawić i edukować jednocześnie. 

Technologia wideo pomaga łączyć przyjemne z pożytecznym. Film może dostarczyć intelektualnej i emocjonalnej rozrywki oraz sprawić, że przekazywane informacje wydają się bardziej przystępne i szybciej zapadają w pamięć. Produkcja, która dostarcza wartościowych treści, potrafi zainspirować widza, a nawet skłonić go do określonego działania. Dlatego wideo jest tak skutecznym nośnikiem komunikatów informacyjnych i reklamowych. Przepisem na sukces jest pouczająca historia i bohaterowie, z którymi identyfikuje się wybrana grupa docelowa oraz spójna treść, która wspiera realizację jakiegoś celu strategii marketingowej.

Nagranie, które można w dowolnej chwili (i dowolną ilość razy) uruchomić, zatrzymać lub odtworzyć ponownie, pozwala widzowi na komfort pozyskiwania informacji bez presji, we własnym tempie, w najdogodniejszym miejscu i czasie. Co istotne film można wyświetlić na dowolnym urządzeniu, od telefonu komórkowego, przez tablet czy komputer aż po ekran kinowy. I choć jednorazowy koszt przygotowania materiału może wydawać się wysoki, to zwraca się biorąc pod uwagę jego późniejsze wielokrotne wykorzystanie. Nad każdym etapem produkcji czuwa profesjonalna, doświadczona ekipa filmowców i dydaktyków, co ogranicza zaangażowanie po stronie organizacji do niezbędnego minimum, gwarantując jednocześnie przekazywanie pewnych informacji w najlepszym wydaniu, ale przede wszystkim w bardzo przystępny dla odbiorców sposób – mówi Krzysztof Krawczyk, EduTech Director w zespole Nowych Motywacji odpowiedzialny również za markę AnyMovies.

Bogaty wachlarz form wideo dla edukacji

Wideoszkolenia

Zdobywanie wiedzy przy użyciu nagrań wideo to wygodna, coraz bardziej popularna i alternatywna dla konwencjonalnych metoda. Nie wymaga odrywania się od bieżących obowiązków i obecności w ustalonym z góry miejscu i czasie. Swoboda wyboru dogodnego momentu na zapoznanie się z treścią materiału jest niewątpliwie jedną z największych zalet wideoszkolenia. Szczególnie chętnie korzystają z nich duże organizacje, które oferują programy rozwojowe regularnie i dla licznej grupy pracowników. Coraz częściej wideoszkolenia stają się także ważnym elementem komunikacji marki z klientem, wspierając sprzedaż produktów i usług firm z różnych branż.

Zaangażowanie eksperta do profesjonalnego nagrania pozwala na przedstawienie specjalistycznej wiedzy z dowolnie wybranej dziedziny w przystępny i angażujący sposób. Film z udziałem eksperta umożliwia zaprezentowanie dużej ilości zagadnień w ciekawej i nowoczesnej formie. Wideoszkolenia eksperckie sprawdzą się zarówno w budowaniu marki osobistej specjalistów, promocji powiązanych z wykładem produktów lub usług, jak i przeprowadzeniu wśród pracowników okresowego szkolenia z zakresu BHP czy ochrony danych osobowych. Zawsze wtedy, gdy organizacja ma do czynienia z trudnym do opanowania materiałem, a udział eksperta jest konieczny, by podnieść wiarygodność wideoszkolenia eksperckie to najlepsze dla niej rozwiązanie.

Znacznie krótszą formą są wideoszkolenia prezentacyjne, które przeprowadzają widza przez kolejne zagadnienia o umiarkowanym poziomie szczegółowości. Często wykorzystywane są do zapoznawania pracowników lub klientów z nową ofertą, prezentując wchodzące na rynek produkty, usługi lub użyte technologie. W komunikacji wewnętrznej wideo może znaleźć ciekawe zastosowania w działaniach HR i PR, na przykład w procesie „onboardingu” (wdrażania nowego pracownika w kulturę organizacji) lub do prowadzenia firmowego newslettera. W dialogu z klientem może służyć również do prezentacji portfolio.

Wideoszkolenie instruktażowe to nagranie, które demonstruje zasady funkcjonowania wybranego procesu, produktu lub usługi, umożliwiając samodzielną naukę i zdobywanie nowych, praktycznych umiejętności. Wideo typu „krok po kroku” ma szerokie zastosowanie, sprawdza się zarówno w nauce obsługi skomplikowanych urządzeń lub oprogramowania, jak i prostych, powtarzalnych czynności. Do głównych zadań instruktażu wideo należy przekonanie widza, że zadanie jest prostsze niż mu się wydaje. Takie nagranie może na przykład zachęcać klienta do zakupu produktu wymagającego samodzielnego złożenia lub rozbudowanej, wielofunkcyjnej aplikacji. W organizacjach zatrudniających liczne zespoły o zbliżonym zakresie obowiązków, wideoszkolenie może posłużyć jako instrukcja stanowiskowa.

Odcinki wideoszkolenia można skomponować w kompleksowe kursy wideo. Filmy pogrupowane w tematyczne serie są najlepszym sposobem na przekazanie różnych, choć powiązanych ze sobą treści. Kolejne odcinki mogą przedstawiać inne aspekty danego zagadnienia, jak również kilka zagadnień, które łączy przynajmniej jeden wspólny motyw. Współcześnie z nagrań wideo można nauczyć się niemal wszystkiego, od znajomości obcego języka po budowę domku na drzewie. Kreatywnie wykorzystany format kursu wideo może być doskonałym sposobem na nieoczywistą promocję oferty.

Inne formaty wideo przydatne nie tylko w edukacji pracowników

Filmy fabularne to produkcje zrealizowane z dużym rozmachem, które przekazują informacje w formie krótkiej opowieści, do której wprowadzone są treści edukacyjne. Dzięki odpowiedniej narracji przekaz nagrania zyskuje odpowiedni ładunek emocjonalny, niezbędny do wywołania u widza określonej reakcji. Są zdecydowanie najbardziej ekscytującą produkcją szkoleniową, jednak wymagają poświęcenia największej ilości zasobów. Krótkie filmy fabularne znakomicie sprawdzą się w branżach związanych z bezpieczeństwem, ochroną zdrowia czy w promocji kampanii społecznych. Są też najlepszym formatem dla filmów okazjonalnych czy wirtualnych wycieczek.  

Wywiady to materiały wideo prezentujące dyskusję ekspertów wybranych dziedzin, które uzupełniają zagadnienie o bezcenne doświadczenia i wiedzę praktyczną. Ich zadaniem jest zainteresowanie widza wybranym tematem, poszerzenie jego perspektywy, a nawet zainspirowanie go do samodzielnego pogłębiania wiedzy. To, czy wywiad odniesie sukces i zrealizuje postawione przed nim cele edukacyjne zależy od odpowiedniego wyboru gości programu oraz prowadzącego rozmowę, jak również medialności omawianego zagadnienia. Wywiad musi dotyczyć kwestii, które znajdują się w centrum zainteresowania.

Live streaming to inaczej filmowa relacja na żywo. Pozwala na zorganizowanie eventu w formule hybrydowej, jak i całkowicie zdalnej. Transmisję można prowadzić z dowolnego miejsca, jak choćby z siedziby firmy, nowo otwartego salonu sprzedaży czy prosto z wydarzenia branżowego. To najlepszy format do promocji wydarzeń związanych z premierą produktu czy otwarciem jakiegoś obiektu. Live streaming wartościowych treści ma duży potencjał do budowania w sieci zaangażowanej widowni, dlatego też często wykorzystuje się go do zdobywania popularności w mediach społecznościowych.

***

AnyMovies to marka należąca do firmy szkoleniowej Nowe Motywacje, która powstała w 2022 roku, aby odpowiedzieć na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku edukacyjnego. Głównym obszarem działalności AnyMovies są edukacyjne produkcje audiowizualne oraz podcasty. Formy video dopełniają oraz wzbogacają rozbudowane projekty szkoleniowe, a także mogą stanowić niezwykle atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych treści edukacyjnych. Filmy szkoleniowe powstają pod opieką ekspertów w dziedzinie edukacji, trenerów z poszczególnych obszarów i branż oraz we współpracy z profesjonalistami z branży filmowej.

Dowiedź się więcej: AnyMovies Showreel

 

Nowe Motywacje to firma szkoleniowa, która od niemal 25 lat projektuje i dostarcza rozwiązania rozwojowe w formie szkoleń, doradztwa trenerskiego oraz konsultingu. Firma od początku swojego istnienia w sposób pragmatyczny rozwiązuje problemy w organizacjach, za którymi stoją ludzie i procesy. Każdy projekt realizowany dla klienta musi mieć sens i nieść ze sobą realną zmianę. Firma posiada doświadczenie w realizacji kompleksowych projektów rozwojowych z wykorzystaniem zaplecza informatycznego oraz form zdalnych. Nowe Motywacje są częścią grupy Schouten Global, globalnego lidera szkoleniowego, który od 1997 roku jest udziałowcem i partnerem strategicznym firmy.

Od lipca 2020 Nowe Motywację są też przedstawicielem platformy Cross Knowledge w Polsce.

Więcej na www.nowemotywacje.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Wakacje – czas odpoczynku i równowagi dla pracowników Tylko jak ich tego nauczyć Biuro prasowe
2022-06-30 | 09:09

Wakacje – czas odpoczynku i równowagi dla pracowników Tylko jak ich tego nauczyć

Wakacje – czas odpoczynku i równowagi dla pracowników! Tylko jak ich tego nauczyć? Choć koncepcja wellbeing jest dobrze znana już od drugiej połowy XX wieku, a
Praca Nowa strefa coworkingowa w Parku Handlowym Matarnia w Gdańsku szuka dla siebie
2022-06-24 | 15:35

Nowa strefa coworkingowa w Parku Handlowym Matarnia w Gdańsku szuka dla siebie

Park Handlowy Matarnia w Gdańsku ogłasza konkurs na nazwę nowo otwartej przestrzeni warsztatowo-coworkingowej. Coworking cieszy się coraz większą popularnością, a dla wielu
Praca Tysiące wakatów czeka na Ukraińców w polskiej branży Contact Center
2022-06-22 | 11:05

Tysiące wakatów czeka na Ukraińców w polskiej branży Contact Center

Największe firmy Call i Contact Center w Polsce od lat rozwijają w dwucyfrowym tempie, a jednym z największych wyzwań, z jakim się zmagają, jest niewystarczająca liczba pracowników.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

U młodych pacjentek rak piersi występuje rzadko, ale jest bardziej agresywny. Dla wielu z nich taka diagnoza brzmi jak wyrok

Liczba zachorowań na raka piersi w Polsce sukcesywnie wzrasta. Co roku taką diagnozę słyszy ok. 20 tys. kobiet. Pacjentki przed 30. rokiem życia stanowią niewielki odsetek chorych, ale w ich przypadku często nowotwór jest bardziej agresywny. To m.in. dlatego dla młodych kobiet, które są aktywne zawodowo, mają rodziny i dzieci bądź planują je mieć w przyszłości, taka diagnoza często brzmi jak wyrok. – Niektóre kobiety mają poczucie, że jak rozpoczną leczenie, to skończy im się życie, że nie będą mogły już realizować najprostszych ról społecznych. To nie jest prawdą – podkreśla psychoonkolog, dr Mariola Kosowicz. Lekarze wskazują, że metody leczenia raka piersi są już dziś na tyle zaawansowane, że ten nowotwór, o ile zostanie wcześnie wykryty, może być niemal w 100 proc. uleczalny.

Handel

Coraz większa niepewność w gospodarce zbiera żniwo. Liczba upadłości firm rośnie

– Czynników ryzyka w biznesie jest dziś tak wiele, że dla przedsiębiorców, zwłaszcza małych i średnich, sytuacja stała się nieprzewidywalna jak nigdy dotąd – mówi Tomasz Starus, prezes zarządu Allianz Trade w Polsce. Widać to w statystykach dotyczących niewypłacalności firm. W maju było ich o 17 proc. więcej niż rok temu i aż o 150 proc. więcej niż na początku pandemii. W całym roku może być ich o 12 proc. więcej w ujęciu rocznym, podobnie jak w krajach Europy Zachodniej, które są głównym partnerem gospodarczym dla polskich firm. Dlatego rodzime firmy muszą dziś działać zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania wobec kontrahentów, dokładniej analizować partnerów biznesowych oraz korzystać z narzędzi pozwalających zabezpieczyć się przed wzrostem ryzyka w biznesie.

Konsument

Członkostwo w Unii Europejskiej znacząco poprawiło polski system prawny. Zwiększyła się m.in. ochrona i bezpieczeństwo konsumentów

Wspólnota prawa w ramach UE ma przełożenie na życie zwykłych konsumentów. Od 2004 roku znacznie zwiększyła się bowiem ich ochrona wobec usługodawców i producentów. Unijne wymogi poprawiają także bezpieczeństwo żywności, samochodów i wielu innych towarów użytkowanych na co dzień przez Europejczyków i Polaków – wynika z raportu „Osiemnaście lat Polski w Unii Europejskiej” przygotowanego przez In.Europa. Jak podkreślają jego autorzy, to także unijnej legislacji zawdzięczamy większe bezpieczeństwo energetyczne w czasie kryzysu w relacjach z Rosją.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.