Komunikaty PR

McDonald’s Polska wprowadza nowy system szkoleniowy

2021-02-01  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania zdjęcie ( 0.05 MB )

Firma wprowadza nowoczesny Program Szkolenia Załogi. Dzięki zmianie podejścia do rozwijania kompetencji pracowników restauracji, sieć spodziewa się jeszcze szybciej i w bardziej angażujący sposób szkolić osoby zatrudnione w całej Polsce.

McDonald’s Polska to ponad 27 tysięcy pracowników rozsianych po całej Polsce. Dzięki nowemu Programowi Szkolenia Załogi i specjalnym tabletom szkoleniowym, które właśnie trafiły do wszystkich restauracji sieci, zyskają oni dostęp do nowych materiałów multimedialnych i nowoczesnej wiedzy nt. różnych aspektów pracy. W nowy sposób będą się szkolić wszyscy zatrudnieni w restauracjach McDonald’s, już od pierwszego dnia pracy. Jak podkreśla Wojciech Puchacz, Konsultant ds. Szkoleń w McDonald’s, odpowiedzialny za wprowadzenie programu: – Pracowaliśmy nad wdrożeniem od dawna, ale okazało się, że w nowej rzeczywistości ten projekt jest jeszcze bardziej potrzebny. Dzięki nowej formule szkoleń, możemy bardzo szybko przekazywać do restauracji niezbędną do pracy wiedzę. Pracownicy mają dostęp do szkoleń, kiedy tego potrzebują, więc czują się pewniej. To szczególnie ważne teraz, gdy sytuacja zmienia się tak szybko i wszyscy działamy w warunkach dużej niepewności.

McDonald’s kształci 4 tys. managerów rocznie

Firma podkreśla, że szkoli na ogromną skalę – każda osoba, która zaczyna pracę w McDonald’s ma precyzyjnie określoną ścieżkę rozwoju umiejętności, od podstawowego stanowiska, aż po kadrę managerską. Artur Czarnecki, szef działu Learning & Development, wyjaśnia: – Zaczynamy od szkolenia w restauracji, jesteśmy w stanie bardzo szybko nauczyć samodzielnego funkcjonowania na różnych stanowiskach. Jednocześnie od początku pokazujemy szerszy kontekst, żeby pracownik rozumiał, dlaczego pewne rzeczy robimy w określony sposób. Dość wcześnie umożliwiamy też budowanie kompetencji liderskich. Dla każdego poziomu stanowiska mamy określoną ścieżkę i w efekcie kształcimy aż 4 tys. managerów rocznie. Przy ograniczeniach wynikających z pandemii i ponad 450 restauracjach w całej Polsce technologie dają nam efekt skali i pozwalają bardzo szybko reagować na zmiany. Taka forma szkolenia jest bardzo atrakcyjna dla zespołu, angażuje w zdobywanie wiedzy, a to dla nas równie ważne.

Nowe technologie i zwiększenie roli instruktorów

Odświeżona metoda szkoleniowa opiera się na zasadzie 3S, czyli: Spójrz, Spróbuj, Sprawdź. Instruktor za pomocą tabletu pokazuje nowemu pracownikowi, w jaki sposób wykonać poszczególne zadania, a następnie zachęca do spróbowania swoich sił. Poszczególne zagadnienia wyjaśniane są metodą małych kroków, żeby szkolona osoba miała odpowiedni czas na przyswojenie wiedzy. McDonald’s zakończył przeprowadzanie pierwszych testów, które spotkały się z pozytywnym odbiorem w restauracjach. Jak mówi Dominika Dąbrowska, trenerka, która jako jedna z pierwszych miała okazję sprawdzić metodę w praktyce: – Ten system zmienia rolę instruktorów w restauracjach – mają teraz większą odpowiedzialność, nie tylko za przeszkolenie nowej osoby, ale też za odpowiednie motywowanie jej i chwalenie. Obserwuję, że wykazują się przez to większym zaangażowaniem. Zmienił się też sposób wyjaśniania poszczególnych procedur, który opiera się teraz na pytaniu „dlaczego”. Zastosowanie nowych technologii pozwoliło nam zebrać materiały szkoleniowe w jednym miejscu, w atrakcyjnej i przystępnej dla odbiorcy formie. Cała potrzebna wiedza jest dostępna dla każdego w dowolnym momencie. Widzę, że pracownicy chętnie z tego korzystają, a nowe osoby szczególnie chwalą sobie możliwość obejrzenia filmów instruktażowych w trakcie szkolenia na danym stanowisku. To sprawia, że czują się później pewniej, wykonując swoje zadania.

Testy rozwiązania w pierwszych restauracjach odbywały się jesienią. Przez ten czas pracownicy mogli zgłaszać propozycje ulepszeń. Jak podsumowuje Dominika Dąbrowska: – Cieszę się, że jako pracownicy McDonald’s mogliśmy dołożyć naszą cegiełkę do rozwoju nowej platformy. To duża satysfakcja mieć wpływ na rozwój kolejnych osób w organizacji.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.