mBank stawia na różnorodność i zatrudnia 45+
mBank zachęca osoby 45+, by dołączyły do jego zespołu Contact Center w Łodzi. Jako jedna z nielicznych firm na rynku prowadzi działania rekrutacyjne skierowane w tak otwarty sposób do przedstawicieli pokolenia X – kandydatów, którzy często są niedoceniani lub pomijani w rekrutacjach. W ten sposób bank nie tylko promuje różnorodność w swoich zespołach, ale także obala stereotypy związane zatrudnianiem osób po 45. roku życia i wspiera je w rozwoju.
W kampanii #mBankZatrudnia45+ bank postawił na współpracę z coachem – Martą Siech. Działania prowadzone za pośrednictwem LinkedIn są kierowane do osób, które mają trudność ze znalezieniem odpowiedniego zatrudnienia po 45. roku życia. Kandydaci mogą liczyć na wsparcie doradcy w przygotowaniu do procesu rekrutacji. Na indywidualnych spotkaniach Marta Siech podpowiada osobom, które przeszły przygotowany przez nią proces assesmentu, jak dobrze zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Pomaga także przygotować CV spełniające współczesne standardy.
– W Contact Center mBanku dużą wagę przywiązujemy do budowania różnorodnych zespołów, w tym także różnorodnych pod względem wieku. Chcemy aktywnie wspierać osoby 45+ w rozwoju, dodawać im wiary we własne możliwości. Mamy nadzieję, że dostrzegając potencjał tej grupy, dajemy przykład innym pracodawcom – mówi Łukasz Czekajewski, Dyrektor Departamentu Budowania Zaangażowania Klientów przez Kanały Zdalne.
Za ideę kreatywną i koordynację projektu nowoczesnego doradztwa #mBankZatrudnia45+ odpowiada agencja Linkleaders. mBank już trzeci rok z rzędu we współpracy z tym partnerem prowadzi działania rekrutacyjne skierowane do tej grupy wiekowej. W ten sposób przyczynia się do obalania mitów dotyczących zarówno zatrudniania osób 45+, jak i tego, że pewne prace, np. w call center, są przeznaczone jedynie dla młodych.
– Nasze dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że zatrudnianie osób w wieku 45+ nie tylko wpływa pozytywnie na obsługę klienta, ale – dzięki wymianie doświadczeń – na cały zespół Contact Center. Jego pracownicy powinni nie tylko rozwiązać problem klienta, ale jednocześnie kontrolować emocje i zarządzać nimi. To umiejętności, którymi często cechują się osoby z pokolenia X. Wiemy także, że nasza oferta zatrudnienia zawiera wiele elementów ważnych dla nich – mówi Łukasz Czekajewski.
Osoby zrekrutowane w poprzednich edycjach kampanii, wskazują, że w pracy w Contact Center mBanku cenią stabilność zatrudnienia, oferowany pakiet benefitów, a także to, że ich praca polega na pomaganiu innym. Podkreślają, że dobrze czują się w zespole zróżnicowanym wiekowo i zawsze mogą liczyć na wsparcie.
Badania rynkowe pokazują, że generacja X przykłada dużą wagę do nie tylko do wynagrodzeń, ale także bezpieczeństwa zatrudnienia i dobrej atmosfery. Praca jest dla nich wyznacznikiem tożsamości, a lojalność wobec firmy jedną z ważnych wartości.
Obecnie pracownicy powyżej 40. roku życia stanowią blisko 20 proc. osób zatrudnionych w łódzkim Contact Center. W całym banku osoby 40+ to 43 proc. pracowników.
BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.