Lidl Polska po raz 5. przyzna nagrody Lidl Fair Pay
Kobiety pracujące w Polsce zarabiają średnio 4,5% mniej za godzinę niż mężczyźni – wynika z badania Eurostatu. Idea równości płac to ważny element kultury organizacyjnej Lidl Polska. Firma wraz z partnerami – firmą doradczą Korn Ferry oraz European Conferences United – po raz kolejny zaprasza przedsiębiorstwa, których polityka wynagrodzeniowa jest najbardziej wyrównana, do udziału w konkursie „Lidl Fair Pay”. Zgłoszenia będą przyjmowane do 15 czerwca. Patronem akcji jest United Nations Global Compact Network Poland.
Kobiety są nie tylko zaangażowane, sumienne i empatyczne, ale też dobrze wykształcone. Mimo swoich kompetencji, stanowią one w Polsce 54 proc. kadry kierowniczej oraz tylko 34 proc. zespołów zarządzających – wynika z badania firmy doradczej Korn Ferry, partnera 4. edycji konkursu „Lidl Fair Pay”.
Zespół Lidl Polska liczy obecnie ponad 27 000 pracowników. Idea fair pay oraz polityka równości płacowej to nie tylko fundamenty kultury organizacyjnej sieci, ale też wartości promowane przez firmę poprzez ogólnopolski konkurs „Lidl Fair Pay”. Do udziału w inicjatywie Lidl Polska wspólnie z partnerami – firmą doradczą Korn Ferry oraz European Conferences United – zaprasza polskie firmy, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana. Zgłoszenia do 5. edycji konkursu przyjmowane są od 22 maja do 15 czerwca 2023 roku. Honorowi zwycięzcy zostaną ogłoszeni 3 października podczas V Kolacji CEO & Board Directors Dinner.
- W Lidl Polska bardzo świadomie prowadzimy działania, aby promować kulturę włączenia oraz różnorodność. W 2019 roku, aby zwrócić większą uwagę na problem równości płac w Polsce, stworzyliśmy nagrodę honorową „Lidl Fair Pay”. Jest ona przyznawana przedsiębiorstwom, które – tak samo jak my – sprawiedliwie traktują pracowników oraz wspierają stosowanie jednakowej polityki płacowej. Wierzymy, że dzięki naszym partnerom oraz firmom, które w ramach konkursu chętnie dzielą się swoimi inicjatywami, wspieramy rozwój rynku i zmieniamy go na lepsze – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Luka płacowa i rola kobiet w biznesie
W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od subiektywnych kryteriów, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje. W 2020 roku, aby aktywnie wspierać równość płci i wzmacniać pozycję kobiet w biznesie, firma podpisała UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact. W 2022 roku sieć rozszerzyła także współpracę z UN Global Compact o działania edukacyjne, przystępując do Programu „Business & Human Rights”.
United Nations Global Compact Network Poland jest także patronem konkursu „Lidl Fair Pay”.
- Pomimo rozwoju kultury równościowej, kobiety nadal są dyskryminowane w wielu dziedzinach życia. Nierówność płci widoczna jest szczególnie dobrze w obszarze wynagrodzeń, w którym obserwujemy nieuzasadnioną dysproporcję płac. Wszelkie inicjatywy w zakresie wyrównania wynagrodzeń powinny motywować biznes do zmiany tych standardów. Konkurs „Lidl Fair Pay” to ważna i potrzebna inicjatywa, promująca postawę równego traktowania i doceniania pracowników – mówi Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.
Więcej informacji o konkursie „Lidl Fair Pay” można znaleźć na stronie https://kimjestesmy.lidl.pl/, zaś zgłoszenia konkursowe przesyłać poprzez formularz na stronie https://fairpayawards.com/. Zgłoszenia są przyjmowane do 15 czerwca.

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.