Komunikaty PR

Kultura doceniania w biznesie – inspiracje dla dużych i małych firm

2023-01-13  |  12:00
Biuro prasowe

Chociaż powszechnie uznaje się, że employer branding w Polsce wciąż nie dorównuje poziomowi wielu firm zagranicznych, z pewnością od kilku lat można zaobserwować wyraźną zmianę w tym zakresie wśród polskich pracodawców. Ostatnie kwartały stanowiły nie lada wyzwanie także dla rodzimych biznesów i zmieniły sposób zarządzania oraz politykę wielu z nich. Od pracodawcy oczekujemy dziś bardziej „ludzkiego” nastawienia, doceniania oraz wyrozumiałości. Jak wynika jednak z  raportu „People at Work 2021: A Global Workforce View”, niespełna 6 na 10 pracowników ma poczucie, że ich praca spotyka się z uznaniem pracodawcy. Mimo że stanowi to większość, wciąż nie jest w pełni zadowalającym odsetkiem. Eksperci podkreślają, że przed nami jeszcze wiele pracy, której beneficjentami będą zarówno pracownicy, jak i pracodawcy. 

Jednym z obszarów employer brandingu, stanowiącym podstawę dobrych praktyk w firmie, jest docenianie pracownika. Choć mogłoby się wydawać, że jest to zupełnie naturalne, czasem trudno określić, w jakim momencie lub z jakiej okazji powinniśmy to w sposób szczególny okazywać. Jakie momenty warto uwzględnić w swoim biznesowych kalendarzu? 

Święta tradycyjne: Boże Narodzenie i Wielkanoc

Jednymi z najważniejszych okazji w roku – nie tylko życiu osobistym, ale też w życiu każdej firmy – jest Wielkanoc i Boże Narodzenie. Okres świąteczny to czas, w którym wiele firm organizuje spotkania oraz integracje, podczas których współpracownicy wymieniają się życzeniami oraz upominkami świątecznymi. Atmosfera w pracy, partnerskie podejście oraz estetyczny upominek wpływają nie tylko na wizerunek firmy, ale także na relacje w zespole i motywację pracownika. Co o świątecznych podarunkach mówią eksperci z branży upominkowej?

Święta, szczególnie Bożego Narodzenia, to wyjątkowy czas, w którym szefowie mają okazję podziękować swoim pracownikom za cały rok pracy. W naszej branży wierzymy, że nawet drobny, lecz jakościowy upominek nie tylko zapada w pamięć obdarowanego, ale stanowi też doskonałą wizytówkę firmy. My stawiamy na to, co kochają wszyscy, czyli słodkości premium. Na tegoroczne święta rekomendujemy aksamitne praliny z belgijskiej czekolady top gourmet z wyjątkowymi nadzieniami, zamknięte w brandowanym, eleganckim opakowaniu – mówi Anna Garmada, właścicielka marki SLODKIE specjalizującej się w produkcji brandowanych słodyczy reklamowych.

Dni świąteczne w 2023 roku:

  • Wielkanoc – 9–10 kwietnia (niedziela–poniedziałek)

  • Boże Narodzenie – 25–26 grudnia (poniedziałek–wtorek)

Firmowe spotkanie czy upominki warto zaplanować minimum na miesiąc przed zbliżającymi się świętami. Im mamy więcej czasu, tym lepsze możliwości na zaplanowanie atrakcyjnych eventów czy miłych niespodzianek. Z pewnością pomocne będzie w tym ustawienie przypomnienia w służbowym kalendarzu.

Dni pracownicze

Kultura wdzięczności to dla wielu firm wciąż dość nowe pojęcie. Chociaż święta, takie jak Dzień Doceniania Pracownika, dalej figurują jedynie w kalendarzu dni nietypowych, w Polsce zaczyna mówić się o nich coraz więcej. Warto zwrócić także uwagę na Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, który zyskuje coraz większe znaczenie również w kontekście działań employer brandingowych.

W 2023 roku święta te przypadają na:

  • Dzień Doceniania Pracownika – 5 marca (niedziela)

  • Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – 10 października (wtorek)

Święta branżowe

Planując kalendarz ważnych dat w kontekście działalności propracowniczej, warto wziąć pod uwagę również dni poświęcone konkretnym branżom lub nawet pracownikom. Drobny upominek czy życzenia w Dzień Grafika czy Informatyka na pewno będą pozytywnie odebrane przez zespół. W kalendarzu świąt nietypowych z pewnością znajdziesz dni, które będą ważne z punktu widzenia Twojej firmy. 

Przykłady dni branżowych w 2023 roku:

Dzień Piekarza i Cukiernika – 15 marca (środa)

Dzień Grafika – 27 kwietnia (czwartek)

Dzień Informatyka – 8 czerwca (czwartek)

Dzień Kierownika – 17 września (niedziela)

Dzień Biznesmena – 13 listopada (poniedziałek)

Jubileusze, urodziny, awanse – okazje wewnętrzne

Niektórych okazji nie znajdziesz w żadnym kalendarzu. Awans, rocznica pracy, sukcesy firmowe czy nawet urodziny pracowników to okazje zdecydowanie warte uwzględnienia w 2023 roku. Celebrowanie i docenianie sukcesów firmy, które są przecież sukcesami mrówczej pracy pracowników oraz kontrahentów, stanowią bardzo ważny element budowania relacji biznesowych. Niewielki upominek i kilka ciepłych słów prosto z serca z pewnością zostaną zapamiętane przez współpracownika czy partnera na długo. Jak komentuje Anna Garmada: Firmowe eventy z okazji jubileuszy czy świętowanie wygranego przetargu to z pewnością momenty, kiedy warto pokazać, że doceniamy pracę, oddanie i sumienność zespołu. W SLODKIE, projektując słodycze dla różnych firm, do każdej ich okazji podchodzimy indywidualnie. Dopasowujemy zarówno produkt, jak i opakowanie do typu wydarzenia oraz budżetu, jakim dysponujemy. Możemy przygotować czekoladki w dowolnym kształcie, z dowolnym hasłem czy logotypem. Dzięki temu tworzymy upominki uszyte dokładnie na miarę jasno określonej okazji. Widzimy też, że firmy chcą iść właśnie w tę stronę i coraz bardziej zależy im na tworzeniu unikatowych upominków.

Obdarowywanie często kojarzymy z podarunkami, na które trzeba przeznaczyć spory budżet. Nic bardziej mylnego! Często nawet drobny, miły gest jest w stanie rozpromienić twarz drugiej osoby. Mini czekoladki z motywującym cytatem na biurku, czy słodkie cukierki w przestrzeni wspólnej to zdecydowanie dobry pomysł na miły początek pracowitego tygodnia. Takie słodkie rozwiązania na każdą kieszeń znajdziemy również w ofercie marki SLODKIE.

Święta nietypowe

Wiele firm w ciągu roku szuka także dodatkowych pretekstów, poza świętami ustawowymi czy jubileuszami, do miłego spędzenia czasu ze swoimi pracownikami czy obdarowania ich drobnymi upominkami. W ten sposób przedsiębiorcy budują także swego rodzaju przewagę na tle konkurencji, prezentując się jako marka kreatywna, której prawdziwym kapitałem są tworzący ją ludzie. Croissant na Dzień Rogalika, pizza (również w wariancie z ananasem dla fanów hawajskiej) w Dzień Pizzy czy krótszy dzień pracy z okazji Dnia Wagarowicza – to tylko niektóre przykłady kreatywnego podejścia do employer brandingu. Z pewnością są one nie tylko oryginalne, ale stanowią też przykład nieszablonowego podejścia i propracowniczej postawy pracodawcy. 

Przykłady nietypowych świąt w 2023 roku:

Blue Monday – 17 stycznia (poniedziałek)

Dzień Rogalika – 30 stycznia (poniedziałek)

Dzień Pizzy – 9 lutego (czwartek)

Tłusty Czwartek – 16 lutego (czwartek)

Światowy Dzień Drzemki w Pracy – 12 marca (niestety niedziela)

Dzień Wagarowicza – 21 marca (wtorek)

Dzień Czekolady – 12 kwietnia (środa), 7 lipca (piątek)

Dzień Dziecka – 1 czerwca (czwartek)

Mikołajki – 6 grudnia (środa)

Planując kalendarium wyjątkowych okazji, w których można docenić pracownika, warto pamiętać nie tylko o upominkach i akcjach specjalnych, ale też o niskobudżetowym, acz najważniejszym słowie ,,dziękuję”. Nawet najbardziej kosztowny prezent nie zastąpi szczerego feedbacku, podziękowania za zaangażowanie czy szczerej pochwały. Kultura doceniania rozpoczyna się od małych gestów, które mają wielkie znaczenie. Warto pamiętać o nich nie tylko od święta! 

 


 

Kontakt dla mediów:

Weronika Weimer

Communication Specialist

Agencja kreatywna Od kuchni

weronika.weimer@odkuchni.co 

tel: 883 921 264

Marka Slodkie jest jednym z europejskich liderów w branży słodyczy reklamowych. Od podstaw projektuje i produkuje słodycze, wykorzystując przy tym najnowsze technologie. Słodkie gadżety reklamowe i czekoladowe prezenty są jednym z elementów kampanii promocyjnych firm na całym świecie. Slodkie stosuje najwyższe standardy produkcji i zintegrowany system kontroli jakości, dostarczając na rynek produkty o wysokiej jakości.

facebook.com/Slodkiecom / instagram.com/slodkiecom  / linkedin.com / slodkie.com 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.